۱۲۳۵۸
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

داستان موفقیت دیتریچ ماتیچز

انرژی ردبول دنیا را فرا گرفت

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است. شرکت او نیز به خاطر شیوه های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش های مختلف پرهیجان می شود شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال ۲۰۰۴ تیم فرمول یک جگوار را از مالک قبلی آن، فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر داد.

مخترع فرمول آن چالئو یوویدهیا موسس شرکت تایلندی دارویی تی سی تولیدکننده نوشابه های انرژی زا و ثروتمندترین فرد در تایلند نبود، بازاریابی به نام دیتریچ ماتچیتز اتریشی بود!

انرژی ردبول دنیا را فرا گرفت

دیتریچ ماتیچز میلیاردی از اتریش است که با ثروت ۱/۴ میلیارد دلار دویست و هشتمین ثورتمند جهان در سال ۲۰۱۰ به شمار می رود. وی یکی از موسسان شرکت تولیدکننده نوشابه های انرژی زای ردبول است. ماتیچز همچنین ۴۹درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

دیتریچ ماتیچتز در ۲۰ ماه مه سال ۱۹۴۴ در سانکت مارین ایم مورزتال در استیریا در اتریش متولد شد. اجداد او اهل کرواسی بودند. والدین دیتریچ هر دو معلم مدرسه ابتدایی بودند و زمانی که دیتریچ هنوز خیلی جوان بود از هم جدا شدند.

انرژی ردبول دنیا را فرا گرفت



دیتریچ ماتچیتز مدتی طولانی در دانشگاهی که امروزه با نام دانشگاه مدیریت و اقتصاد وین شهرت دارد مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی بود. اولین شرکتی که ماتچیتز برای آن مشغول به کار شد شرکت مشهور یونیلیور بود. ماتچیتز در این شرکت به عنوان بازاریاب مواد شوینده مشغول به کار شد. وی سپس به شرکت بلنداکس، یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی (که توسط شرکت P&G خریده شده)، پیوست و در حوزه بازاریابی خمیردندان های بلنداکس مشغول به کار شد.

دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ، که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا شد. وی در سال ۱۹۸۴ن به همراه شرکایش چالئو و چالرم یوودیدهیا (که در تایلند با آنها آشنا شده بود) شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تاسیس کرد. آنها توافق کردند که ۴۹ درصد سهام شرکت برای ماتچیتز، ۴۹ درصد دیگر سهام برای چالئو و دو درصد دیگر آن برای اطمینان برای پسر چالئو یوویدهیا، چالرم، باشد. دیتریچ ماتچیتز در سال ۱۹۸۷ این نوشیدنی را کربنه کرد و نام ردبول (به معنای گاو نر قرمز) را بریا آن انتخاب کرد. ایده نام و لگوی ردبول نیز از نام تایلندی آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.

دیمیتری ماتچیتز خط تولید ردبول را در اتریش راه اندازی کرد و به شکل مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی زا را در اروپا شروع کرد. ماتچیتز از روش های بازاریابی مختلف و گسترده ای چون تبلیغات در فرودگاه ها، کنسرت ها، مسابقات کایاک در آب های خروشان، مسابقات موتورسیکلت، مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش های پرهیجان، استفاده می کرد. ماتچینز نویدنی ردبول را تبدیل به نوشیدنی انرژی زای پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی های انرژی زای دیگر تبدیل کرد.

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است. شرکت او نیز به خاطر شیوه های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش های مختلف پرهیجان می شود شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال ۲۰۰۴ تیم فرمول یک جگوار را از مالک قبلی آن، فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر داد. وی همچنین در سال ۲۰۰۵ به همراه دوست صمیمی اش، گردهارد برگر که یک راننده اسبق فرول یک بود، تیم ایتالیایی میناردی را از مالک اتریشی آن پل استادارت، خرید. این تیم نیز به اسکودریا توو روسو (تورو روسو در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر قرمز است) تغییر نام پیدا کرد.

انرژی ردبول دنیا را فرا گرفت

ردبول در سال ۲۰۱۰ توانست توسط سباستین وتل جام قهرمانی راننده ها و جام قهرمانی سازندگان را از آن خود کند. شرکت ردبول همچنین تیمی در ناسکار با نام تیم ردبول دارد که اتومبیل های آن تویوتا کمری هستند. بر طبق مجله فوربز در سال ۲۰۰۴ بیش از ۹/۱ میلیارد مصرف کننده ردبول مصرف می کردند که درآمدی دومیلیارد دلاری برای شرکت به ارمغان آورده بود.

ردبول بر حسب سهم بازار در حال حاضر مشهورترنی نوشیدنی انرژی را در جهان به شمار می رود. شعار این شرکت همواره این بوده است: «ردبول به شما بال میده.»

فروش شرکت ردبول در حال حاضر در حدود ۷/۴ میلیارد دلار در سال است. این شرکت در حال حاضر نیز در فرانسه، دانمارک و نروژ محصولات خود را به فروش می رساند. ماتچیتز دارای یک مجوز خلبانی است و دو هواپیمای فالکن ۹۰۰ و پایپر سوپر کاب نیز دارد. او همچنین مالک مشهورترین مجله اجتماعی اتریش به نام سیتنبلیک است. دیتریچ ماتچیتز هرگز ازدواج نکرده و در حال حاضر ساکن سالزبورگ در اتریش است. وی همچنین مالک جزیره لائکالا در خارج فیجی است که به گفته مجله فوربز آن را به قیمت ۷ میلیون پوند خریده است.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انرژی ردبول دنیا را فرا گرفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      تبلیغ شو خیلی دوست دارم موقعی که Red Bullمی خوردن مسه پرنده پرواز می کنند ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج