۱۲۳۷۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سقوط شدید قیمت طلا در ۷ ماه گذشته

قیمت جهانی طلا در آستانه حضور رییس بانک مرکزی آمریکا در کنگره این کشور که موجب شد سرمایه گذاران به فروش دارایی‌های طلایشان اقدام کنند، با شدیدترین کاهش در هفت ماه گذشته روبرو شد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا در آستانه حضور رییس بانک مرکزی آمریکا در کنگره این کشور که موجب شد سرمایه گذاران به فروش دارایی‌های طلایشان اقدام کنند، با شدیدترین کاهش در هفت ماه گذشته روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک روز دوشنبه ۳۰.۷۰ دلار یا ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۶ دلار رسید. با اینهمه بهای این معاملات در ساعات ابتدایی معاملات سه شنبه اندکی افزایش نشان داد و به ۱۳۰۸ دلار بود.

سقوط قیمت طلا در روز دوشنبه در پی این گمانه زنی روی داد که جانت یلن در جلسه دو روزه خود در کنگره که از روز سه شنبه آغاز می‌شود، دیدگاه موافق افزایش نرخ‌های بهره را مطرح خواهد کرد. آمار اخیر اشتغال در آمریکا بهبود بازار کار را نشان می‌دهد که به گفته برخی از کارشناسان، راه را برای افزایش نرخ‌های بهره زودتر از موعد مقرر برای بانک مرکزی آمریکا هموار می‌کند.

نرخ‌های بهره بالا به تقاضا برای طلا صدمه زده و موجب کمتر شدن قیمت این فلز می‌شود.

گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد بانک مرکزی تدابیر محرک اقتصادی را مطابق انتظارات تا اکتبر پایان خواهد داد. با اینهمه این گزارش نشان نداد که بانک مرکزی قصد دارد بزودی نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کاهش قیمت روز دوشنبه بزرگ‌ترین کاهش از ۱۹ دسامبر بود که سرمایه گذاران در حال هضم اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا بودند. قیمت طلا با انتظار سرمایه گذاران برای این اقدام بانک مرکزی آمریکا، حدود ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۳ سقوط کرد.

اما قیمت این فلز ارزشمند به دلیل نگرانی‌ها نسبت به بی‌ثباتی جئوپلیتیکی این اواخر تثبیت شده و به سطح بالاتری صعود کرده بود. طلا هفته گذشته ششمین رشد هفتگی پی در پی را پشت سر گذاشت و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل تنش‌های جئوپلیتیکی در نقاط مختلف جهان ۱۱ درصد صعود کرده است.

فلزات ارزشمند دیگر نیز روند نزولی طلا را دنبال کردند. هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر ۵۴.۷ سنت یا ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۹۱۴ دلار رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج