جاباما
۱۲۱۳۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شرکای اروپایی در حال بازگشت به ایران

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از بازگشت مشتریان سنتی ایران در اروپا برای مراوده تجاری و سرمایه گذاری به ایران خبرداد و گفت: رقابت کشورهای اروپایی برای ورود به بازار ایران آغاز شده است و بر این اساس، پیش بینی می شود که صادرات ایران به اروپا ۴۰ درصد افزایش یابد.

خبرگزاری مهر: میرابوطالب بدری در گفتگویی از رقابت کشورهای اروپایی برای بازگشت به ایران و مذاکره با شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته و پیش از تشدید تحریم‌ها، تجارت ایران و اروپا از رقم مناسبی برخوردار بود، متاسفانه این رقم با شدت تحریم‌ها رو به کاهش گذاشت، اما اکنون براساس شاخص‌ها پیش بینی می‌شود که در صورت نهایی شدن توافقات میان ایران و گروه ۱+۵ صادرات توسعه یافته و تجارت میان ایران و اروپا به روزهای اوج برگردد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اکنون این تقاضا از سوی اروپایی‌ها وجود دارد که برای سرمایه گذاری مشترک با ایران وارد عمل شوند، اما متاسفانه محدودیت‌های بانکی کار را سخت کرده، این در حالی است که پیش بینی می شود صادرات ایران به اروپا، ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ایران در سال جاری صادرات ۴۷ میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کرده که تمام تلاش ما این است که این عدد محقق شود، بر این اساس برنامه ریزی صورت گرفته و قرار بر این است که با اجرای این برنامه ها، توسعه تجارت ایران را شاهد باشیم.

به گفته بدری، اعزام رایزن‌های تجاری به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای اروپایی، امضای موافقتنامه های تجارت ترجیحی با کشورهای دنیا و افزایش مراودات با کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته، این در حالی است که برنامه ایجاد شعبات سازمان توسعه تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته است، به نحوی که در کشورهای لبنان، عراق، افغانستان، چین و روسیه شعب سازمان را فعال خواهیم کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای ما بسیار مهم است و هم اکنون خیل عظیم ورود هیات‌های خارجی و اروپایی به کشور را شاهد هستیم، این در حالی است که رقابتی میان کشورهای اروپایی برای ورود به ایران شکل گرفته است و آلمان‌ها وقتی می فهمند که ایتالیایی‌ها هیات آورده اند، آنها نیز برای اعزام هیات به ایران دست به کار می شوند؛ میان کره و چین نیز چنین رقابتی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: اثرات حضور این هیات‌های تجاری به زودی در اقتصاد ایران نمایان می شود، تنها کافی است قدری فضای سیاسی باز شود، چراکه شرکت‌های معظم خارجی برای ورود و سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستند.

بدری گفت: تاکنون برخی شرکت‌های معظم دنیا به ایران آمده اند که گردش مالی بیش از ۴۰ میلیارد یورویی دارند و بازار ایران را برای سرمایه گذاری جذاب دانسته اند. به هرحال، اگر فضا باز شود، آنها وارد گود خواهند شد و بخش تجارت خارجی ایران، نتایج خوبی را حاصل خواهد کرد.

وی افزود: با به نتیجه رسیدن مذاکرات، مشتریان سنتی ایران از اروپا دوباره فعال خواهند شد و ظرف ماه‌های گذشته نیز همین مشتریان در قالب هیات‌های خارجی از اروپا وارد ایران شده اند و این ارتباطات دوباره برقرار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج