۱۲۱۱۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیمی از ایرانیان چاق هستند

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از اضافه وزن و چاقی جمعیت کشور که زنگ هشداری برای سلامتی کشور محسوب می‌شود، خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: محمد هاشمی دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.

هاشمی ضمن اعلام خبر برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از ۳۰ مهر تا ۲ آبان در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا پایان خرداد ماه تعیین شده است.

وی افزود: اختلالات متابولیسمی، پوکی استخوان، چاقی، اختلالات تیروئید، دیابت، چربی خون، اختلالات غده هیپوفیز و بیماری‌‌های غدد فوق کلیوی از جمله محورهای اصلی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم هستند.

هاشمی در ادامه به یکی از محورهای مهم برگزرای کنگره اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم بیان داشت: معضل چاقی و تبعات ناشی از می‌تواند بار مالی سنگینی بر دوش اقتصاد کشور تحمیل کند و نسل ناسالمی را پرورش دهد.

هاشمی مهم‌ترین راه مبارزه با چاقی را پیشگیری از بروز آن دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌های مساعدکننده افزایش وزن و چاقی را تحت کنترل درآورد. بی تحرکی و پرخوری از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در بروز چاقی، هستند. همچنین، مصرف موادغذایی پرکالری نظیر فست‌فودها در بروز چاقی اثرگذار هستند.

به گزارش پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iced۲۰۱۴.org مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۵۶۵۷۹۵- ۷ تماس حاصل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج