جاباما
۱۲۲۳۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بدون گفتن يك كلمه مديريت كنيد

زبان بدن تان را حرکت دهید!

مهم اين است كه با اصول زبان بدن آشنا شويد تا بتوانيد آن را به كار گيريد. در اين صورت تنها با حركات‌تان مي‌توانيد به خواسته‌هاي‌تان برسيد و روي ديگران نفوذ داشته باشيد. مدل ايستادن شما، حركت دست‌ها، حالت چشم‌ها و‌...

زبان بدن تان را حرکت دهید!
زبان بدن تان را حرکت دهید!

شما مي‌توانيد با استفاده از زبان بدن‌تان چيزهاي زيادي را به ديگران بفهمانيد، مي‌توانيد بدون اين‌كه خواسته‌هاي‌تان را به زبان بياوريد آن‌ها را به‌گونه‌اي ديگر طلب كنيد تا به‌دست‌شان بياوريد، مهم اين است كه با اصول زبان بدن آشنا شويد تا بتوانيد آن را به كار گيريد، در اين صورت تنها با حركات‌تان مي‌توانيد به خواسته‌هاي‌تان برسيد و روي ديگران نفوذ داشته باشيد، مدل ايستادن شما، حركت دست‌ها، حالت چشم‌ها و‌... همه مي‌توانند پيام‌هاي بسياري را به ديگران برسانند، يعني به‌گونه‌اي روي ناخودآگاه افراد تاثير مي‌گذارند.


هدف: مي‌خواهيد در خريدهاي بزرگ‌تان موفق باشيد

همه ما دوست داريم وقتي به خريد مي‌رويم تا جاي ممكن تخفيف بگيريم و در نهايت با يك قيمت خوب خريد كنيم به‌خصوص اگر قصد خريد چيزهاي بزرگي چون خانه، ماشين و... داشته باشيم. اين نكته بسيار مهم است كه معمولا فروشنده‌ها به‌طور طبيعي از زبان بدن بسيار استفاده مي‌كنند و رفتارهاي ديگران را با آن مي‌خوانند. فرض كنيد قرار است يك خانه جديد بخريد، مشاور معاملات ملكي سعي مي‌كند با مهارت‌هاي غيركلامي، پيامي را به شما برساند (اين خانه كاملا براي شما مناسب و بهترين خانه‌اي است كه مي‌توانيد بخريد) اين پيام مي‌تواند در تصميم‌گيري شما بسيار تاثيرگذار باشد هرچند رساندن آن كار هر كسي نيست، اينجاست كه مي‌گوييم بعضي فروشنده‌ها به راحتي مشتري پيدا مي‌كنند.

او روي رفتارهاي شما كاملا دقيق مي‌شود تا بتواند با استفاده از زبان بدن‌تان درون شما را بخواند و از قصد و نيت‌تان آگاه شود (اين خانه كاملا براي من مناسب است و هرطور شده بايد آن را بخرم) اگر شما كنترلي روي زبان بدن‌تان نداشته باشيد او به راحتي ذهن شما را مي‌خواند اما وقتي به‌طور آگاهانه از زبان بدن‌تان استفاده كنيد، مي‌توانيد مانع اين شويد كه او به راحتي ذهن شما را بخواند و اطلاعاتي را بدست آورد كه شما نمي‌خواهيد.

راه‌حل:مدل ايستادن شما هورمون‌ها را جابه‌جا مي‌كند

1. سعي كنيد خيلي محكم بايستيد و يك ژست خاص و پرقدرت بگيريد مثلا اين‌كه همانند يك خانم قوي و بااراده صاف بايستيد، پاهاي‌تان را در راستاي عرض شانه‌ها قرار و دست‌هاي‌تان را پشت‌تان قرار دهيد. تحقيقاتي كه در دانشگاه هاروارد نشان مي‌دهد، اين‌‌طور است كه اگر حداقل 2دقيقه سعي كنيد ژستي چنين پرقدرت و محكم بگيريد، بعد از آن ميزان بيشتري از هورمون تستوسترون در بدن ترشح مي‌شود و اين هورمون كاملا با به‌وجود آمدن احساس قدرت در بدن ارتباط دارد، همچنين ميزان كمتري هورمون كورتيزول(هورمون استرس) ترشح مي‌شود. حتي اگر از درون كمي عصبي هستيد، با اين روش ايستادن به مغز خودتان حقه مي‌زنيد تا بيشتر احساس اطمينان كند.

همانند حرفه‌اي‌ها رفتار كنيد

2. سعي كنيد دست‌هاي‌تان را كاملا همانند يك آدم حرفه‌اي تكان دهيد، آدمي كه از همه چيز اطلاع دارد و از همه چيز سر درمي‌آورد. هنگامي كه مي‌خواهيد فرد مقابل را قانع كنيد بايد با او ارتباط چشمي برقرار كنيد و هنگام صحبت دست‌ها را به هم قفل كنيد. مي‌توانيد حتي براي اثرگذاري بيشتر زماني كه دستان‌تان را از هم رها مي‌كنيد، لحظه‌اي ارتباط چشمي را هم قطع كنيد ولي اجازه ندهيد نگاه‌تان به او بيفتد. اين در واقع نوعي پيام قدرت شماست، سرتان را بالا نگه داريد و گاهي اجازه دهيد چشم‌هاي‌تان بگردد و اطراف را ببينيد.

حواس‌تان به پيام‌هاي غيركلامي باشد

3. حواس‌تان را جمع كنيد و ببينيد طرف مقابل(مثلا فروشنده) مي‌خواهد چه پيام‌هاي غيركلامي را به شما منتقل كند به‌خصوص زمان‌هايي كه در موضوعي اغراق مي‌كند. وقتي فردي دروغ مي‌گويد به‌طور رواني دچار استرس‌هايي مي‌شود كه به راحتي نمي‌توان آن‌ها را سركوب كرد و اين از راه مي‌توانيد تا حدي اغراق كردن طرف مقابل را متوجه شويد. فروشنده‌هاي حرفه‌اي مي‌دانند هنگام قانع كردن شما نبايد ارتباط چشمي‌شان قطع شود، گاهي حتي سعي مي‌كنند با يك نگاه طولاني و پرقدرت كاملا شما را راضي كنند. بعد از آن‌كه با فروشنده سر قيمت چانه زديد و به توافق رسيديد، از او خداحافظي كنيد و او را ترك كنيد و اين پيام را به او برسانيد كه اين شما هستيد كه او بايد در آينده به سراغش بيايد.


زبان بدن تان را حرکت دهید!

هدف: مي‌خواهيد يك تصميم بسيار مهم را با خانواده خود مطرح كنيد

اين تصميم مهم مي‌تواند مربوط به تغيير رشته باشد يا استعفاي شما از شغل‌تان يا حتي تصميم براي ازدواج يا هر تصميمي براي تغيير شرايط. معمولا خانواده‌ها در مقابل هرگونه تغييري مقاومت مي‌كنند و حتي آشفته مي‌شوند اما شما مي‌توانيد با استفاده از پيام‌هاي غيركلامي اعضاي خانواده‌تان را آرام نگه داريد و به آن‌ها كمك كنيد تا شما را درك كنند.

راه‌حل: ذوق و شوق نشان دهيد

اولين كار اين است كه به خانواده‌تان نشان دهيد چقدر ذوق و شوق داريد؛ تحقيقات عصب‌شناختي‌ نشان مي‌دهند، احساسات مثبت مي‌توانند از فردي به فرد ديگر سرايت كنند.

درد همين حال اعضاي خانواده‌تان را تشويق كنيد كه عقايدشان را مطرح كنند، وقتي هركدام از آن‌ها براي ابراز عقيده وقت داشته‌باشند، به لحاظ ذهني بيشتر پذيراي پيام‌هاي كلامي و غيركلامي شما مي‌شوند. درك كنيد كه شما ممكن است نتوانيد عقايد همه را عوض كنيد. هنگام صحبت دست‌هاي خود را مقابل‌تان بگيريد چون باز بودن دست‌ها و مشخص بودن كف دست نشان‌دهنده صداقت و رك‌گويي است.
همچنين كمرتان بايد كاملا صاف باشد چون اعتقاد راسخ شما را به شنونده‌هاي‌تان نشان مي‌دهد.

آرامش محيط را حفظ كنيد

اگر هر كدام از اعضاي خانواده‌تان به شما واكنش منفي نشان داد به هيچ وجه همانند او رفتار نكنيد، زبان بدن شما نبايد منفي شود مثلا اگر مادرتان ناراحت شود، دست‌هايش را به هم گره زد يا. . . شما همچنان بدن‌تان را در يك وضعيت آرام نگه داريد.

رفتار‌هاي پر تنش مي‌تواند به سرعت جو را برعليه شما كند پس شما بايد آرامش‌تان را حفظ كنيد.


هدف: مي‌خواهيد در جمع اطرافيان به‌عنوان يك فرد پرقدرت و با نفوذ شناخته شويد.

اگر دوست داريد در جمع دوستان و همكاران هميشه حرف شما اهميت خاصي داشته‌ باشد تا جايي كه در گرفتن تصميم نهايي موثر باشد و به عبارتي اگر مي‌خواهيد شخصيتي با نفوذ داشته ‌باشيد بايد به‌گونه‌اي خاص رفتار كنيد.

با دست‌هاي‌تان حرف بزنيد

وقتي در حال صحبت با گروه همكاران‌تان هستيد بايد كاملا جدي به‌نظر برسيد، سعي كنيد به هيچ‌وجه آرنج‌هاي‌تان را خم نكنيد و حتي بهتر است دست به سينه هم نايستيد. اين حالت مي‌تواند اين حس را به ديگران القا كند كه مي‌خواهيد از خود محافظت كنيد. در واقع بايد كاملا حواس‌تان به دست‌هاي‌تان باشد. زبان دست‌ها بيش از همه مي‌تواند واضح باشد، با كمك دست‌ها مي‌توان روي نكات مهم بيشتر تاكيد كرد، به هيچ وجه هنگام بحث دست‌هاي‌تان را مثل آونگ تكان ندهيد، بهتر است دست‌ها را بين شانه‌ها و كمر نگه داريد. لمس كردن صورت، گردن و بازي با موها همه مي‌توانند نشان‌دهنده ضعف باشند، هر چند ممكن است استرس شما را كم كنند اما در چشم اطرافيان نشان‌دهنده ‌اطمينان نداشتن يا حتي دروغ جلوه مي‌كنند.

جدي بودن خود را ثابت كنيد

وقتي با يكي از دوستان يا همسرتان صحبت مي‌كنيد، كج كردن گردن مي‌تواند نشان‌دهنده علاقه شما به بحث‌هاي دوستانه‌تان باشد اما در گفت‌وگوهاي كاري وقتي سرتان كج باشد به اين معني است كه كاملا موافق هستيد و نظر خاصي نداريد، به همين دليل اگر مي‌خواهيد نظر خود را با جديت مطرح كنيد حتما بايد سر خود را صاف نگه داريد تا ديگران نيز شما را جدي بگيرند، علاوه بر اين‌ها هنگام صحبت كاملا به شنونده‌ خود نگاه كنيد. همچنين سعي كنيد با همه شنونده‌هاي‌تان ارتباط چشمي برقرار كنيد و سيگنال‌ها و پيام‌هاي غيركلامي آن‌ها را بخوانيد. اگر احساس كرديد كه بعضي‌ها حواس‌شان پرت شده ‌است، يك كار غيرمنتظره انجام دهيد مثلا ناگهان تن صداي‌تان را بالا ببريد يا ناگهان سوال بپرسيد يا... چنين اقدام‌هايي دوباره توجه آن‌ها سمت شما باز مي‌گردد.


زبان بدن تان را حرکت دهید!

هر30 دقيقه 400 پيام

مردم به شما نگاه مي‌كنند و حركات شما را تحت نظر دارند. زماني كه شما در حال صحبت كردن هستيد، اطرافيان آگاهانه يا غيرآگاهانه حركات، ژست‌ها و رفتارهاي‌تان را تفسير مي‌كنند و درباره خلق و خو و وضع رواني شما نظر مي‌دهند و برداشتي از شخصيت، نيت‌، لياقت و شايستگي شما در ذهن‌شان مي‌نشيند. در واقع شما با رفتار و كردارتان موادخام فراواني را در اختيار اطرافيان قرار مي‌دهيد تا درباره شما قضاوت كنند و نيت شما را بخوانند. جالب است بدانيد تنها در عرض ۳۰ دقيقه، ۲ فرد مي‌توانند بيش از ۸۰۰ علامت و سيگنال غيركلامي باهم رد و بدل كنند. وقتي شما كنترل بيشتر روي حركات بدني خود داشته باشيد و نسبت به رفتارهاي فيزيكي خودآگاه باشيد، مي‌توانيد با استفاده از زبان بدن‌تان خواسته‌ها و شرح حال خود را آنگونه كه دوست داريد به ديگران بفهمانيد و در نتيجه رابطه‌هايي موفق‌تر، شادتر و قوي‌تر داشته باشيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زبان بدن تان را حرکت دهید!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج