۱۲۳۱۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا خرید و فروش خانه کم شده است؟

کاهش میزان معاملات در بازار مسکن ناشی از رکود اقتصادی است که در کشور حاکم است و با توجه به رکود به وجود آمده، متقاضیان همچنان منتظر هستند قیمت‌ها کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا: کاهش میزان معاملات در بازار مسکن ناشی از رکود اقتصادی است که در کشور حاکم است و با توجه به رکود به وجود آمده، متقاضیان همچنان منتظر هستند قیمت‌ها کاهش یابد.

عطا‌ءالله آیت‌اللهی - رییس شورای مهندسان مشاور ایران - در گفت‌وگویی درباره‌ دلایل کاهش میزان معاملات مسکن در ماه‌های اخیر اظهار کرد: به دلیل رکود اقتصادی که در کشور حاکم است، سرمایه‌های سرگردان در بخش‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری هستند و در بازار مسکن تمرکز ندارند.

وی افزود: با توجه به رکود به وجود آمده در بازار مسکن افراد همچنان منتظر هستند که کاهش قیمت اتفاق بیفتد.

آیت‌اللهی با بیان این‌که براین اساس خریداران دست نگه داشته و تمایلی برای خرید ندارند، تصریح کرد: به همین دلیل میزان معاملات افت چشم‌گیری پیدا کرده است.

رییس شورای مهندسان مشاور ایران با اشاره به این‌که در حال حاضر بازار مسکن راکد است و خرید و فروش چندانی در آن اتفاق نمی‌افتد، گفت: مردم انتظار دارند در راستای رکود به وجود آمده قیمت‌ها نیز کاهش یابد.

وی درباره‌ وضعیت بازار در ماه‌های آتی نیز اظهار کرد: در سه ماه آینده اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد و وضعیت بازار به همین روال پیش می‌رود مگر آنکه تحول بزرگی مانند اجرای طرح وام ۵۰ درصدی ارزش خرید خانه یا اتفاق ویژه‌ای از جمله افزایش تسهیلات، فرصت‌ها و کمک به خریداران بیفتد در غیر این صورت روال در ماه‌های آتی به همین منوال پیش خواهد رفت.

میزان معاملات خرید و فروش مسکن در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شده و از ۲۰۳ هزار مورد معامله منعقد شده مسکن در خرداد بیش از ۱۲۰ هزار مورد مربوط به خرید و فروش خانه بوده است.

براساس آمار موجود، میزان قراردادهای خرید و فروش خانه در خرداد نسبت به اردیبهشت با کاهش ۳۱ هزار موردی (معادل ۲۰ درصد) مواجه بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج