جاباما
۱۲۱۹۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نحوه ثبت نام «رایگان» در مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساعات آموزش، تعداد کلاس، پرداختی به دبیر، تعداد ماه‌های پرداختی به دبیر، عوامل اجرایی، تعداد عوامل، نیروهای آزاد بیمه شده، تعداد دانش‌آموزان،‌ وضعیت اجاره بهای مدارس و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی از ویژگی‌های الگوی دریافت شهریه است.

خبرگزاری ایسنا: مجتبی زینی وند در برنامه رادیویی نگاه روز اظهار کرد:‌ بر اساس ماده ۱۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش موظف به تدوین الگوی شهریه متناسب با هفت سرفصل است که به اطلاع خانواده‌ها رسیده است.

وی افزود: سال‌های گذشته در بحث الگوی تعیین شهریه،‌ این مشکل وجود داشت که شهریه به صورت درصدی افزایش می‌یافت و مدارسی که شهریه‌ بالایی داشتند با درصدی که اعلام می شد، شهریه بیشتری دریافت می‌کردند.

زینی‌وند افزود:‌ امسال در الگوی تعیین شهریه مبنای محاسبه، هزینه تمام شده هر مدرسه است و ممکن است در یک مدرسه هزینه متناسب با فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و فوق برنامه با سایر مدارس متفاوت باشد.

وی در خصوص دریافت مبالغ جدید توسط برخی مدارس تصریح کرد: امسال دستورالعمل نظارت جامع به مدارس غیردولتی در قالب ارزیابی تعیین شهریه و ثبت‌نام تدوین شده است و بر این اساس بازرسان اقدام به بازدید از مدارس غیردولتی می‌کنند و اگر میزان شهریه اعلام شده را رعایت نکرده باشند قطعا با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ‌هم‌اکنون شهریه تمام مدارس مشخص شده است به جز شهریه مدارس ۲ استان، شهریه تمام شده شامل شهریه ثابت و فوق برنامه است که فعالیت‌های فوق برنامه باید به اطلاع اولیاء برسد و آنها بدانند، مبلغی که به عنوان شهریه پرداخت می‌کنند در قبال آن قرار است چه فعالیت‌های فوق برنامه‌ای را دریافت کنند.

زینی وند خاطر نشان کرد: ‌تمام اولیاء باید هنگام ثبت‌نام در جریان فعالیت‌های فوق برنامه قرار بگیرند و هیچ گونه شهریه دیگری در طول سال به غیر از شهریه ثابت و فوق برنامه نباید گرفته شود مگر شهریه‌ای که مورد توافق اولیاء و مدرسه قرار گرفته باشد مانند اردو و کلاس‌های فوق برنامه‌ای که بعدها در طول سال تصمیم گرفته می‌شود که باید آن را برگزار کرد.

علت دریافت شهریه‌های متفاوت برخی مدارس

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره شهریه‌های متفاوت برخی مدارس ‌عنوان کرد:‌ شهریه مدارس بر مبنای هزینه تمام شده و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تدوین می‌شود و مدارسی که اعلام کرده‌اند که این فعالیت‌های فوق برنامه را دارند و برای آن شهریه دریافت کرده‌اند باید حتما برنامه‌ها را اجرا کنند. مدیران مدارس شهریه‌ دریافتی را به شورای شهریه مناطق ارائه کرده و این موضوع تائید شده است بنابراین در طول سال تحصیلی تک تک فعالیت‌ها بازبینی شده و در صورتی که در انجام تعهدات کوتاهی کنند با آنها برخورد می‌کنیم.

زینی وند با اشاره به بازرسی‌های آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی افزود: در ایامی که دانش آموزان در حال ثبت نام در مدارس غیردولتی هستند از طریق بازرسی‌های انجام شده با مدارسی که الگوی شهریه را رعایت نکردند، برخورد کردیم و امکان ندارد گزارشی به ما ارائه شود و آن را پیگیری نکنیم. در طول سال تحصیلی نیز از طریق تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیردولتی بازرسی‌ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از چهار سیاست وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش است که براین اساس به دنبال استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش و اعتماد به مردم برای اداره مدارس در قالب مدارس غیردولتی هستیم. محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش ایجاب می‌کند که برای برون رفت از مشکلات، مدارس غیردولتی را توسعه دهیم. بنابراین بسته حمایتی تحت عنوان شیوه نامه حمایت از توسعه مدارس غیردولتی به استان‌ها اعلام شده که شامل هفت محور است.

زینی وند ادامه داد: تسهیل فرآیند صدور مجوز برای تأسیس مدارس غیردولتی یکی از محورهاست و براین اساس افرادی که تمایل به ایجاد مدارس غیردولتی دارند با ارائه درخواست حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز با درخواست آنها موافقت اصولی می‌شود.

خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی

وی خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی را یکی دیگر از محورهای حمایتی است، عنوان و اظهار کرد: هم اکنون در مدارس غیردولتی ۵۰۰ هزار صندلی خالی داریم که براساس قانون بودجه می‌توانیم در مناطقی که تراکم دانش آموزان زیاد است و مشکل نیروی انسانی داریم، بخشی از دانش آموزان را براساس سرانه مصوب دانش آموزی به مدارس غیردولتی احاله دهیم.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان، خانواده‌های شهدا، مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی البته با شرط معدل را از اولویتهای ثبت نام به صورت رایگان در مدارس غیردولتی عنوان کرد و گفت: در قبال پذیرش ۸ تا ۱۴ دانش آموزان به صورت رایگان، معلم در اختیار مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد.

زینی وند خاطر نشان کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی یکی دیگر از بندهای حمایتی است و براین اساس آموزش و پرورش موظف است دوره‌های ضمن خدمت را علاوه بر معلمان مدارس دولتی برای معلمان مدارس غیردولتی نیز برگزار کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج