جاباما
۱۲۱۰۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دستور روحانی برای ایجاد قطب خودروسازی

مشاور رئیس جمهور از دستور ویژه حسن روحانی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: نظر رئیس جمهور راه اندازی منطقه ای برای تولید خودروهایی رقابتی در کیفیت و قیمت است که بر این اساس، بخش خصوصی با خودروسازان بزرگ دنیا وارد مذاکره شده است.

خبرگزاری مهر: اکبر ترکان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نظر رئیس جمهور این است که خودروسازها باید در فضای رقابتی کار کنند و کیفیت و قیمت خودرو بر اساس رقابت اصلاح شود و بر همین اساس، بر این باور است که چنانچه غیر از دو گروه فعلی، خودروسازی قدرتمند با گرایشی صادراتی در مناطق آزاد کشور متولد شود، موجب منافع مصرف کننده و ارتقاء صنایع داخلی خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: صادراتی بودن قطب سوم خودروسازی به این دلیل است که خودروسازهای مستقر در آن مجبور به رعایت استانداردها مطابق بازار جهانی و رقابت با دنیا باشند.

وی تصریح کرد: گفتگوهایی با خودروسازان خارجی در این میان صورت گرفته، اما هنوز نهایی نشده است ضمن اینکه دولت قصد ندارد وارد سرمایه گذاری شود و تنها شرایطی را فراهم خواهد آورد که بتوان این خودروسازی را شکل داد.

ترکان در پاسخ به مهر افزود: زمین مناسب، معافیت مالیاتی و گمرکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی از سوی دولت ارائه می شود و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه مطلوب دست یابد.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: مطابق قانون مناطق آزاد، راه اندازی این خودروسازی می تواند با سرمایه گذاری صددرصدی خارجی ها صورت گیرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص تایید راه اندازی‌بانک های خارجی در شورای پول و اعتبار خاطر نشان کرد: بانکمرکزی از ورود بانک‌های خارجی نگران است و بر همین اساس، دستورالعملی که برای راه اندازی بانک های خارجی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارائه کرده، جذاب نیست.

ترکان تصریح کرد: بخشی از این دستورالعمل باید در شورای پول و اعتبار به تصویب رسد و البته ما خواستار راه اندازی شورای پول و اعتبار ویژه مناطق آزاد هستیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ادامه از امضای تفاهم نامه برای راه اندازی دو منطقه ویژه در ایران و قطر برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور خبر داد و گفت: قرار بر این است که بندر الرویس و دوحه در قطر و بندر بوشهر در ایران به منظور گسترش تجارت فی‌مابین دو کشور به عنوان مناطق ویژه اقتصادی مدنظر قرار گیرند.

مشاور رئیس جمهور گفت: پیگیری های لازم از سوی شورای عالی مناطق آزاد، مسئولان استان بوشهر و استان های همجوار انجام می گیرد تا براساس برنامه ریزی های منظم تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا بتوانند برای تامین محصولات کشاورزی و مواد غذایی از جمله سیفی‌جات، میوه‌جات، سبزیجات، مرغ، گوشت، ماهی، میگو، مواد معدنی، مصالح ساختمانی، شن و ماسه، سنگ گچ، سنگ آهن، سیمان، سرامیک، کاشی، لوازم بهداشتی، نیاز بازار قطر را تامین نمایند.

وی در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و قطر ادامه داد: تا زمان امضای این موافقتنامه راه زیادی در پیش داریم، اما باید مقدمات آن را فراهم کنیم.

ترکان همچنین افزود: قطری ها بر این باورند که باید در ایران سیستم سردخانه و بسته بندی برای مواد غذایی راه اندازی کنند؛ چراکه به شدت نیازمند گوشت و مرغ هستند و برنامه دارند در ایران سردخانه های زیادی احداث کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: بازار قطر برای ایران یک بازار مشتری است و تلاش ما این است که بتوانیم مشتری را راضی نگه داریم، ضمن اینکه بخش خصوصی خود شرایط رضایتمندی مشتری را فراهم خواهد آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج