۱۲۱۴۲
۲ نظر
۵۱۷۶
۲ نظر
۵۱۷۶
پ

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!

زوج هنری "اسکات ادکین" و ژان کلود ون دام" برای جلب مخاطبین فیلمهای رزمی کافی است تا قبل از آنکه بداند داستان از چه قرار است یا کارگردان فیلم چه کسی است چشم بسته مشتری فیلم شوند. هنرپیشگی هر کدام از این دو بازیگر برا فروش مناسب یک فیلم بخصوص اگر در ژانر اکشن و با موضوع رزمی باشد کافی است.

نام فیلم: بازی ترور - Assassination Games
محصول: آمریکا ۲۰۱۱
ژانر: اکشن
کارگردان: ارنی باربِراش
نویسنده: آرون ریسان توماس
هنرپیشگان: ژان کلود ون دام ، اسکات ادکینز ، ایوان کای ، کوین چاپمن

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!

زوج هنری "اسکات ادکین" و ژان کلود ون دام" برای جلب مخاطبین فیلمهای رزمی کافی است تا قبل از آنکه بداند داستان از چه قرار است یا کارگردان فیلم چه کسی است چشم بسته مشتری فیلم شوند. هنرپیشگی هر کدام از این دو بازیگر برا فروش مناسب یک فیلم بخصوص اگر در ژانر اکشن و با موضوع رزمی باشد کافی است.

اما داستان فیلم از این قرار است که"وینسنت"(ژان کلود ون دام) و "رولاند"(اسکات ادکینز) هر دو آدم کش حرفه ای هستند.

همسر"رولاند" توسط یکی از اشخاصی که باید ترور می شده ولی توانسته بود جان سالم به در ببرد به شدت مضروب شده و به علت شکنجه ای که شده به حالتی شبیه به کما می رود که فقط می تواند زندگی گیاهی داشته باشد. بعد این اتفاق "رولاند" از کار ترور دست کشیده و به مراقبت از همسرش می پردازد. ولی همیشه فکر انتقام از کسی که همسرش را به این روز در آورده آزارش می دهد.

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!

"وینسنت" مجرد است و تمام فکرو ذکرش ترور است. در ابتدای فیلم شخصیت "وینسنت" کاملا بدون احساس تصور می شود با گذشت زمان می بینیم که نه تنها بدون احساس نیست بلکه انسانی با قلبی رئوف و بسیار مهربان است. در اواسط داستان با دختری آشنا می شود که او هم به دست همان قاتل همسر "رولاند" کشته می شود و "وینسنت" هم در فکر انتقام فرو می رود.

سوژه ای برای ترور به "وینسنت" پیشنهاد می شود که همان ضارب همسر "رولاند" است. از قضا "رولاند" هم که در فکر انتقام بود همراه با "وینسنت" به طور هم زمان سعی در کشتن سوژه می کنند که به خاطر تداخلی که در کارشان پیش می آید هر دو نا کام می مانند. هر دو تروریست برای مشکلی (هر دو می خواهند یک سوژه را ترور کنند) که پیش آمده با یکدیگر جلسه ای تشکیل می دهند و "رولاند" پس از شرح اتفاقی که برای همسرش افتاده تصمیم می گیرند قاتل همسرانشان را که همان سوژه مورد نظر است با همکاری یکدیگر به قتل برسانند که در نهایت موفق هم می شوند.

نکته قابل توجه این است که همیشه غربی ها عامل اصلی ترورها را شرقی می دانند. تروریست ها را معمولا با چفیه، ریش و مسلمان نشان می دهند. اغلب تروریست ها(مسلمانان) در فیلم های هالیوود، انسان های عقده ای، بدون احساسات، بی سواد و بدوی نشان داده می شوند. اما دو تروریست آمریکایی(غربی) در این فیلم انسان هایی با اخلاق، مهربان، پایبند به عهد و پیمان و علاقه مند به خانواده و... نشان می دهد. توجه کنید شخصی به خاطر گرفتن مبلغی پول کسی را می کشد، به این مسئله ترور و به شخصی که اینکار انجام می دهد تروریست می گویند. واقعا چه تفاوتی بین تروریست هایی غربی و شرقی است. فیلم قصد تطهیر تروریست های غربی را دارد. انگار نه انگار که این دو آدکش هستند. نشان می دهد اگر هم شخص غربی تروری را انجام می دهد به خاطر ظلمی است که از طرف شخص دیگری به تروریست شده است.

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!

نکته جالب دیگر این است که شخصی هم که در فیلم همسران این دو تروریست مهربان را به قتل رسانده تروریستی است با المان های شرقی، همراه با ریش و... .

برای کارگردان دو نوع تروریست وجود دارد تروریست بد و تروریست خوب. تروریست های بد شرقی و تروریستهای خوب آدمکش های غربی ها هستند. در حقیقت غربی ها کسی را الکی نمی کشند حتما دلیل موجهی برای ترور وجود دارد ولی به طور اعم شرقی ها و به طور اخص مسلمان ها هستند که بدون هیچ منطقی و به دور از انسانیت مردمان بی گناه را به قتل(ترور) می رسانند. تروریست های غربی برای اجرای عدالت آدم می کشند و برای استیلای حقوق از دست رفته مردم می جنگند. این اولین فیلمی نبوده که سعی در تطهیر تروریست های غربی دارد، آخرین فیلم هم نخواهد بود.

اما نکته ای که باید بیننده به آن خوب توجه داشته باشد تا ذهنش(ضمیر ناخودآگاه) به ناخواسته به آن سمتی که سازندگان اینگونه فیلمها دنبال می کنند کشیده نشود این است که کشتن شخصی بدون رای دادگاه و قاضی منصف، یا برای پول و هر چیز دیگری در تمام ادیان و فرهنگ ها، عملی بسیار زننده و بدور از انسانیت است. در اسلام هم اینکه شخصی بدون رای دادگاه تصمیم به قتل شخصی دیگر می کند نه تنها پذیرفته شده نیست بلکه حتی پس از رای دادگاه هیچ کس حق ندارد شخصا به اجرای حکم بپردازد و این کار وظیفه دادگاه است خواه آن شخص غربی باشد یا شرقی.

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!

اما نه به گفته نگارنده بلکه به گواهی تاریخ اکثر ترورها به دست امپریالیسم انجام می گیرد. و حتی ترور هایی که به ظاهر مردمان شرقی(به بهانه دین و یا هر چیز دیگری) انجام می دهند با ریشه یابی دقیق نوک پیکان اتهام متوجه سران کشورهای استعمار گر نشانه می رود.

منبع: سینمای ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازگشت "ژان کلود ون دام" تروریست!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      سبک ان چیست

    • علی

      فرانکی تروریست نیست اگه بود حضرت محمد ص رو نمیستود,شرمنده چرت نگو!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج