۱۲۴۷۲۹
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (۲)

تقریبا بیشتر آپارتمان ها کوچک و نقلی ساخته می شوند و افرادی که در این واحدها زندگی می کنند باید به زور وسایل خود را در آن جای دهند. اما اگر کمی حرفه ای به این مشکل نگاه کنید، می توانید به زیبایی مشکل کمبود فضا را حل کنید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

برترین ها: تقریبا بیشتر آپارتمان ها کوچک و نقلی ساخته می شوند و افرادی که در این واحدها زندگی می کنند باید به زور وسایل خود را در آن جای دهند. اما اگر کمی حرفه ای به این مشکل نگاه کنید، می توانید به زیبایی مشکل کمبود فضا را حل کنید. البته این را قبول داریم که پولش هم باید باشد. اما یک بار هزینه کنید و بقیه سال را در آرامش و آسایش خیال در آپارتمانی که از همه فضاهای آن هوشمندانه استفاده شده است، زندگی کنید.

اتاق خواب کوچک

یکی از ایده های ناب برای اتاق خواب کوچک، این است که از سقف و فضای بالای اتاق استفاده کنید. به این مفهوم که دیوار کاذبی به بخشی از سقف اضافه کنید که حکم اتاقک خواب را داشته باشد. در زیر آن میز کار را قرار دهید. برای دسترسی به تخت خواب هم پلکانی چوبی درست کنید که فضای داخلی آنها خالی باشند و بتوان به عنوان کمد و انباری از آنها بهره گرفت.


فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

کتابخانه

شاید قرار دادن کتابخانه در آپارتمان کوچک کمی غیرمنطقی به نظر برسد. اما با انتخاب یک کتابخانه باریک و قرار دادن آن در راهرو میان اتاق و سالن می توانید از فضا بهترین استفاده را ببرید. در ضمن، به مسیر خالی اتاق هم هویت داده اید و کتاب هایتان نیز در دسترس هستند.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

دستشویی

سرویس بهداشتی خانه های کوچک، بسیار کوچک هستند. شما نمی توانید برای قرار دادن وسایل جای کافی پیدا کنید. اما می توانید از تاقچه های دیواری و تزئینی برای این منظور استفاده کنید. در هر گوشه دیوار یک تاقچه کوچک نصب و وسایل سرویس را روی آنها قرار دهید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

اتاق خواب کودک

تختخواب و سرویس خواب هایی که این روزها برای کودکان ساخته می شوند بسیار کاربردی و مخصوص فضاهای کوچک هستند. شما می توانید تخت چندمنظوره خریداری کنید که علاوه بر فضای خواب، کشو و کمد هم در خود دارد. حتی جا برای انبار وسایل و اسباب بازی کودکان نیز دارد. اگر دو فرزند دارید، می توانید از تخت های دونفره و چند منظوره بهره بگیرید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

بزرگ تر نشان دادن اتاق

با حذف وسایل و مبلمان اضافه می توانید فضا را بزرگ تر از آنچه هست نشان دهید. باید سعی کنید کمد و کابینت ها دیواری باشند. میز تلویزیون دیواری باشد تا بیهوده بخشی از فضای سالن با میز تلویزیون اشغال نشود. میز و مبلمان اضافه را نیز حذف کنید فضای بازتری برای نشیمن خود بسازید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

ایکیا

ایکیا نام برندی است که مالکان آپارتمان های کوچک آن را خوب می شناسند. این برند اروپایی، وسایل و مبلمان بسیار شیک و چند منظوره مخصوص آپارتمان های کوچک تولید می کند تا بتوان از کمترین فضا بیشترین استفاده را برد. به طور مثال، این تخت خواب برای این کمپانی است. یک تختخواب یک نفره که میز تحریر هم در خورد دارد و جای خواب و فضای کار صاحب خود را تامین می کند. در قسمت زیرین آن می توانید مبل بگذارید و از همه فضا به بهترین شکل استفاده کنید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

حمام

برای حمام هایی که فضای کافی ندارند بهتر است از وان مربعی شکل استفاده کنید. بهتر است از یک رنگ واحد برای وان و سینک و دیوار استفاده کنید تا فضا بزرگ تر دیده شود. از قرار دادن وسایل اضافه نیز پرهیز کنید تا بیهوده فضا را شلوغ نکنید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

اتاق خواب خیلی کوچک

اگر فضایی که برای اتاق خواب در اختیار دارید بیشتر شبیه انباری هست نیز می توانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید. در گوشه ای از آن تخت را بسازید. در زیر آن کمد بسازید تا وسایل اضافه را در آن قرار دهید. در دیوار کنار آن تاقچه نصب کنید و کتاب های خود را قرار دهید. در گوشه دیگر نیز یک میز یا کشو بگذارید. به همین راحتی می توان از یک فضای غیرقابل استفاده به بهترین شکل بهره گرفت.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

میز کار

تقریبا همه ما در خانه نیز بخشی از کارهای خود را انجام می دهیم. به همین منظور به فضای کار نیاز داریم. اگر فضای داخلی اتاق یا نشیمن بسیار کم است و جایی برای قرار دادن میزکار وجود ندارد. از باکس هایی استفاده کنید در آنها باز می شود. این وسیله، چندمنظوره است: فضایی برای انبار وسایل کار و دفتر و مداد و خودکار دارد. در قسمت رویی آن می توان وسیله دکوری چید و با باز کردن آن می توان به عنوان میز از آن بهره گرفت.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

دری به نام کتابخانه

در اتاق خواب یا حتی فضای نشیمن می توانید در اطراف در، کتابخانه بسازید. همه دور و اطراف در را تاقچه نصب کنید و کتاب و وسایل دکوری را داخل آنها بچینید. این طرح برای ایکیا است و می توانید آن را سفارش دهید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)

تختخواب

وقتی جا کم است باید از همه وسایل برای انبار و ذخیره بهره گرفت. می توانید تختی سفارش دهید که در خود کشو و کتابخانه داخلی دارد. از قست بالای تاج تخت هم می توانید برای قرار دادن آباژور بهره بگیرید. حتی روی دیوار بالای تخت می توانید تاقچه ای نصب و وسایل موردنیاز خود را جای دهید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیل

      تو ایران اگه خواسته باشی از این کارا بکنی، بهتره با پولش بری یه خونه بزرگتر بخری...
      مگه نه؟

    • کاربر

      بله اسماعیل بلهههههههههههههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج