۱۲۳۸۱۰
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

مجازات جراحی که از اتاق عمل فرار کرد

دکتر جراح که هنگام عمل جراحی از ترس بازرس دانشکده علوم پزشکی بیمارش را در اتاق عمل رها و از بیمارستان فرار کرده بود با رأی دادگاه جزایی ارومیه به پرداخت ۵درصد دیه محکوم شد.

همشهری آنلاین: دکتر جراح که هنگام عمل جراحی از ترس بازرس دانشکده علوم پزشکی بیمارش را در اتاق عمل رها و از بیمارستان فرار کرده بود با رأی دادگاه جزایی ارومیه به پرداخت ۵درصد دیه محکوم شد.

صدور اين رأي در حالي است كه دختر جوان و وكيل مدافعش به آن اعتراض دارند و مي‌گويند به‌دنبال اين حادثه دختر جوان صدمات زيادي ديده است.

اين دختر ۲۶ساله كه پريناز نام دارد و ساكن اروميه است ۳سال قبل براي جراحي روده سراغ يك پزشك رفت و قرار شد او در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه بستري شود اما اين پزشك كه مجوز كار در بيمارستان خصوصي را نداشت هنگام جراحي وقتي فهميد بازرسي از دانشكده علوم پزشكي سراغش آمده درحالي‌كه شكم دختر جوان را شكافته و مشغول جراحي بود او را رها كرد و گريخت و باعث شد مشكلات زيادي براي دختر جوان ايجاد شود.

پريناز درباره اين حادثه گفت: سال۹۰ بود كه به‌دليل خونريزي روده سراغ پزشك رفتم. او گفت بدون اينكه سختي زيادي بكشم روده‌ام را جراحي مي‌كند. دكترم گفت چون جراحي حدود ۸ساعت طول مي‌كشد يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه را براي اين كار درنظر گرفته است. من هم قبول كردم و روز ۱۱مهرماه سال۹۰ خودم را به تيغ جراحي سپردم.

ساعت۷:۳۰ دقيقه صبح جراحي شروع شد و آنطور كه بعدا فهميدم يك ربع بعد درحالي‌كه من بيهوش و شكمم باز شده بود بازرس دانشكده علوم پزشكي سر مي‌رسد و درباره پزشك جراح مي‌پرسد. ظاهرا دكتر فقط مجوز جراحي در بيمارستان‌هاي دولتي را داشت و نبايد در بيمارستان خصوصي جراحي مي‌كرد. به همين دليل او وقتي از حضور بازرس باخبر شد من را در همان حالت رها و از درِ پشتي بيمارستان فرار كرد.

در ادامه مــــسئولان بيمارستان پدرم را داخل اتاق عمل بردند و او را تهديد كردند كه بايد به بازرس بگويد كه دكتر ديگري من را جراحي كرده است والا من را در همان وضعيت رها مي‌كنند. پدرم هم به ناچار قبول كرد تا دكتر ديگري من را جراحي كند.

دختر جوان ادامه مي‌دهد: وقتي به هوش آمدم فهميدم چه اتفاقي افتاده است.

باورم نمي‌شد كه دكترم هنگام جراحي از اتاق عمل فرار و من را در همان وضعيت رها كرده است. اما همه اينها واقعيت داشت. يك روز بعد از جراحي من ممنوع‌الملاقات شدم و دكتر فراري من را به‌طور تلفني ويزيت مي‌كرد. حتي اسم دكترم و شرايطم بالاي تختم نصب نشده بود و يك مرتبه يكي از پرستاران بيمارستان كه از وضعيتم بي‌خبر بود روي شكمم افتاد و باعث شد خونريزي كنم. بالاخره با هر سختي بود از بيمارستان مرخص شدم و سراغ دكترم رفتم اما او مسئوليت كاري را كه انجام داده بود قبول نمي‌كرد.

ديه ۵درصدي

دختر جوان ادامه داد: ‌به‌دنبال اين حادثه از پزشك خطاكار در شعبه۱۰۳ دادگاه جزايي اروميه شكايت كردم اما درنهايت دكترم فقط به پرداخت ۵درصد ديه محكوم شد و حالا نمي‌دانم بايد با اين شرايط چطور زندگي كنم.

دختر جوان ادامه داد: من فوق ديپلم كامپيوتر دارم و قبلا زندگي خوبي داشتم اما بعد از اين جراحي متأسفانه سلامتم را از دست داده‌ام و زندگي‌ام به‌هم ريخته‌است.

با كاري كه اين جراح انجام داد فقط چند سانتي‌متر از روده من باقي مانده است. اين مشكلات باعث شد نامزدي من به‌هم بخورد و حالا كه فكر مي‌كنم مي‌بينم با اين شرايط آينده‌اي ندارم چون پزشكان اعلام كرده‌اند اين شرايط غيرقابل بازگشت است. من قبلا سر كار مي‌رفتم اما حالا هيچ جا به من كار نمي‌دهند و نمي‌دانم چه سرنوشتي در انتظارم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اگه این حکم و این اتفاق افتاده دختر خانم باید تقاضا قصاص کنه یعنی این توهین به مردمه که دکتر هر کاری کرد عیب نداره این خوده ظلمه خودت بی عدالتی این حکم

    • ترسو

      باید اینم مثل رفیقمون !!! 200 هزار تومان جریمه میکردن تا درس عبرتی بشه واسه بقیه !!!!!!!!!

    • حمید

      واقعاً متاسفم . بلایی که این دکتر سر این خانم آورده رو من تو رادیو از زبان خود این خانم شنیدم و باید بگم که حکم اعدام برای این دکتر کمه .نون حروم خوردن یه همچین دکتر و مهندسایی رو تحویل میده

    • آرش

      مسخره ها یعنی چی 5 درصد دیه باید خیلی شدیدتر و قاطع تر بر خورد بشه واقعا خیلی وقته که عدالت تو مملکت ما از بین رفته

    • Malek

      من دفعه قبل كه اين موضوع را خواندم كامنت گذاشتم و گفتم اين بزرگترين ظلمه كه در حق اين دختر شده حالا يك پنجم ديه بايد پرداخت بشه؟؟ايا زندگى يك انسان رو بخطر انداختن تقاصش يك پنجم ديه ميشه ؟ اين اصلا قانون شكنى و بزرگترين خلافه كه اين دكتر بى وجدان كه از اتاق عمل فرار ميكنه و فكر مريضش نيست كرده

    • ایرانی

      درکشور ما دیگر مردم مهم نیستند وفقط موقع ... آنها حساب می کنند
      اگردختر خودش بود؟؟
      پیشنهاد می کنم خودشان قصاص کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج