جاباما
۱۲۵۰۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دفاع تمام قد مجید مظفری از «هفت سنگ»

مجید مظفری با اشاره به حواشی سریال «هفت سنگ» اقتباس از آثار هنری را امری معمول دانست و تأکید کرد آمریکایی‌ها هم بارها و بارها از آثار ایرانی اقتباس کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: مجید مظفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره سریال «هفت سنگ» که این شب‌ها از شبکه سه پخش می‌شود، گفت: «هفت سنگ» مجموعه موفقی است و من این کار را دوست دارم. به نظرم ارتباط بین اعضای خانواده در این سریال درست درآمده و به خوبی چیده شده است.

او درباره حواشی این اثر مبنی بر کپی بودن آن از مجموعه‌ای آمریکایی با نام «خانواده مدرن» گفت: به نظر من اقتباس موضوع تازه‌ای در سینما و تلویزیون نیست. همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و در ایران هم به تبع آن وجود دارد. هر سال در سینما و تئاتر شاهد اکران یا روی صحنه رفتن فیلم‌ها و نمایش‌هایی هستیم که با بهره گرفتن از این عنصر خلق می‌شوند. ضمن این که هیچ قانونی هم مبنی بر جرم بودن اقتباس وجود ندارد.

این بازیگر ادامه داد: آمریکایی‌ها هم تاکنون بارها و بارها از آثار ما اقتباس کرده‌اند و مدارکی هم مبنی بر این قضیه وجود دارد اما در کشورهای دیگر آنقدر سخت گیری نسبت به این موضوع صورت نمی‌گیرد. در حالی که در رابطه با سریال «هفت سنگ» سختگیری‌های بدون توجیهی شده است.

مظفری گفت: به نظر من انتقادات و حاشیه‌هایی که درباره این سریال به وجود آمده است، هیچ نتیجه‌ای ندارد جز اینکه هنرمند را بدون دلیل محکوم می‌کند و این ناجوانمردانه است. به ویژه در چنین شرایط اقتصادی که یک هنرمند پا به عرصه می‌گذارد و به تولید سریال می‌پردازد نباید این طور به او تاخت و مورد انتقاد قرارش داد.

بازیگر سریال «انقلاب زیبا» همچنین گفت: من چند قسمتی از سریال «هفت سنگ» را دنبال کرده‌ام و به نظرم هیچ محتوایی غیر از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی در آن دیده و یا از آن برداشت نمی‌شود. به نظرم این مجموعه موفق بوده است و من هم کار را دوست داشته ام. ارتباط بین اعضای خانواده در این سریال درست درآمده و به خوبی چیده شده است.

او در پایان گفت: حال اگر شباهتی بین این مجموعه با مجموعه‌ای خارجی دیده می‌شود، نباید بهانه‌ای برای انتقادات و نادیده گرفتن تلاش‌های سازندگان این پروژه قرار بگیرد و محکوم کردن آنها اساسا کار اشتباهی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج