جاباما
۱۲۴۵۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماجرای عدم اکران دو فیلم مجوزدار

پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی «پریناز» بهرام بهرامیان و «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد، ۷ ماه قبل صادر شده است اما هنوز این فیلم‌ها اکران عمومی نشده‌اند!

خبرگزاری ایسنا: پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی «پریناز» بهرام بهرامیان و «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد، ۷ ماه قبل صادر شده است اما هنوز این فیلم‌ها اکران عمومی نشده‌اند!

با روی کار آمدن حجت‌الله ایوبی بر مسند ریاست سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید، امید می‌رفت که فیلم‌های مشکل‌دار یا به قولی در کمد مانده دولت شمقدری،مشکلاتشان حل شود.

۲۳ آذر ماه سال ۹۲ ، کمتر از دو ماه به برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، خبر پروانه نمایش رسمی دو فیلم به قولی مشکل‌دار دولت قبلی، بطور رسمی اعلام شد؛ خبر رسمی پروانه نمایش "قصه‌ها" و "پریناز" در ۲۳ آذر ماه.

این دو فیلم یعنی «قصه‌ها» و «پریناز» تقریبا با گذشت ۷ ماه از گرفتن پروانه نمایش رسمی‌شان هنوز اکران عمومی نشده‌اند و تنها فیلم «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره‌ی فیلم فجر، چند سانس به عنوان فیلم بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش درآمد.

اما بهانه‌ی خبرنگار ن ما برای یادآوری پروانه نمایش این دو فیلم به این موضوع برمی‌گردد که طی دو هفته گذشته در یکی از روزنامه‌ها به اشتباه خبر پروانه نمایش «قصه‌ها» و «پریناز» (با تاریخ همان جلسه ۲۳ آذر ماه در تیر ماه) منتشر شد و برخی از سایت‌های رسمی بدون توجه به تاریخ جلسه، خبر را به عنوان خبر جدید و به روز بر رویش کار کردند و از پروانه نمایش «قصه‌ها» و «پریناز» استقبال کردند، در حالیکه فراموش شد این فیلم‌ها ۷ ماه پیش پروانه نمایش گرفته‌اند ولی هنوز اکران عمومی نشده‌اند.

پیگیری خبرنگارما با «فیلمیران» پخش‌کننده فیلم «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد برای زمان دقیق اکران عمومی فیلم به نتیجه نرسید و فقط اظهار امیدواری شد که بزودی اکران شود.

اما از سوی تهیه‌کننده فیلم «پریناز» هم در یک مصاحبه اخیرا اظهار امیدواری شده است که این فیلم در اکران دوم عیدفطر به نمایش درآید. (بدون اشاره به اینکه این فیلم ۷ ماه است که پروانه نمایش گرفته است)

اکنون ۱۰ ماه از حضور حجت‌الله ایوبی در مسند ریاست سازمان سینمایی می‌گذرد. در این مدت، اگرچه او تلاش کرده تا مشکلات فیلم‌ها را با تعامل حل کند و پروانه‌ نمایش‌شان صادر شود اما خیلی از این فیلم‌ها هنوز رنگ پرده را به خود نگرفته‌اند.

برخی فیلم‌ها چون «خانه پدری» کیانوش عیاری همچون «قصه‌ها» فقط در جشنواره‌ی فیلم فجر به روی پرده رفتند و همچنان اکران آنها در هاله‌ای از ابهام است.

در این مدت، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» تنها فیلمی بود که بر اساس تفاوت‌های سلیقه‌ای در دوره مدیریت گذشته، به نوعی توقیف شده بود و توانست در دوره جدید اکران شود اما هنوز هم تکلیف فیلم‌هایی (از دولت قبل) مانند «پاداش» و «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، ‌«خرس» خسرو معصومی، «صد سال به این سال‌ها» سامان مقدم و... مشخص نشده است.

در فیلم «پریناز» فاطمه معتمد آریا، حمید فرخ نژاد، طناز طباطبایی، فرهاد آئیش، شبنم قلی خانی، حسن نجاریان و مصطفی زمانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که دختر بچه‌ای خانواده خود را از دست داده و قرار است از سوی خانواده مادرش نگهداری شود، اما در خانواده جدید ماجراهایی برای وی رخ می‌دهد که...

فیلم «قصه‌ها» که در سال ۹۰ با نگاهی به شخصیت فیلم‌های قبلی بنی‌اعتماد ساخته شده است، در آن بازیگرانی چون گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی و... ایفای نقش کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج