۱۲۴۹۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آدم در هیچ شرایطی حریف جبر زمان نمی‌ شود

روایت میناوند از دشمنی دایی و کریمی

به نظرم نباید دایی را قضاوت کرد و تحت فشار گذاشت، او مربی است و می‌ تواند در مورد تیمش تصمیم بگیرد، حق هم با اوست. بالاخره چیزی هم که بین آنها گذشته اجازه نمی‌ داد کنار هم جمع بشوند.

آی اسپورت: به نظرم نباید دایی را قضاوت کرد و تحت فشار گذاشت، او مربی است و می‌ تواند در مورد تیمش تصمیم بگیرد، حق هم با اوست. بالاخره چیزی هم که بین آنها گذشته اجازه نمی‌ داد کنار هم جمع بشوند.

مهرداد میناوند از بهترین های نسلی است که در میانه راه علی کریمی را با خود همراه کردند. نسل درخشان سال های 96 و 97 که علی کریمی بعد از جام‌جهانی به آنها اضافه شد. با میناوند درباره علی کریمی و تصمیم امروزش خداحافظی از تیم‌ملی‌ صحبت کردیم. او زمانی از دوستان و نزدیکان کریمی بوده و البته حالا رابطه چندان نزدیکی با او ندارد. شاید مثل همه پرسپولیسی ها که کمی بعد از بالا رفتن سن از همه فاصله می‌ گیرند. با او درباره همه چیز حرف زدیم بخصوص اختلاف دایی و علی کریمی.

آقای میناوند خبر خداحافظی کریمی را شنیدی؟

بله، امروز خبردار شدم که علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد. البته شنیده بودم که او قصد دارد فوتبال را رها کند اما نمی‌ دانستم که در یک چنین روزی این کار را انجام می‌ دهد. آنطور که من شنیده ام علی بعد از آنکه با راه‌آهن به توافق نرسیده تصمیمش را نهایی کرده. البته او تمرینات مرتبی داشت و شاید و این تصمیمش کمی برخلاف میلش هم بوده.

خب نظرتان در این باره چیست؟

فکر می‌ کنم مهمترین موضوع ا ین است که آدم در هیچ شرایطی حریف جبر زمان نمی‌ شود.فوتبالیست ها کمی این طرف تر و آنطرف تر بالاخره مجبورند این رشته را کنار بگذارند حالا یکی مثل من در 27 سالگی یکی مثل کریمی در 35 سالگی و یکی مثل مالدینی در 41 سالگی. اسم علی دایی را نمی‌آورم تا حساسیت خاصی ایجاد نشود!

اتفاقا دوست داشتیم درباره اختلاف این دو نفر از شما بپرسم، اختلافی که سال های سال به فوتبال ملی ایران لطمه زد؟

تا جای علی دایی و علی کریمی نباشید نمی‌ توانید در این باره حرف دقیق بزنید. بالاخره همیشه اینطوری است که دو آدم اخلاقشان به هم نمی‌ خورد و مدلشان با هم جور نمی‌ شود و آخرش با هم حال نمی‌ کنند. علی دایی و علی کریمی همین طور بودند. البته وقتی علی کریمی به تیم‌ملی‌ اضافه شد دایی در اوج قدرت بود و جایی برای این حرف ها وجود نداشت اما کریمی خیلی زود ستاره شد و یواش یواش به این دو نفر اختلاف نظر افتاد.موضوع این بود که این دو خودشان را بیشتر از همه دوست داشتند. یک جوری هم بود که حرف هایش پشت سر هم به گوش هر دو می‌ رسید و اختلاف ها بیشتر می‌ شد.

آیا اگر این دو با هم رفیق و نزدیک بودند، روزهای بهتری در تیم‌ملی‌ می‌ داشتیم؟

نمی‌ شود گفت بالاخره دایی و کریمی هیچ وقت تیم‌ملی‌ را قربانی خودشان نکردند ولی شاید روابط خوبشان کمک می‌ کرد به اینکه برای تیم‌ملی‌ بهتر باشند حالا این مسئله خیلی هم مهمی نیست. بالاخره هم دایی و هم کریمی موقعیت خوبی در فوتبال ایران دارند و اختلافات بر درخششان اثر منفی نگذاشته.

امروز حرف های زیادی مطرح شده درباره اینکه چرا علی دایی نگذاشته علی کریمی به پرسپولیس بیاید؟

به نظرم نباید دایی را قضاوت کرد و تحت فشار گذاشت، او مربی است و می‌ تواند در مورد تیمش تصمیم بگیرد، حق هم با اوست. بالاخره چیزی هم که بین آنها گذشته اجازه نمی‌ داد کنار هم جمع بشوند. طبعا علی دایی فکر کرده اگر کریمی در تیمش باشد دردسر درست می‌ کند و از این حرف ها. به او خرده هم نمی‌ شود گرفت چون علی کریمی هم هیچ وقت از مواضعش عقب ننشسته و خیلی تند و مستقیم از علی دایی انتقاد می‌ کرد و طبعا اینطور بود که پرسپولیس فقط جای یکی شان بود.

در نهایت فکر می‌ کنی این دو نفر با هم صلح کنند؟

شاید یک کم سنشان رفت بالا، خیلی هم بعید نیست که بالاخره واقعا این همه عداوت چیز خیلی خوبی نیست ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج