۱۲۳۵۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

مدل های جدید داتسون مانند بلوبرد (۱۹۵۹)، سدریک (۱۹۶۰) و سانی (۱۹۶۶) به افزایش فروش نیسان در ژاپن و بازارهای خارجی کمک شایانی کرده و این شرکت رشد چشمگیر خود طی دهه ۱۹۶۰ را تجربه کرد.

پول نیوز: نیسان موتور که به اختصار نیسان شناخته می شود، شرکت صنعتی ژاپنی تولیدکننده خودرو، وانت و اتوبوس تحت برندهای نیسان، اینفینی، داتسون و نیسمو است. همچنین، این شرکت به طراحی و تولید محصولاتی مانند ماهواره های مخابراتی، قایق های تفریحی و ماشین آلات نیز می پردازد. ساختمان مرکزی نیسان در یوکوهاما قرار دارد.

در دسامبر ۱۹۳۳، جیدوشا سیزو کابوشیکی کیشا یا شرکت تولیدی اتوموبیل تاسیس شد. ریشه های این شرکت به دو شرکت پیشین شامل کوایشینشا (تاسیس در سال ۱۹۱۱ به منظور تولید خودروهای دات) و جیتسویو جیدوشا (تاسیس در سال ۱۹۱۹) باز می گردد که در سال ۱۹۲۵ ادغام شده و شرکت دات جیدوشا سیزو را شکل دادند. در سال ۱۹۳۳، دارایی های این شرکت توسط سرمایه گذارانی جدید که شرکت جیدوشا سیزو را تاسیس کرده بودند، خریداری شد. شرکت جدید تولید و فروش خودرو و قطعات یدکی را تحت برند داتسون آغاز کرد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

در سال ۱۹۳۴، جیدوشا سیزو کابوشیکی کیشا به نیسان موتور تغییر نام داد که مخففی برای نیپون سانگیو، یک "زایباتسو" (شرکت هلدینگ) متعلق به "یوشیسوکه آیکاوا"، موسس توباتا، بود. نیسان نخستین خودرو داتسون (نواده خودرو دات، خودرویی کوچک و جعبه ای شکل که توسط "ماسوجیرو هاشیموتو" طراحی و در سال ۱۹۱۴ تولید شده بود) را در کارخانه یوکوهاما در آوریل ۱۹۳۵ تولید کرد. در همان سال، نیسان صادرات خودرو به استرالیا را آغاز کرد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

از سال ۱۹۳۸ و طی جنگ جهانی دوم، فعالیت های نیسان به طور کامل تغییر کرد و از یک تولیدکننده خودروهای مسافری کوچک به تولید کننده کامیون و خودروهای ارتشی مبدل شد. در سال ۱۹۴۵، نیروهای متفقین بخش اعظم فعالیت های تولیدی نیسان را در اختیار گرفته و تا یک دهه بعد کنترل کامل را به این شرکت بازنگرداندند.

در سال ۱۹۶۰، نیسان نخستین شرکت ژاپنی برنده جایزه دمینگ برای تعالی مهندسی نام گرفت. مدل های جدید داتسون مانند بلوبرد (۱۹۵۹)، سدریک (۱۹۶۰) و سانی (۱۹۶۶) به افزایش فروش نیسان در ژاپن و بازارهای خارجی کمک شایانی کرده و این شرکت رشد چشمگیر خود طی دهه ۱۹۶۰ را تجربه کرد. ادغام با شرکت پرینس موتور در سال ۱۹۶۶، خطوط تولید اسکای لاین و گلوریا را نیز به مجموعه محصولات نیسان اضافه کرد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

بروز دو بحران انرژی در دهه ۱۹۷۰ موجب رونق صادرات خودروهای ژاپنی مقرون به صرفه و با بهره وری سوخت بالا شد. نسل سوم مدل سانی بیشترین امتیاز را طی تست های مصرف سوخت سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در سال ۱۹۷۳ دریافت کرد. موفقیت های نیسان در آمریکا و دیگر بازارهای جهان امکان توسعه فعالیت های خارجی را برای این شرکت فراهم کرد. در دهه ۱۹۸۰، نیسان دو کارخانه راهبردی یکی در آمریکا به سال ۱۹۸۰ و دیگری در انگلیس به سال ۱۹۸۴ را تاسیس کرد. در سال ۱۹۸۹، نیسان برای معرفی محصولات لوکس خود در بازار آمریکا برند "اینفینیتی" را معرفی کرد زیرا تصویر غالب از برند نیسان با خودروهایی اقتصادی و کم هزینه گره خورده بود.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

در دهه ۱۹۹۰ و با ورود ژاپن به دوران رکود، نیسان نیز به یکی از قربانیان بزرگ این شرایط مبدل شده و به ورشکستگی نزدیک شد. بر همین اساس و در سال ۱۹۹۹، قرارداد همکاری با شرکت فرانسوی رنو امضا شد. نیسان خیلی زود و تحت رهبری "کارلوس گوسن"، مدیر عامل رنو-نیسان، روند بهبود شرایط خود را تجربه کرد و امروزه حتی از شرکت مادر نیز عملکرد قوی تری را ارائه می کند. در حال حاضر، نیسان دارای کارخانه های تولید و مونتاژ در ۱۷ کشور جهان است.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان

نیسان همواره توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی داشته و تلاش های زیست محیطی این شرکت از توسعه منابع نیروی پاک برای خودروها تا اقدام های گسترده در زمینه ارتقا بازیافت منابع طبیعی را شامل می شود. در همین راستا، نیسان با معرفی مدل "لیف" یکی از پرفروش ترین خودروهای الکتریکی جهان را تولید می کند.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ نیسان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج