۱۲۴۰۱۸
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

آبروریزی وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران

تست دوپینگ "روح الله رستمی" در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی مثبت اعلام شد و این ورزشکار پارالمپیکی دو سال محروم شد.

ایسنا: تست دوپینگ "روح الله رستمی" در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی مثبت اعلام شد و این ورزشکار پارالمپیکی دو سال محروم شد.

کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک (IPC) اعلام کرد، روح الله رستمی ، وزنه‌بردار ایرانی که در پارالمپیک ۲۰۱۲ مدال نقره کسب کرد، به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ محروم شده است.

رستمی که دو سال پیش در لندن توانست در وزن ۶۷ و نیم کیلوگرم بعد از حریف چینی خود مدال نقره پارالمپیک را کسب کند، در بازی‌های قهرمانی جهان دوبی در روز هفتم آوریل تست دوپینگ داد و در نمونه او ماده غیر مجاز "متیل هگزان آمین" پیدا شده است.

این ورزشکار به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ دو سال محروم شد و ۱۵۰۰ یورو جریمه شد.

همچنین تمامی مقام‌های این وزنه‌بردار از زمان مثبت شدن تست دوپینگش لغو خواهد شد، از جمله مدال نقره او در وزن ۷۲ کیلوگرم که بعد از حریف مصری خود در مسابقات جهانی کسب کرد.

به این ترتیب گری سیچو روس، مدال نقره را به جای رستمی دریافت خواهد کرد. پنگ هو از چین در رده سوم قرار خواهد گرفت.

در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز نوکوریر و اولووافمیای نیجریه‌ای که مدال طلا و نقره را کسب کرده بودند،‌ به دلیل دوپینگ محروم شدند و مدال‌های آنها گرفته شد.

اکتبر سال گذشته، IPC برنامه جدید آموزشی و تمرینی برای ورزشکاران گذاشت که نام آن "قدرت طبیعی - به دوپینگ نه بگویید" بود. با این حال هم‌چنان مشاهده می‌شود که ورزشکاران زیادی دوپینگ می‌کنند.

در همین ماه گزارش شد که تست دوپینگ موخاتاروف روس نیز مثبت اعلام شده. همچنین در بازی‌های پارالمپیک آمریکای جنوبی ۲۰۱۴ نیز تست دوپینگ "پالاسیوز" ورزشکار کلمبیایی نیز مثبت شده است.

IPC اعلام کرده است که هر ورزشکار مسئول موادی است که در نمونه‌اش پیدا می‌شود و قوانین ضد دوپینگ در مورد هر کسی که مواد غیر قانونی یا متابولیست‌های آنها در نمونه‌شان پیدا شود ، اجرا خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه یه مدال، آبروی کشور خودتونو تو دنیا می برید...

    • رذاظادح

      رض ازاده :جریمه رو از کمک های مردمی( بیت المال ) میدیم .برای بعدیا هم جا داریم لطفا صف دوپینگیا رو رعایت کنید حق کسی ضایع نشه.واله روزه ایم .فقط یکی حساب کنه نفری چقدری بدیم .آخه رییا نشه سوادم نمیرسه!!

    • احسان

      چرا میگید آبروریزی؟شما که هنوز نمی دانید موضوع چیست، این ورزشکار نیازی به دوپینگ کردن نداشت چون در مسابقات جهانی مالزی که چند ماه قبلتر برگزار شده بود مدال طلا و رکورد شکنی داشت، قضیه مشکوک است چون روح الله رستمی در دور قبل مسابقات امارات عنوان با اخلاق ترین ورزشکار مسابقات را کسب کرده بود

    • دوستدار حق

      روح الله رستمي يكي از با اخلاقترين ورزشكاراي پارالمپيك,و با يك استعداد فوق العاده تو رشته خودش.با اخلاق و مومن و موفق,من ايشونو از نزديك ديدمو ميشناسم,دوستان لطفا از چيزي كه خبر نداريد نظر نديد و تهمت نزنيد...

    • نادر تقی پور

      من شنیدم برای حذف ایشون از تیم ملی توطئه کردن و توی مواد غذایش مواد غیر مجاز دوپینگی ریختن چون روح الله رستمی این اواخر داشت موی دماغ خیلیها می شد و برخی از مسائل پشت پرده ی اردوهای تیم ملی و بخور بخورها و تبعیض های بین ورزشکاران سالم و معلول را رو می کرد . الله اعلم

    • شهاب

      روح الله رستمی ورزشکار بسیار با اخلاقیه که به دلیل اشتباه و قصور پزشک تیم در تجویز و تحویل مکمل تقلبی به ایشان دچار این دردسر شده و اصلا این بنده خدا نیازی به دوپینگ نداشت چون حتی با وجود مصدومیت شدید در پارالمپیک تونست مدال نقره کسب کنه و در مسابقات مالزی 10 کیلوگرم رکورد جهان رو ارتقا بده.بنده اطلاع موثق دارم

    • علیرضا

      قوانین دوپینگ بسیار غیر منطقی و ظالمانه است.در این قوانین آمده که مواد غیر مجاز دوپینگی به هر نحو و شکلی که وارد بدن ورزشکار شده باشند، موجب محرومیت وی می شود حتی اگر ثابت شود ورزشکار بی گناه بوده و مثلا کسی از روی عمد یا دشمنی یا ناخواسته این مواد را داخل غذا یا نوشیدنی او ریخته، باز هم ورزشکار مشمول محرومیت و جریمه می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج