۱۲۲۸۴۱
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

متوسط هزینه و درآمد ایرانیان اعلام شد

مرکز آمار ایران، متوسط هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری و روستایی در سال ۹۲ را اعلام کرد که براساس آن، متوسط هزینه ماهانه خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۱۷ هزار تومان و درآمد خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۰۳ هزار ریال شده است.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران، متوسط هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری و روستایی در سال ۹۲ را اعلام کرد که براساس آن، متوسط هزینه ماهانه خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۱۷ هزار تومان و درآمد خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۰۳ هزار ریال شده است.

طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی ۵۰ ساله از مهمترین طرح های آماری مرکز آمار ایران است. هدف کلی این طرح، برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان ها است. در سال ۱۳۹۲ تعداد خانوارهای آمارگیری شده در این طرح ۱۸۶۷۸ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹۲۲۸ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور است.

نگاهی به اهم نتایج طرح در سال ۱۳۹۲ در مناطق شهری و روستایی نشان می دهد که متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری ۲۰۶ میلیون و ۳۴ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۲۵.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار شهری ۵۴ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال با سهم ۲۶.۷ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۱۵۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال با سهم ۷۳.۳ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۱.۹ درصد مربوط به هزینه ی گوشت و در بین هزینه های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۵.۲ درصد مربوط به مسکن بوده است.

گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ۲۰۴ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۲۲.۲ درصد افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که ۲۹.۹ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۶.۶ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۳.۵ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

در همین حال، متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار روستایی ۱۲۹ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار روستایی ۵۶ میلیون و ۱۰۳ هزار ریال با سهم ۴۳.۳ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۷۳ میلیون و ۵۰۷ هزار ریال با سهم ۵۶.۷ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی بوده است.

در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۴.۸ درصد مربوط به هزینه ی آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده های آن و در بین هزینه های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ۲۷.۷ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی ۱۲۰ میلیون و ۹۵۵ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل، ۱۹.۴ درصد، افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می دهد که ۲۷.۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۲۹.۳ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۳.۳ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

براساس نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار سال ۱۳۹۲، ضریب جینی در مناطق شهری ۰.۳۵۱۳، در مناطق روستایی ۰.۳۲۴۳ و در کل کشور ۰.۳۶۵۰ است.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی میگی هزینه ها 25.4 درصد افزایش داشته درآمدها 22.2 درصد!!!
      اگه اینطوری بود که غمی نداشتیم
      ظاهرا احمدی نژاد رفته آمارهای احمدی نژادی هنوز پا بر جاست

    • amiraa

      منکه حقوقم در همین سال جاری ششصد هزار بیشتر نیست و همیشه شرمنده زن و فرزندم هستم من خواستم برم کلیه خدم رو بفروشم چیزی که نمیدانستم تازه فهمیدم و برایه فروش رفته بودم ازمایش بگیرم کامل فهمیدم که کلیه خودم یک است وان یکی از کودکی کار نمیکند و کوچک مانده وباید برم عمل کنم دربیارن بندازن بیرون کلیه راست ندارم دیگه امیدی ندارم کلیه هم ندارم بفروشم چتوری پول برای اجاره کردن خونه جور کنم از خدا طلب مرگ کردم در این ماه که دیگر نباشم تا چشمان فرزندم به دستان خالی من باشد حقوق که کار میکنم هم کمه 600000تومان به این روز های مبارک نا امید خسته شدم همش از خدا میخواهم که کمک کند مرا اما صدای مرا نمیشنود اشک مرا نمیبیند ده سال که همسرم گفته من را به مشهد ببر اما نشوده با این پول کم چکار کنم جز گریه غم اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قابل توجه آقايان دولت تدبير و اميد !!!
        شما را به خدا با يك حركت جهادي و حساب شده ، اين معضل مسكن رو حل كنيد - دست مافياي مسكن رو قطع كنيد - بخدا قسم آه يك نفر ميتونه دنيارو براتون كن فيكون كنه !
        حواستون هست ؟؟؟؟

    • الهه

      سرم با این همه امار و ارقام گیج رفت....خوب نتیجه...؟؟؟

    • مرتضي

      با اين تفاصيل پس من يك شاهكارم 3 ساله از كار بيكار شدم خرج اجاره و مابقي رودستمه واقعا من چه جوري زنده ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • arman

      طبيغي است كه هزينه ها با دلار 3100 توماني است و درآمد اكثريت مردم با دلار 1250 تومان فاصله ي درآمد و هزينه ي خانوار بيشتر از اين آمارها است

    • سوشا

      اقا جان چرا واحدپول کشوراز ریال مجهول به دلار .یورو .پوند .ریال سعودی دینار یاحتی درهم امارت معلوم عوض نمیکنند !!!!!!!!!

    • بدون نام

      من شخصا" توي اين زندگي خيلي سختي ميكشم و دلم نمياد اونايي رو كه سختي نميدونن چيه - بي پولي براشون بي معنيه - ندارم به زن و بچه گفتن رو لزومي نداشته تا ياد بگيرند - از خجالت صاحبخونه و زن و فرزند شبها تا دير وقت كار كردن رو نميفهمند و ... نفرينشون كنم تا به اين دردها دچار بشن و درك كنند كه نوع آدما با چه سختي و مشقتي دارن سعي ميكنند كه فقط زنده باشند - همين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج