۱۲۵۳۵
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

شادترین مردم جهان

کارشناسان مجله اقتصادى "فوربس" طى تحقيقات خود اعلام کردند که ساکنان ۱۰ کشور جهان، جزو شادترين و خوشحال‌ترين مردم روى کره زمين به شمار رفته و با توجه به بحران اقتصادى رو به رشدى که جهان را در بر گرفته، مردم اين ‌۱۰ کشور باز هم شاد هستند.

مجله اقتصادى "فوربس" مردم ‌۱۰ کشور جهان را به عنوان شادترين ساکنان اين کره خاکى اعلام کرد. يکى از معيارهاى انتخاب اين ‌۱۰ کشور به عنوان شادترين کشورها در جهان، ميزان توليد ناخالص داخلى در اين کشورها بوده است. کارشناسان مجله اقتصادى "فوربس" طى تحقيقات خود اعلام کردند که ساکنان ۱۰ کشور جهان، جزو شادترين و خوشحال‌ترين مردم روى کره زمين به شمار رفته و با توجه به بحران اقتصادى رو به رشدى که جهان را در بر گرفته، مردم اين ‌۱۰ کشور باز هم شاد هستند.

شادترین مردم جهان
نمايى از ساختمان فوربس (Forbes) در نيويورک
بنابر گزارش رسمى مجله "فوربس"، کشورهاى دانمارک، فنلاند و هلند در صدر اين ليست قرار داشته و پس از آن سوئد، ايرلند، کانادا، سوئيس، نيوزلند، نروژ و بلژيک به ترتيب در رده‌هاى بعدى قرار دارند.
اين در حاليست که بر اساس گزارش مجله فوربس، ميزان رضايتمندى مردم از زندگى در دانمارک ۹۰.۱ درصد، فنلاند ۸۵.۹ درصد، هلند ۸۵.۱ درصد، سوئد ۸۲.۷ درصد، ايرلند ۸۱.۱ درصد،‌ کانادا ‌۷۸ درصد ، سوئيس ۷۷.۴ درصد، نيوزلند ۷۶.۷ درصد، نروژ ۷۶.۵ درصد و در بلژيک ۷۶.۳ درصد است.

گفتنى است، يکى از معيارهاى انتخاب اين ‌10 کشور به عنوان شادترين کشورها در جهان، ميزان توليد ناخالص داخلى در اين کشورها بوده است، چرا که به عنوان مثال دانمارک با داشتن ‌68 هزار دلار توليد ناخالص داخلى در سال ‌2009 ميلادى به عنوان اولين کشور در صدر قرار گرفته است. يکى ديگر از معيارها، ميزان ساعت کارى در هفته است، به طورى که در کشورهاى اسکانديناوى مردم کمتر از ‌37 ساعت در هفته کار مى‌کنند، ولى در کشورهايى نظير چين مردم بيش از ‌47 ساعت در هفته کار مى‌کنند، اما همچنان از زندگى مى‌نالند و از نوع زندگى خود ناراضى هستند.

علاوه بر اين، ميزان نرخ بيکارى در کشورهايى نظير دانمارک دو درصد، در نروژ ۲.۶ درصد و در هلند ۴.۵ درصد است اما اين ميزان بر اساس اعلام وزارت کار آمريکا در اين کشور هم اکنون ‌۹ درصد تخمين زده شده است. به همين دليل گفته مى‌شود که اين ‌۱۰ کشور جزو بهترين و شادترين مناطق روزى زمين به شمار مى‌روند و ميزان طول عمر مردم در اين ‌۱۰ کشورها ، ‌۸۵ تا ‌۹۰ سال است.

1. دانمارک "Denmark"
شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 90.1
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 92.3
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $68,362
نرخ بيکارى: 2%

کشور پادشاهى دانمارک در صدر اين گزارش قرار دارد و بر اساس پژوهش هاى انجام شده، شادترين مردم دنيا در دانمارک زندگى مى کنند. دانمارک در حدود ۵.۵ ميليون نفر جمعيت دارد و درصد فقر در اين کشور بسيار ناچيز است. براحتى ميتوان فهميد که چرا دانمارک شادترين مردم جهان را دارد چرا که سطح آموزش و پرورش در اين کشور بسيار بالاست. مدارس از کيفيت بالاى آموزشى برخوردارند و ميزان شهريه مدارس خصوصى با توان مالى مردم سازگار است و مردم اين کشور هم از درآمد خوبى برخودار هستند. دانمارک با کشورهاى آلمان، سوئد و نروژ هم مرز است. متوسط عمر افراد در حدود ۷۸ سال ميباشد. در آمد سرانه مردم دانمارک ۳۴.۶۰۰ دلار در سال است. دانمارک از دموکراسى، برابرى اجتماعى و محيط صلح آميزى برخوردار و کشورى شکوفا و آباد است.

2. فنلاند "Finland"
شادترین مردم جهان
ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: ۸۵.۹
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: ۸۸.۰
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال ۲۰۰۹: $۵۵,۳۴۴
نرخ بيکارى: ۶.۴%

از نظر روحيه شاد و سطح زندگى مردم فنلاند در رده دوم جهان قرار دارند. داراى 5.200.000 نفر جمعيت است و متوسط طول عمر افراد 79 سال و درآمد سرانه مردم اين کشور 30.900 دلار است. داراى مرز مشترک با سوئد، روسيه، استونيا و نروژ ميباشد. اين کشور از نظر استاندارد هاى بهداشت و پزشکى و آسايش مردم در سطح بسيار بالايى قرار دارد و فقر در اين کشور تقريبا قابل ذکر نيست.

۳. هلند "Holland"

شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 85.1
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 88.2
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $55,453
نرخ بيکارى: 4.5%

هلندى ها نيز سومين رده از اين ليست را به خود اختصاص داده اند. حکومت هلند پادشاهى مشروطه‌است که در آن شاه يا ملکه نقشى در سياست ندارد و تنها نماد ملى است. هلند در واقع يک دلتاى سرسبز است که رودخانه‌هايى چون راين از ميان آن مى‌گذرد. از اين رو هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترين تپه در جنوب اين کشور ۳۲۲ متر بيشتر نيست.

4. سوئد "Sweden"
شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 82.7
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 85.6
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $54,908
نرخ بيکارى: 6.4%
مردم سوئد چهارمين کشور شاد و سرزنده جهان هستند. داراى 9 ميليون جمعيت و متوسط طول عمر 81 سال و درآمد سرانه افراد اين کشور 28.900 دلار ميباشد. اين کشور ماليات بسيار بالايى از شهروندان خود دريافت ميکند اما در عوض يکى از بهترين سيستم هاى سلامتى و بهداشت در اروپا را داراست. مزاياى دريافتى و کار و شرايط مناسب آن خنده بر لبان شهروندان سوئدى ميآورد. مردم اين کشور براستى از آزاديها و حقوق قانونى برخوردارند. مردم عادى اين کشور در صورت تمايل ميتوانند نامه هاى رسمى نخست وزير را ببينند! سوئد با کشورهاى دانمارک، نروژ و فنلاند هم مرز است.

۵. ايرلند "Ireland"

شادترین مردم جهان
ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: ۸۱.۱
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: ۹۱.۴
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال ۲۰۰۹: $۶۳,۷۸۸
نرخ بيکارى: ۶.۲%
ايرلندى ها پنجمين کشور شاد جهان هستند. ايرلند با ۴ ميليون جمعيت و متوسط عمر ۷۸ سال و درآمد سرانه ۴۱.۰۰۰ دلار در سال و اقتصاد کاملا باز و سيستم آموزشى بسيار بالا و سطح زندگى قابل مقايسه با استانداردهاى اروپايى، توانسته است که آسايش و آرامش و شادى را به مردم کشورش به ارمغان بياورد. مشکل مسکن وجود ندارد و درجه فقر و بيکارى بسيار پائين است. متوسط طول عمر افراد ۸۰ سال و در آمد سرانه مردم اين کشور ۳۵.۷۰۰ دلار ميباشد.

6. کانادا "Canada"
شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 78.0
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 87.3
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $46,799
نرخ بيکارى: 6.1%

کانادايى ها در رده ششم قرار دارند و داراى ۳۳ ميليون جمعيت و متوسط عمر ۸۰ سال و درآمد سرانه ۳۴.۰۰۰ دلار که خود نشان از آرامش و آسايش است. کانادا داراى سيستم بهداشت و پزشکى فوق العاده بالايى ميباشد و درصد جرائم در اين کشور بسيار پائين است. کانادا از نظر استاندارد زندگى در رده ۳ کشور بالاى رده بندى جهانى قرار دارد.

7. سوئيس "Switzerland"
شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 77.4
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 80.9
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $65,563
نرخ بيکارى: 3%

کشور آرام و زيباى سوئيس در رده هفتم جدول شادترين مردم جهان قزار دارد. داراى ۷.۵ ميليون جمعيت است و متوسط طول عمر در اين کشور در حدود ۸۱ سال ميباشد. نرخ جرائم در سوئيس بسيار پائين است و کشور از زير بناى محکم اقتصادى برخوردار است. در آمد سرانه مردم اين کشور ۳۲.۳۰۰ دلار است. مرکز صليب سرخ جهانى در اين کشور قرار گرفته است. فعاليت هاى ورزشى از جمله اسکى و قايقرانى نقش بسزايى در زندگى روزمره مردم اين کشور دارد. معدل بودجه سلامتى براى هر نفر در اين کشور در سال ۳.۴۴۵ دلار است. داراى مرز مشترک با آلمان، فرانسه، ايتاليا و اتريش ميباشد.

8. نيوزيلند "New Zealand"

شادترین مردم جهان
ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: ۷۶.۷
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: ۸۵.۵
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال ۲۰۰۹ : $ ۳۰,۵۵۶
نرخ بيکارى: ۴%

نيوزيلند يا زلاندنو کشورى در جنوب غربى اقيانوس آرام است و در رده هشتم اين رده بندى قرار دارد. نيوزيلند فاصله زيادى با ديگر خشکى‌هاى کره زمين دارد، بطوريکه استراليا نزديکترين همسايه اين سرزمين در دو هزار کيلومترى آن قرار دارد. نرخ بارورى در نيوزيلند به نسبت کشورهاى توسعه يافته بسيار بالا است.
هر زن نيوزيلندى به ‌طور ميانگين ۲/۲ فرزند را در طول عمر خود به‌ دنيا مى‌آورد. اميد به زندگى هر کودک دختر ۸۱/۹ سال و هر پسر ۷۷/۹ سال است.

۹. نروژ "Norway"

شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 76.5
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 84.3
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $98,822
نرخ بيکارى: 2.6%

نروژ هم نهمين کشور انتخابى در اين مجموعه مى‌باشد. مساحت نروژ ١٥٥/٣٨٥ کيلومتر مربع است. ۹۴/۲ درصد خاک کشور، زمين قابل کشت است. نروژ ٥٤٤/٢ کيلومتر مرز مشترک با همسايگان خود دارد. با فنلاند ۷۲۹ کيلومتر، با سوئد ٦١٩/١ کيلومتر و با روسيه ۱۹۶ کيلومتر. اين کشور يکى از بهترين و مرغوب‌ترين چاه‌هاى نفت دنيا را در اختيار دارد. همين‌طور به علت اينکه نروژ را دريا احاطه کرده، يکى از چرخه‌هاى اقتصاد اين کشور را آبزيان دريايى تشکيل داده‌اند.
لازم به ذکر است که نروژ ۳ نوع ماهى دارد که در هيچ جاى دنيا يافت نمى شود. در بيشتر مناطق شمالى نروژ معمولا شش ماه شب است و شش ماه روز است. اکثر مناطق شمالى نروژ معمولا ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

10. بلژيک "Belgium"
شادترین مردم جهان

ميزان رضايتمندى مردم از زندگى: 76.3
خشنودى پيش بينى شده با زندگى آينده: 75.5
ميزان توليد ناخالص داخلى در سال 2009: $49,888
نرخ بيکارى: 6.5%

پادشاهى بلژيک، دهمين انتخاب اين رده بندى کشورى است در غرب اروپا. پايتخت آن بروکسل است. در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقى با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربى با درياى شمال مجاور است. بلژيک يکى از مهم ترين و اصلى ترين اعضاء اتحاديه اروپا به شمار مى‌رود. زندگى فرهنگى بلژيک به تمرکز بين هر اقليت گرايش دارد.

منبع : تیکس پیکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      و اما ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      مردمش اصلاً شاد نیستن............

    • بدون نام

      ما حتی اگه تمام امکانات کشورهای دنیا رو هم داشته باشیم بازهم شاد نیستیم چون بلد نیستیم از داشته هامون استفاده کنیم و فقط به نداشته هامون فکر میکنیم

    • زهره

      میشه یکی بگه ما کی شادبودن رو تجربه خواهیم کرد میترسم بمیرم و آرزو به دل بمونم...

    • بدون نام

      وای مردم اونجا چه قده شادن خوش به حالشون چون ماها فقط به غم و غصه هامون فکر میکنیم.

    • lida

      نرخ بیکاری توایران 0درصدولی چرا شادنیستیم!!!؟زهره جان ما صدرصدارزو به دل میمونیم!!!

    • بدون نام

      به حرف اونا نمیشه اعتماد کرد خودتون برید تحقیق کنید بینید درست میگن یا نه

      پاسخ ها

      • mohammad

        دوست عزیز چرا فکر میکنی نمیشه اعتماد کرد بد نیست اگه کمی هم یادبگیریم خوشبین باشیم.توجه داشته باش که این امارو فقط برای ایران منتشر نکردن که بخوان دل منو شما رو بسوزونن این یه آماره بین المللیه.یکی از تفاوتهای اونا با ما اینکه اونا به هیچ عنوان دغدغه فرداشونو ندارن و این یکی از دلایل شادیشونه
        ولی ما چی.......

    • بدون نام

      be nazare man amniat va refah besyar ziaade vali shadi va khandidan moteasefane na afsordegi besyar ziade dar 4 keshvare aval.khandidan va shadi faghat bad az masrafe alkol hast ghablesh na. man injam az nazdik amar gereftam.

    • edris

      بخون خوبه

    • ناشناس

      toro khoda b jamiatie har kesharam tavajoh konin.hamashun zire 10 milunan.vali ma ch?! 72 ta im
      ma age yad begirim b ham ehteram bezarim hame ch hal mishe.moshkele ma ine.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج