۱۲۳۴۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گرد و خاک عربی به ایران رسید!

وزش باد و گرد و خاک در غرب ایران موجب کاهش دید و کیفیت هوا شده است. ضمن اینکه هوا گرمتر می شود.

خبرآنلاین: گرد و خاک عربی دوباره به ایران رسید و فعلا استان های غربی و جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است. امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی دراین باره گفت: باد و گرد و خاکی که از عراق به غرب و جنوب کشور رسیده، امروز و فردا نوار غربی را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته او سرعت وزش باد در عراق نسبتاً شدید خواهد بود: انتقال این گرد و خاکها به غرب ایران موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر شده است.

نقشینه گفت: همچنین استانهای شرقی به ویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک دارند. بعد از ظهر امروز برای استانهای سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران وزش باد و گرد و خاک موجب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.در شهرهای جنوبی استان تهران باد و گرد و خاک موجب کاهش دید و کیفیت هوا در شده و غبار آلود خواهد شد.

او گفت: طی روزهای آینده به ویژه روزهای جمعه و شنبه هفته آینده افزایش دما به صورت محسوسی باعث بالا رفتن بیشینه دمای هوای خواهد شد. بیشینه دمای تهران امروز دوشنبه ۳۹ درجه، فردا سه شنبه ۴۰ درجه و پس فردا چهارشنبه ۴۱ درجه خواهد بود. همچنین بیشینه دمای هوای استان خوزستان امروز دوشنبه ۴۷ درجه خواهد بود. آخر هفته گرمتری را سپری خواهیم کرد و در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما خواهیم داشت.

همچنین مرکز دیده بانی اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: میزان دید در اهواز در روز دوشنبه ۸۰۰ متر است که این رقم در مناطق مختلف استان متغیر است. شوشتر با ۲۰۰ متر و مسجد سلیمان با سه هزار متر بیشترین و کمترین میزان دید را دارند. همچنین دید افقی در آبادان صبح امروز ۴۰۰ متر بود و اکنون به هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.

هوای کرمانشاه خارج از شرایط استاندارد است

‌مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هوای کرمانشاه هم اکنون خارج از شرایط استاندارد است به ایسنا گفت: طی هشت ساعت اول امروز (دوشنبه،۲۳ تیر) هوای استان در وضعیت بحران قرار داشت.

سیعد دزفولی نژاد گفت: از ساعت ۲۴ شب گذشته شاهد افزایش غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه بودیم که این افزایش در ساعت پنج و شش صبح به بیشترین میزان خود رسید. غلظت ذرات معلق در هوا بین ساعت پنج و شش صبح امروز ۶۳۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا بود.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کرمانشاه با اشاره به روند نزولی غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه، گفت: این رقم هم اکنون به ۳۱۱ میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده، اما همچنان در وضعیت خارج از شرایط استاندارد قرار داریم، اما به نظر می رسد با این روند گرو غبار تا ظهر از شهر خارج شود.

دزفولی نژاد، میانگین غلظت ذرات گرد و غبار موجود در هوای کرمانشاه طی هشت ساعت اول امروز را ۵۳۲ میکروگرم بر مترمکعب هوا عنوان کرد که شاخص آلودگی یا PSI آن برابر ۴۲۸ است و بیانگر وضعیت بحران است: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه ۱۲۱.۵ میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده که شاخص آلودگی آن ۷۱ است و بیانگر وضعیت نرمال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج