جاباما
۱۲۱۴۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بررسی تحولات اخیر در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور رئیس مجلس برگزار شد گفت: در نشست امروز این کمیسیون گزارش سفر هیأت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به روسیه ارائه شد.

خبرگزاری مهر: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز(یکشنبه ۱۵ خرداد) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز ابتدا نعیمی گزارشی از سفر هیات کمیسیون به روسیه ارائه کرد.

نماینده مردم پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ملاقات ها و مذاکرات صورت گرفته و نشست های نمایندگی مسائل مختلف از جمله تحولات سوریه و عراق، مذاکرات هسته ای، ضرورت مبارزه با تروریسم به بحث گذاشته شد.

نقوی حسینی بیان کرد: لاریجانی رئیس مجلس میهمان ویژه جلسه امروز کمیسیون بود که قبل از صحبت های وی، بروجردی رئیس کمیسیون ضمن عرض خیر مقدم گفت که تحولات عراق و موفقیت های مردم در سوریه و نقش آفرینی نظام استکباری و برخی کشورهای منطقه در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی شرایط خاص را در منطقه بوجود آورده است که در نشست امروز به ابعاد آن پرداخته می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: پس از آن آقایان کوثری، بخشایش اردستانی، حقیقت پور، فتح الله حسینی، کریمی قدوسی، وحید احمدی، کامران و جوکار اظهار نظر کردند و سؤالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لاریجانی در این جلسه گفت که مطالب و موضوعات خوبی مطرح شد حقیقت این است که حوزه امنیت ملی شامل مسائل متنوع و متعددی می شود.

لاریجانی ادامه داد: تحولات بین المللی، حوادث منطقه ای و مسائل داخلی در حوزه امنیت اثرگذار هستند، موضوع داعش و حوادث عراق، یک اقدام در محدوده مرزهای عراق نیست بلکه یک طرح منطقه ای در حال اجراست که منطقه را به هم بزند و خوشحالی رژیم صهیونیستی از این حوادث مؤید موضوع است.

وی با بیان این که عوامل پیدایش این وضع هم بیرونی است و هم درونی بیان کرد: هدف این طرح دامن زدن به درگیری های مذهبی با روش تبهکارانه و جنایتکارانه است و آثار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت بنابراین باید برای مقابله با آن بسترهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی این حرکت را از بین برد.

لاریجانی در ادامه گفت: در موضوع هسته ای مجلس کمبود اطلاعات ندارد و تقریباً نمایندگان در جریان کلیت موضوع هستند و البته ضرورت هم ندارد که جزئیات مذاکرات و ریز گفتگوها در همه محافل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه غربی ها به دنبال سلب حقوق هسته ای ما بودند اما موفق نشدند ابراز کرد:ما با صلابت حقوق هسته ای خود را حفظ کردیم و تحریم ها و فشارها و تهدیدات ملت ها را قوی تر کرد، در مذاکرات هم ما خطوط قرمز مشخصی داریم و از آنها هم عدول نکرده و نمی کنیم البته مسیری را هم طی خواهیم کرد که مذاکرات ادامه یابد و به نتیجه برسیم.

در موارد اختلافی هم فاصله داریم و گاهی در برخی موارد فاصله زیادی هم داریم، تعداد سانتریفیوژها، فردو، آب سنگین اراک، لغو تحریم ها و زمان قرنطینه از جمله موارداختلافی است. البته تیم مذاکره کننده چارچوب مشخصی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در ارتباط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که ما معتقدیم کمیسیون باید زنده و پویا در حوادث حضور پیدا کند همانگونه در تحولات سوریه کمیسیون نقش خوبی ایفا کرد.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی گفت: ما در مسائل عراق معتقدیم خود گروه ها و جریانات سیاسی عراق، مراجع و علما و شخصیت های متنفذ باید در روندی وحدت گرایانه به توافق برسند و دولتی مقتدر و توانمند را مستقر کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس مجلس در حوزه هسته ای گفت: لاریجانی بیان کرد مجلس در دو بخش موضع گیری های صحیح و قانونگذاری می تواند از موضع هسته ای و فناوری هسته ای حمایت کند و از حقوق هسته ای ملت حفاظت کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج