۱۲۵۷۵۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

LG G۳ و HTC One M۸ هیچ ربطی به هم ندارند!

می خواهیم این دو گوشی موفق بازار را در کنار یکدیگر قرار دهیم و ببینیم کدام یک از آنها بهتر است. آیا گوشی ۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD می‌تواند گوشی ۵ اینچ با کیفیت ۱۰۸۰p را شکست دهد؟ یا اصلا می‌توان آنها را در مقابل یکدیگر گذاشت؟

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

برترین ها: چگونه می‌توان دو گوشی هوشمند که هیچ ربطی به یکدیگر ندارند را مقایسه کرد؟ - ال‌جی G3 و اچ‌‌تی‌سی One M8 امکانات و ویژگی‌های مشترکِ محدودی دارند. حتی شاید بتوان گفت دنیای این گوشی‌ها با هم بسیار فرق دارد. اما کاربران این گوشی‌ها در دنیا مشترک هستند و همه آنها قرار است از پلتفورم اندروید استفاده کنند.

هر چه که باشد، تمایل داریم این دو گوشی موفق بازار را در کنار یکدیگر قرار دهیم و ببینیم کدام یک از آنها بهتر است. آیا گوشی 5.5 اینچ با رزولوشن QHD می‌تواند گوشی 5 اینچ با کیفیت 1080p را شکست دهد؟ یا اصلا می‌توان آنها را در مقابل یکدیگر گذاشت؟ این مقاله، مقایسه باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی با باتری 2600 میلی آمپر ساعتی است. این مقایسه کمی هیجانی به نظر می‌رسد. دو محصول متفاوت را مقایسه کردن باید جالب باشد. اگر شما هم همانند ما کنجکاو هستید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

همین ابتدا اعلام کنیم، گوشی هوشمند ال‌جی G۳ آن طور که روی کاغذ نوشته شده است قوی و غالب نیست. اما درست برعکس، اچ‌‍تی‌سی One (M۸) شاید از روی اعداد ضعیف‌تر به نظر برسد، اما در واقعیت بسیار بهتر و کامل‌تر است. یک نگاه سطحی به هر دوی این هوشمندها می‌کنیم و سپس وارد مقایسه تخصصی می‌شویم.

ال‌جی G3 حس توهم به کاربر می‌دهد. با اینکه نمایشگر آن 20 درصد از رقیبش بزرگ‌تر است اما در ظاهر کوچک دیده می‌شود. قاب پشت آن نیز به نظر می‌رسد فلزی باشد اما پلاستیکی است که پوشش فلزمانند دارد. صفحه نمایش آن با رزولوشن QHD (1440×2650 پیکسل) برای نخستین بار است که در گوشی‌های ال‌جی مشاهده می‌شود. پس تا همین‌جا متوجه شدیم که G3 ظاهر و باطن واحدی ندارد.

اچ‌‍تی‌سی One M۸، بدنه واقعا فلزی و از جنس آلومینیوم دارد. بیشتر تمرکز این گوشی روی نرم‌افزار دستگاه است. البته امکاناتی همچون Zoe نیز در پشت در کنار دوربین دوگانه گوشی قرار دارد. در ضمن، بلندگوی استریو نیز در این جمع و البته در جلوی گوشی حضور دارد تا کلیپ‌های Zoe علاوه بر تصویر خوب، صدای واضحی هم داشته باشند.

جالب است بدانید، در گوشی ال‌جی G3 تا به کاربران گفته نشود، متوجه‌ نمی‌شوند که بدنه از جنس فلز نیست. اما اگر متوجه شوند هم شاید این مساله را مسخره کنند.

در اینجا باید به ارزشی که شرکت‌ها برای کاربران خود قایل می‌شوند را نیز در نظر گرفت. دوربین گوشی اچ‌‌تی‌سی One (M۸)، ۴ مگاپیکسل است. این در حالی است که دوربین گوشی G۳ ال‌جی ۱۳ مگاپیکسل است. البته One (M۸)، دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو دارد که برای برداشتن عکس‌های سلفی بسیار کاربرد دارد. این را نیز می‌توان یک مزیت دیگر از این گوشی تایوانی دانست.

پس از این مقدمه، بهتر است به طور جداگانه بخش‌‎های مختلف گوشی‌های هوشمند اچ‌‍‌تی‌سی One (M8) و ال‌جی G3 را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی و کیفیت ساخت

هر دو این گوشی‌ها، مستطیل‌هایی با لبه‌های گرد هستند که ظاهرا از فلز ساخته شده‌اند. البته وقتی آنها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، تفاوت‌های بارزی با هم دارند. در اطراف صفحه نمایش 5 اینچ گوشی اچ‌تی‌سی One (M8) فضای بسیاری وجود دارد و درست برعکس، در گوشی ال‌جی گویا نمایشگر دارد از قاب بیرون می‌زند. هر دو گوشی هم‌قد هستند اما G3 باریک‌تر و عریض‌تر از گوشی اچ‌‍‌تی‌سی One (M8) است. اندازه G3، 146.3×74.6×8.9 میلی‌متر است در حالی که اچ‌تی‌سی One (M8) 146.4×70.6×9.4 میلی‌متر اندازه دارد. عرض گوشی یکی از موارد مهم برای راحتی در دست گرفتن به‌شمار می‌رود. گوشی ال‌جی سبک‌تر است و 149 گرم وزن دارد. گوشی اچ‌تی‌سی One (M8)، 160 گرم وزن دارد. این تفاوت وزنی کاملا منطقی ست، بدنه گوشی اچ‌‍‌تی‌سی از فلز و ال‌جی از پلاستیک ساخته شده‌اند.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

صفحه‌نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلا گلاس ۳ پوشیده شده‌اند که از آنها در برابر هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند. گوشی One M۸ در اطراف نمایشگر بلندگوهای استریو با آمپلی‌فایرهای اختصاصی دارد. نسخه ویژه One M۸ با فناوری صوتی Clear-Fi از شرکت Harman/Kardon نیز طراحی و ساخته شده است که در حال حاضر فقط توسط اپراتور Sprint در آمریکا عرضه می‌شود.

صفحه نمایش

ال‌جی G۳ نخستین گوشی هوشمند این کمپانی است که با نمایشگر QHD عرضه شده است. رزولوشن QHD یا اچ‌دی چهارگانه (Quad HD)، هان‌طور که از نامش پیدا است، ۴ برابر پیکسل بیشتر از نمایشگرهای ۷۲۰p دارد. به این مفهوم که تعداد پیکسل‌های آن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل است. یعنی حتی در نمایشگر بزرگ ۵.۵ اینچ نیز همچنان ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ تراکم دارد.

گوشی هوشمند اچ‌‍تی‌سی One (M8)، 5 اینچ اندازه و رزولوشن 1080p دارد. وضوح این نمایشگر بسیار عالی است و تصاویر به قدری شفاف هستند که نمی‌توانید پیکسل‌های آن را از یکدیگر تمیز دهید.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

وضوح نمایشگر ال‌جی G۳ بسیار بالا است. البته به این مفهوم نیست که اچ‌تی‌سی One (M۸)، کیفیت بدی دارد اما در مقایسه باید گفت ال‌جی بسیار بهتر و شفاف‌تر ظاهر شده است و باید پرچم آن را بالا دانست. نور هر دو نمایشگر ۵۷۰ نیت است. عمق رنگ مشکی در گوشی ال‌جی G۳ بیشتر و بالاتر از حد متوسط (۰.۴۰ - ۰.۵۰ نیت) است. کنتراست آن از ۸۰۰ به ۱ کمتر است.

صفحه نمایش سوپر ال‌سی‌دی سه در اچ‌‍‌تی‌سی One (M8)، عمق رنگ مشکی معمولی و قابل قبول دارد اما در عوض، کنتراست آن بسیار عالی و 1256:1 است. شاید جالب باشد بدانید ال‌جی G2 در این زمینه واقعا خدا بود و کنتراست 1500:1 داشت و عمق رنگ مشکی آن عالی و میزان سفیدی نیز 670 نیت بود.

عمر باتری

ال‌جی G3 شاید باریک‌تر و سبک‌تر از اچ‌تی‌سی باشد اما باتری بزرگ‌تری دارد. باتری ال‌جی G3، 3 هزار میلی آمپر ساعت است در حالی که باتری گوشی اچ‌‍تی‌سی One (M8)، 2600 میلی آمپر ساعت است. باتری ال‌جی قابل جابه‌جایی است و می‌توانید همیشه یک باتری یدکی همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری که به برق دسترسی ندارید، آن را تعویض کنید. با این همه، عمر باتری هر دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر است و فقط دو ساعت با یکدیگر اختلاف دارند.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

برای مکالمه با این گوشی‌ها هرگز کمبود باتری را احساس نخواهید کرد. ال‌جی G۳ می‌تواند حدود یک روز کامل دوام بیاورد. در حالی که اچ‌‍‌تی‌سی One (M۸)، ۵ ساعت کمتر عمر می‌کند. اما در عوض، هنگام مرور وب، اچ‌تی‌سی One (M۸)، تا ۹ ساعت استفاده را پاسخ‌گو است در حالی که ال‌جی G۳ تا ۷ ساعت بیشتر دوام نمی‌آورد.

باتری اچ‌تی‌سی One (M8)، بسیار عالی ظاهر شده است اما باتری G3 ناامیدکننده است. گوشی‌های سال 2014 همه دست‌کم تا 9 ساعت استفاده را پاسخ‌گو هستند اما G3 همانند گلکسی S III یا اکسپریا Z1 ظاهر شده است.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

در مورد پخش ویدئو اما هر دو گوشی تقریبا کارکرد مشابه دارند. اچ‌تی‌سی One (M۸)، یک ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند در حالی‌که گوشی‌هایی همانند اکسپریا Z۲ یا گلکسی S۵ تا دوساعت استفاده را پاسخ‌گو هستند. اعدادی که در کاغذ نوشته شده‌اند چندان کاربردی نیستند. هیچ کاربری با گوشی موبایل خود ۱۰ ساعت فیلم تماشا نمی‌کند یا ۲۵ ساعت مداوم تلفنی حرف نمی‌زند.

عملکرد

هر دو گوشی هوشمند اچ‌‍‌تی‌سی One (M۸) و ال‌جی G۳، تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ دارند اما شماره اعداد کوالکوم نشان می‌دهد این دو تراشه مشابه هم نیستند. MSM۸۹۷۵AC در G۳ سرعت بالاتری برای ۴ هسته Krait (۲.۵ گیگاهرتز) دارد. در مقابل، تراشه اچ‌تی‌سی MSM۸۹۷۴AB با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز است.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

ال‌جی G۳، ۳ گیگابایت رم دارد. در حالی که One (M۸)، ۲ گیگابایت رم دارد. البته باید اشاره کنیم نسخه ۳۲ گیگابایتی گوشی اچ‌تی‌سی گیگابایت رم دارد. دو گیگابایت برای نسخه ۱۶ گیگابایتی است. صفحه نمایش QHD در G۳ حدود ۷۸ درصد پیکسل بیشتر از نمایشگر ۱۰۸۰p در One (M۸) دارد. این تفاون در پردازنده گرافیکی تغییر ایجاد می‌کند.

Rightwareدو بنچ‌مارک با این هدف انجام داده است - Basemark OS II برای آزمایش عملکرد گوشی‌ اچ‌تی‌سی و Basemark X برای تست کارکرد سه‌بعدی آنها. هر دو آزمایش نتیجه خوبی داشته‌اند. گوشی نسخه اروپا ال‌جی در این تست‌ها بیسار بهتر از One (M8) ظاهر شده است.

دوربین

هر دو گوشی اچ‌تی‌سی One (M۸) و ال‌جی G۳ هر دو حسگر ۱.۳ اینچ دارند اما میزان پیکسل‌های ال‌جی حدود سه برابر بیشتر است. اچ‌تی‌سی اعتقاد دارد پیکسل‌های بیشتر در محیط‌های کم‌نور بسیار کاربرد دارد اما از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون هیچ تغییری در تعداد پیکسل‌های گوشی خود ایجاد نکرد است. بدتر از همه این که، لرزش‌گیر نوری را نیز برداشته است. ال‌جی G۳ لرزش‌گیر نوری هم دارد. با اینکه این دوربین حسگر جدید یا بزرگ‌تر از گلکسی S۵ یا اکسپریا Z۲ ندارد اما بسیار بهتر از دوربین One (M۸) ظاهر شده است.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

کیفیت عکس

ال‌جی G3، سه برابر پیکسل بیشتر از اچ‌تی‌سی One (M8)دارد. به همین دلیل، مقایسه عکس‌های این دو دوربین بسیار دشوار خواهد بود. ذات مقایسه این است که دو طرف مقایسه به هم شبیه باشند اما ال‌جی دوربین 13 مگاپیکسل و اچ‌تی‌سی، دوربین 4 مگاپیکسل دارند.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
HTC One M۸

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
LG G۳

کاملا واضح است که کیفیت عکس‌های ال‌جی G3 بسیار بهتر از اچ‌تی‌سی One (M8)است. خلوص رنگ‌ها درهیچ کدام از گوشی‌ها خوب نیست. ال‌جی در نمایش رنگ‌های قرمز ضعیف است و رنگ‌های سبز نیز بیش از اندازه اشباع هستند و غیر واقعی به نظر می‌رسند. عکس‌های One (M8) نیز از نظر رنگ طبیعی نیستند و کم‌رنگ‌تر دیده می‌شوند.

کیفیت ویدئو

عمق تصویر عریض‌تر در اچ‌تی‌سی One (M8)در بخش ویدئو مزیت خود را به خوبی نشان می‌دهد. هنگامی که از حالت 1080p به 2160p می‌روید، عمق تصویر (FoV) بیشتر می‌شود. به این مفهوم که وقتی نمی‌توانید سوژه را در کادر بگنجانید، تنظیمات 2160p را امتحان کنید.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
HTC One M۸

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
LG G۳

کلام آخر

ال‌جی G۳ گوشی بهتری است - اندازه برابر با رقیب که نمایشگر بزرگ‌تر دارد - دوربین بهتر و باتری بزرگ‌تر از جمله مواردی هستند که این گوشی را در مقام بالاتر قرار می‌دهند. اچ‌تی‌سی One (M۸)، بدنه آلومینیومی و بلندگوی استریو دارد. به هیچ عنوان نمی‌توان صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن و کیفیت بسیار عالی را نادیده گرفت. این نمایشگر ۵ اینچ، رزولوشن QHD دارد و فقط از نظر کنتراست ضعیف است.

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!

LG G3 و HTC One M8 هیچ ربطی به هم ندارند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فردا می خرم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج