۱۲۳۸۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد رسایی از جدایی نادر از سیمین

نظر حجت الاسلام رسایی درباره مخملباف

حجت الاسلام حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جمعه شب میهمان برنامه «هفت» بود تا درباره دغدغه​های سینمایی مجلس سخن بگوید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه زنده، اصغر فرهادی را نیروی انقلاب ندانست و از محتوای فیلم «جدایی نادر از سیمین» با بیان اینکه خلاف واقعیت های کشور را گفته انتقاد کرد.

حجت الاسلام حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جمعه شب میهمان برنامه «هفت» بود تا درباره دغدغه​های سینمایی مجلس سخن بگوید.

وی ضمن اشاره به اینکه در نوجوانی به کلاس های انجمن سینمای جوان می رفته و در تئاتر هم کارهایی انجام داده، تاثیرگذارترین فیلم​هایی را که بعد از انقلاب در سینما دیده، متعلق به کارگردانی دانست که برایش اظهار تاسف کرد.

رسایی گفت: من اغلب فیلم های مخملباف را چندبار در سینما دیده​ام از جمله بای​سیکل ران، عروسی خوبان، استعاذه و...که به نظرم آرمان گرایی در آنها دیده می شد اما متاسفانه این فرد اکنون در دامان دشمنان این نظام که روزی در فیلم هایش به عنوان دشمن حضور داشتند، قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال مجری در خصوص ذکر نام فیلمی که در این چند سال آن را خیلی دوست داشته و پسندیده به هیچ موردی اشاره نکرد و گفت: فیلم آقای فرهادی از لحاظ ساخت و کارگردانی بسیار خوب است اما از لحاظ مضمون اصلا قابل قبول نیست چرا که موضوعی را که مطرح می کند به نوعی سیاه نمایی اخلاقی از وضعیت فعلی کشورمان است.

وی در همین زمینه با انتقاد از محتوای فیلم «جدایی نادر از سیمین» ادامه داد: البته نیروهای انقلابی هم فیلم های خوبی از لحاظ کارگردانی ساخته اند...

رسایی البته به این مطلب اشاره نکرد چطور فیلمی که از نظر او کارگردانش از نیروهای نظام و انقلاب نیست و در محتوا نیز درباره نظام و کشور نیز سیاه نمایی کرده است، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به اسکار فرستاده شده است!

وی همچنین درباره فیلم «یه حبه قند» نیز اینگونه اظهار نظر کرد که این فیلم هم از لحاظ ساخت فیلم خوبی است اما با واقعیات جامعه همخوانی ندارد و چطور آن پیرمرد با یک حبه قند می​میرد..در حالیکه قندهای یزدی اصلا در گلو گیر نمی​کنند.

رسایی همچنین از فیلم «اخراجی​ها» به عنوان فیلم مورد علاقه خود یاد کرد و گفت: البته به این فیلم هم انتقادهایی دارم اما مضمون این فیلم توانسته واقعیت​هایی از جنگ را بیان کند.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نظر حجت الاسلام رسایی درباره مخملباف


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شعله

      آخر فیلم یک حبه قند روگفتی.
      می خواستم امروز برم سینما
      دیگه نمی رم آخرشو فهمیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج