جاباما
۱۲۴۰۶۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قلب رنگین‌کمانی +عکس

تماشای سایه هواپیما روی ابرها منظره‌ای است که بسیاری از مسافران هواپیما تجربه‌اش کرده‌اند؛ اما تماشای هاله رنگین‌کمانی اطراف آن بسیار کم اتفاق می‌افتد

خبرآنلاین: تماشای سایه هواپیما روی ابرها منظره‌ای است که بسیاری از مسافران هواپیما تجربه‌اش کرده‌اند؛ اما تماشای هاله رنگین‌کمانی اطراف آن بسیار کم اتفاق می‌افتد!

تماشای سایه هواپیما روی ابرها منظره‌ای است که بسیاری از مسافران هواپیما تجربه‌اش کرده‌اند؛ اما تماشای هاله رنگین‌کمانی اطراف آن بسیار کم اتفاق می‌افتد و از آن نادرتر، وقتی است که این هاله شکل قلب به خود بگیرد.

این اتفاقی است که ۱۳ جولای / ۲۳ تیر برای تونی دی‌فریس اافتاد. او که سوار بر هواپیما در حال پرواز بر فراز شهر اورگان بود، ناگهان متوجه هاله‌ای رنگین‌کمانی روی ابرها شد که همراه با هواپیما حرکت می‌کرد و از آن جالب‌تر، این که این هاله به شکل قلب بود! خوش در توصیف آن لحظه می‌گوید: «از آن لحظه‌هایی بود که تمام عالم دست به دست هم می‌دهند تا تو را مدهوش کنند»

قلب رنگین‌کمانی +عکس

آن‌چه دی‌فریس دیده بود، پدیده‌ای جوی به نام شکوه خورشید (glory) است. شکوه خورشید دو نوع دارد. در حالت اول وقتی پرتوهای خورشید از کنار جسمی نسبتا کوچک عبور می‌کننند، دچار پراش شده و به طیف نور تجزیه می‌شوند. اگر در مقابل فرد شرایطی برای تشکیل تصویر وجود داشته باشد، پرتوهای پراش‌یافته به شکل هاله‌ای رنگین‌کمانی دیده می‌شوند. نوع دیگر شکوه خورشید وقتی اتفاق می‌افتد که ناظر بین خورشید و ابر قرار داشته باشد و نور خورشید در ریزقطرات ابر تجزیه شده و به شکل هاله رنگین‌کمانی دیده شود.

به دلیل هندسه خاص این پدیده معمولا کسانی می‌توانند شکوه خورشید را ببینند که در ارتفاع قرار داشته باشند و به همین دلیل مشاهده شکوه خورشید تاکنون یا توسط کوهنوردانی گزارش شده که در حال مشاهده طلوع / غروب خورشید روی قله کوه بوده‌اند و یا توسط مسافران هواپیما / بالگرد.

اما آن‌چه در مورد این تصویر دی‌فریس عجیب است، شکل آن است که به شکل قلب است و این در حالی است که تاکنون همه گزارش‌ها درمورد شکوه خورشید، آن را حلقه‌های متحدالمرکز توصیف کرده‌اند. شاید در مورد این پدیده، شکل ابرها باعث شده حلقه‌های دایروی شکوه خورشید به شکل قلب منحرف شوند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج