جاباما
۱۲۲۳۲۰
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

ستاره‌های الکلی!

اعتیاد به الکل یکی از بدترین انواع اعتیاد است به نحوی که سال گذشته پزشکان انگلیسی اعلام کردند اعتیادبه الکل حتی از اعتیاد به مواد مخدر نیز ضایعه بارتر است.

خبر آنلاین: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت درمورد مصرف الکل ، مقدار مصرف دریک جمعیت به دو روش قابل اندازه گیری است:

۱- تحلیل تولید وتوزیع تعداد فرآورده های الکلی دربازار

۲- پرسش از یک نمونه منتخب از جامعه درمورد میزان مصرف الکل

بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) برآورد کرده است که در سراسر جهان تقریباً بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد نفر مشروبات الکلی مصرف می کنند وحدودا ۲۰۰ میلیون نفر نیز با اختلالات قابل تشخیص مرتبط با الکل درسراسر جهان زندگی می کنند. در دهه های اخیرمیزان مصرف الکل به ویژه درکشورهای توسعه یافته درحال افزایش است.

نمودار زیر بیانگر میزان آسیب رسانی الکل در مقایسه با دیگر مواد مخدر است.

ستاره‌های الکلی!

در کشورما نیز اگرچه به دلایلی آمار درستی درباره اعتیاد به الکل وجود ندارد اما به عنوان مثال سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشوراعلام کرد رقم اعتیاد به الکل در دنیا ۲۵۰ میلیون تن است اما این رقم در کشور ما حداکثر ۲۰۰ هزار تن را شامل می‌شود، گفت: تعداد الکلی‌ها در دنیا ۱۰ برابر تعداد معتادان است و این در حالی است که این رقم در ایران یک درصد نرخ جهانی را شامل می‌شود.

آمار بالای ابتلا به چربی کبد و سیروز کبدی در ایران به گفته پزشکان اشاره ای به سومصرف پنهان الکل و البته انواع تقلبی و خطرآفرین آن است.

در همین رابطه رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه از وجود بیش از یک میلیون نفر مصرف‌کننده «الکل» در ایران خبر داد.

دکتر رضا افشاری در نشست خبری «اولین کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل» با اشاره به اینکه مقدار مصرف الکل در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین است، عنوان کرد: در سال ۹۱ سند ملی الکل در کشور معرفی شد که بر اساس آن بیش از یک میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند.

وی گفت: مصرف‌کنندگان الکل در ایران ۳۰ درصد زن و ۷۰ درصد مرد هستند البته به طور کلی در جهان مسمومیت با الکل در مردان بیشتر از زنان است.

در بین کشورهای جهان بیشترین آمار اعتیاد به الکل مربوط به کشورهای اروپای شرقی است که به طور سنتی سرانه مصرف الکل در آنها بسیار بالاست .

به همان نسبت درصد معتادین به الکل نیز در این کشورها بالاست . به عنوان مثال در مولداوی که بیشترین سرانه مصرف الکل را دارد آمار معتادین به الکل به ۱۸.۲۲ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال می رسد

جدول زیر بیانگر تعداد و درصد معتادین به الکل در این گونه کشورهاست.


ردیف کشور جمعیت درصد معتادین
1 مولداوی 3.559.000 18.22
2 جمهوری چک 10.513.209 16.45
3 مجارستان 9.942.000 16.27
4 روسیه 143.400.000 15.76
5 اوکراین 44.854.065 15.60
6 استونی 1.286.000 15.57
7 آندورا 85000 15.48
8 رومانی 19.043.700 15.30
9 اسلوونی 2.055.400 15.19
10 بلاروس 9.457.500 15.13

معروفترین الکلی ها

تقریبا روزی نیست که خبر از ورود یک چهره مشهور جهانی به کلینیک های ترک اعتیاد به الکل را نشنویم آخرین خبرها حاکی از آن است که ملکه انگلیس به پرنس چارلز دستور داده است که از همسر الکلی خود جدا شود.

مجله گلوب در نسخه چهاردهم ژوئیه خود نوشت، الیزابت دوم، ملکه انگلیس به شاهزاده چارلز، پسرش دستور داده تا از کامیلا پارکر بولز، همسرش طلاق بگیرد و دست از همسر "الکلی‌اش" بردارد.

مل گیبسون

به گفته شبکهCBS ، مل گیبسون اعتراف کرده است که به یک نبرد طولانی با الکل داشته است. این بازیگر و کارگردان معروف که آثاری چون شجاع دل و مصایب مسیح را در کارنامه دارد در تلاش برای حل همیشگی این مشکل است. گفتنی است او چند بار در حین رانندگی در حالت مستی دستگیر شده است

ستاره‌های الکلی!

التون جان

التون جان نیز یکی از خوانندگان مشهور بریتانیایی است که مبارزه مستمری با اعتیاد شدید به الکل داشته است وی اعلام کرده در این زمینه به رابی ویلیامزکه خواننده محبوب بریتانیایی هاست نیز کمک خواهد کرد چرا که او هم با اعتیاد شدید به الکل دست و پنجه نرم می کند.

ستاره‌های الکلی!

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز یکی از الکلی های قهار است او که کارنامه در خشانی در تئاتر و سینما دارد با نقش دکتر لکتر آدم خوار در سکوت بره ها به اوج رسید اما الکل همواره تهدیدی جدی برای حیات حرفه ای او بوده است او تاکنون چند بار در کلینیکهای ترک اعتیاد الکل را ترک گفته است.

ستاره‌های الکلی!

استیون تایلر

استیون تایلر خواننده گروه آئرواسمیت که از قدیمی ترین و محبوب ترین خواننده های راک است نیز سالهاست با مشکلات کبدی ناشی از مصرف بالای الکل دست و پنجه نرم می کند. او علیرغم تلاش چند باره برای ترک نتوانسته به طور کامل بر مشکل خود غلبه پیدا کند.

ستاره‌های الکلی!

امینم

امینم خواننده مشهور هیپ هاپ سوء استفاده از الکل خود را با چند نوشیدنی همراه با داروهای ضد درد درمان می کند.

ستاره‌های الکلی!

رابرت داونی جونیور

بازیگر نقش شرلوک هلمز در نسخه سینمایی که با الکلیسم مواجه است می گوید از ۶ سالگی در محیطی سرشار از مواد مخدر و الکل بزرگ شده است او از کوکائین و ماری جوانا و الکل تجربیات زیادی دارد و یکی از الکلی های قهار هالیوود محسوب می شود

ستاره‌های الکلی!

رابین ویلیامز

آخرین اخبار حاکی از آن است که رابین ویلیامز هنرمند محبوب که او را معمولا با خانم دابت فایر و جومانجی می شناسند نیز به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کرده که خود را از شر الکلیسم برهاند.

ستاره‌های الکلی!

خانمها نیز از این لیست بی بهره نیستند درو بریمور، لیندسی لوهان، مری کیت اولسن، و کریستین دانست؛ همان مری جین اسپایدرمن همگی به نوعی با الکلیسم و مواد مخدر درگیری دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج