۱۲۲۰۹
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

تدریس ادبیات تا آتشفشان شناسی!

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

فرهنگ اصیل ژاپنی چنان در روح این کشور رسوخ کرده که برخی از دانشگاه های این کشور همچون دانشگاه کیوشوی ۱۰۷ ساله، امکاناتی را فراهم آورده اند تا دانشجویان بتوانند در کنار والدین شان زندگی و تحصیل کنند!

فرهنگ اصیل ژاپنی چنان در روح این کشور رسوخ کرده که برخی از دانشگاه های این کشور همچون دانشگاه کیوشوی ۱۰۷ ساله، امکاناتی را فراهم آورده اند تا دانشجویان بتوانند در کنار والدین شان زندگی و تحصیل کنند!

دانشگاه کیوشو، به عنوان بزرگ ترین دانشگاه عمومی جزیره کیوشوی ژاپن در شهر فوکوئوکا واقع شده و اگرچه از سال ۱۹۰۳ تاسیس شده ولی به طور رسمی از سال ۱۹۱۱ آغاز به کار کرده است. درحال حاضر پروفسور سنسو آریکاوا، سکانداری این دانشگاه را برعهده دارد و بر کار ۲ هزار و ۳۱۱ استاد و تحصیل ۱۱ هزار و ۶۸۹ دانشجوی دوره کارشناسی و ۹ هزارو ۱۲۸ دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی نظارت می کند.

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

با اینکه دانشگاه کیوشو طی ۱۰۰ سال فعالیتش، همکاری های وسیعی با شرکت های، کارخانجات تغذیه و صنایع و موسسه مختلف داشته و روز به روز به درآمد و درنتیجه بودجه خود افزوده است اما هنوز هم توسط وزارت آموزش دولت ژاپن اداره می شود! دانشکده حقوق این دانشگاه اولین مدرسه ای بود که از سال ۱۹۹۴ میلادی دروس مربوط به حقوق تجاری بین الملل را به زبان انگلیسی ارائه کرد و در کنار آن، دروس حقوق تطبیقی را نیز تدریس کرد. این اقدام آن چنان موفقیت آمیز بود که وزارت آموزش ژاپن، جایزه رشته جدید برگزیده را در سال ۱۹۹۵ به دانشکده حقوق کیوشو اعطا کرد و هم اکنون پنج دانشگاه دیگر ژاپن نیز به تأسی از کیوشو این دروس را ارئه می دهند.

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی


تاریخچه

طی جنگ جهانی دوم و متعاقب آن، دانشگاه کیوشو همکاری نزدیکی با ارتش ژاپن داشت و می توان گفت تا حدودی توسط ارتش اداره می شد تا اینکه از سال 1953 دوباره زیر نظر وزارت آموزش دولت ژاپن قرار گرفت.

در اکتبر سال 2003 موسسه آموزشی طراحی کیوشو و دانشگاه کیوشو با یکدیگر ادغام شدند و این مساله در بهبود امتیاز و استانداردهای دانشگاه کیوشو بسیار موثر بود چون موسسه آموزشی طراحی کیوشو در زمینه معماری، طراحی صنعتی، طراحی ارتباطات دیداری، طراحی صدا و طراحی های مختلف هنری از بهترین موسسات آموزشی دنیا به حساب می آمد که در آوریل 1968 تاسیس شده بود. این دانشگاه دارای سرود رسمی نیست اما دارای سه سرود نیمه رسمی دانشجویی و یک آهنگ خوش آمد برای میهمانان و دانشجویان تازه وارد است که متن این آهنگ خوش آمد توسط یوشیمو آکیاما، شاعر مشهور ژاپنی سروده شده است.

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی


نحوه ورود به دانشگاه

دانشگاه کیوشو در دوره کارشناسی، سالانه یک کنکور اختصاصی برگزار می کند که متقاضیان خارجی هم در آن می توانند در آن شرکت کنند. البته ورود دانشجویان خارجیدر دوره کارشناسی به این دانشگاه دارای ظرفیت مشخص و محدودی در رشته های مختلف است، بها ین ترتیب رشته ادبیات با 10 درصد ظرفیت، محدودترین رشته و رشته های فنی و مهندسی، 25 درصد ظرفیت برای پذیرش دانشجو دارد اما در مورد دوره تحصیلات تکمیلی وضعیت متفاوت است به این صورت که ورود متقاضیان خارجی محدودیتی ندارد و آنها فقط باید در دوره کارشناسی ارشد نمرات شان را ارائه دهند تا در صورت قبولی در یک مصاحبه شرکت کنند و بعد از پذیرش در آن مصاحبه وارد دانشگاه کیوشو شوند. درخصوص دوره دکترا هم باید گفت که دانشجویان باید با یک استاد مشخص درمورد اجرای یک پروژه تحقیقاتی به توافق برسند تا بتوانند وارد دانشگاه کیوشو شوند.

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی


زندگی با والدین در دانشگاه کیوشو

هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه کیوشو نه چندان بالا و نه چندان پایین است اما وجود خوابگاه های دانشگاه در کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی دارد چراکه این دانشگاه دارای سه مجموعه عظیم خوابگاهی است و ظرفیت اسکان تمام دانشجوهای طالب خوابگاه را دارد. این مجتمع ها دارای اتاق های تک نفره، چند نفره و نیز واحدهایی برای دانشجوهای متاهل است. از همه اینها مهم تر اینکه دانشجویانی که همراه با پدر، مادر و خانواده خود قصد زندگی دارند نیز می توانند در واحدهایی در مجتمع های خوابگاهی دانشگاه کیوشو زندگی کنند، هزینه های آن نیز از سالی 163 هزار تا 215 هزار ین متفاوت است و برای غذا و پوشاک نیز باید سالانه حدود 180 هزار ین کنار بگذارید. اما درباره هزینه های آموزشی دوره کارشناسی نیز باید گفت که این هزینه ها سالانه بین 495 هزار تا 535 هزارو 800 ین و هزینه های دوره کارشناسی ارشد سالانه بین 512هزار تا 589 هزارو 560 ین و هزینه های آموزشی در موسسات تحقیقاتی نیز سالانه حدود 30 هزار ین تمام می شود.

موزه علمی دانشگاه

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

دانشگاه کیوشو مجموعه قابل توجهی از موارد علمی و تحقیقاتی مختلف را در موزه خود گردآوری کرده و آنها را باتوجه به موضوع شان در تالارها و آزمایشگاه های مختلف نگهداری می کنند. این موزه در آوریل سال ۲۰۰۰ تاسیس شد. در اینجا بد نیست به ذکر آماری از آرشیوهای علمی این موزه بپردازیم:

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

آرشیو فرهنگی و اجتماعی: ۴۰۰ هزار مورد

آرشیو زمین شناسی: ۲۸۰ هزار مورد شامل ۳ هزار و ۳۰۰ مورد فسیل

بدن انسان و انگل های مختلف: ۵ میلیون مورد

آرشیو گیاه شناسی: ۶۶ هزار مورد

نمایشگاه های عمده برگزار شده در این موزه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷:

نمایشگاه جنگل، آب و انسان: می تا ژوئن سال ۲۰۰۰

نمایشگاه حشرات (عامل مهم و حیاتی در تاریخ حیات): از مارس تا می سال ۲۰۰۱

نمایشگاه زغال سنگ، طلا و حرارت زیرزمین: در اکتبر ۲۰۰۱

نمایشگاه حیات در زیر آب: از آگوست تا سپتامبر ۲۰۰۳

نمایشگاه فسیل شناسی: از جولای تا سپتامبر ۲۰۰۷

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

رتبه بندی دانشگاه

دانشگاه کیوشو به غیر از کسب رتبه های خوب در سیستم های مختلف رده بندی دانشگاه ها از سوی مجله اکونومیست هم از نظر برتری فارغ التحصیلان ارزیابی شده و نتایج جالبی را در بر داشته است. به این ترتیب که طبق رتبه بندی سال ۲۰۱۰ این مجله، فارغ التحصیلان دانشگاه کیوشو رتبه سوم را از نظر استخدام در ۴۰۰ شرکت برتر ژاپن دارند. به علاوه طبق بررسی نشریه دانشکده ملی معدن پاریس در سال ۲۰۱۱، دانشگاه کیوشوی ژاپن از نظر استخدام افراد فارغ التحصیل خود در پست های مدیریتی در ۵۰۰ شرکت برتر دنیا، رتبه ۳۸ام را دارد؛ این هم جایگاه این دانشگاه بنا بر سیستم رتبه بندی QS طی ۶ سال گذشته:

سال

رتبه

۲۰۱۰

۱۵۳

۲۰۰۹

۱۵۵

۲۰۰۸

۱۵۸

۲۰۰۷

۱۳۶

۲۰۰۶

۱۲۸

۲۰۰۵

۱۲۸



حاشیه های کیوشو

از ادبیات تا آتشفشان شناسی!

۱۵ دانشکده دانشگاه کیوشو عبارتند از: دانشکده ادبیات، دانشکده تربیت معلم، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد، دانشکده علوم، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی و داروشناسی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده طراحی (هنری و صنعتی)، دانشکده کشاورزی، دانشکده مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی، دانشکده حقوق بشر، دانشکده محیط زیست و دانشکده زبان. اما این دانشگاه موسسات تحقیقاتی ای هم دارد که شامل موسسه تحقیقات پزشکی، مرکز تحقیقات در علوم ژنتیک، مرکز آزمایش و تحقیقات جلوگیری از بیماری های عفونی، مرکز تحقیقات در مکانیک کاربردی، موسسه تحقیقاتی شیمی و مهندسی مواد، مرکز حقوق آسیایی، مرکز تحقیقاتی در امور مدیریت درگیری های اجتماعی و فرهنگی و موسسه تحقیقات درمورد زلزله شناسی و آتشفشان شناسی می شود!

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

۸ میلیون کتاب و کنفرانس های کتابخانه ای

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

دانشگاه کیوشو دارای یک کتابخانه مرکزی ۹ طبقه ای است که در مجموع بالغ بر ۸ میلیون عنوان کتاب را در قفسه هیا خود جای داده و از این تعداد، نزدیک به ۲۱ درصد کتاب ها به زبان انگلیسی است. استفاده از امکانات مختلف این کتابخانه هیچ هزینه ای برای دانشجویان ندارد اما دانشجویان باید هزینه ثبت نام برای شرکت در کنفرانس هایی را که دوباردر هفته در کتابخانه برگزار می شود، بپردازند. دعوت از نویسندگان و منتقدان مختلف از برنامه هایی است که به صورت مرتب در کتابخانه مرکزی دانشگاه کیوشو انجام می شود. نکته قابل توجه اینکه بالغ بر یک میلیون نسخه از کتاب های این کتابخانه اهدایی فارغ التحصیلان یا اساتید دانشگاه کیوشو است. البته این کتابخانه دارای لینکی در وب سایت رسمی دانشگاه هم است که دانشجویان می توانند از این طریق ثبت نام و کتاب ها را امانت بگیرند یا از منابع دیجیتال آن استفاده کنند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

کیوشو، یک دانشگاه خانوادگی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج