۱۲۵۸۵۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سینماگران ایرانی، حامی غزه در روز قدس

جمعی از اهالی سینما برای محکومیت جنایات رژیم صهمیونیستی در غزه ۳ مرداد ماه همزمان با روز قدس در مقابل خانه سینما جمع شدند.

ایسنا: از اهالی سینما برای محکومیت جنایات رژیم صهمیونیستی در غزه ۳ مرداد ماه همزمان با روز قدس در مقابل خانه سینما جمع شدند.

از جمله چهره‌های که مقابل خانه سینما جمع شدند، می‌توان به آتیلا پسیانی، مریلا زارعی، کمال تبریزی، امین تارخ، رضا میرکریمی، حسن پورشیرازی، مازیار میری، فریبرز عرب‌نیا، عبدالحسن برزیده، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، محمود پاک‌نیت، محمد نوری‌زاد و... اشاره کرد.

مدیرعامل خانه سینما از حضور سینماگران تشکر کرد وگفت: سینماگران همیشه نشان دادند که در مواقع خاص نقش خود را فراموش نکرده‌اند، امروز هم همان روز است.

محمد مهدی عسگرپور با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت که این روزها در غزه اتفاق می‌افتد،ادامه داد: امروز همه با هم به سمت میدان انقلاب حرکت می‌کنیم و امیدوارم هر کس به اندازه وسعش در این راهپیمایی شرکت کند و حداقل تا میدان فردوسی و حداکثر تا برگزاری محل نماز جمعه راهپیمایی کند.

اهالی سینما در ادامه بدون آنکه شعاری سر بدهند یا برای کشوری آرزوی مرگ کنند، اعتراض خود را در برابر کشتار بشری در غزه اعلام کردند.

بر روی پلاکارد‌هایی که برخی از هنرمندان آن را حمل می‌کردند، نوشته شده بود: ‌«به استانداردهای دو گانه حقوق بشر پایان دهید»، «جامعه اصناف سینماگران رفتار ددمنشانه ارتش صهیونیستی را محکوم می‌کند.»

عبدالحسن برزیده که در این راهپیمایی حضور داشت به خبرنگار ایسنا گفت: دلیل حضور من شرمندگی است.صحنه‌های که از تلویزیون و در اینترنت دیدیم آنقدر آزار دهنده است که آدم را ناراحت و عصبی می‌کند و اینکه کاری از دستمان برنمی‌آید بیشتر آزار دهنده است.

کارگردان «مزار شریف» ادامه داد: فکر کردم شاید حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم، اعلام انزجار از جنایاتی که در حال اتفاق و همدردی با قربانیان این جنایت است.

او در پاسخ به این که این گردهمایی‌ها تا چه اندازه می تواند به مردم غزه کمک کند، توضیح داد: برای افکار عمومی خوب است اما معتقد نیستم که سازمان ملل و دولتمردان با این اتفاقات تحت تاثیر قرار می‌گیرند، شاید تنها راه آن جنگیدن مردم فلسطین و غزه باشد.

آناهید آباد عضو کانون دستیاران کارگردان نیز گفت: هر نوع خشونتی علیه بشریت تلخ و غیر قابل تحمل است و مخالف نابودی انسان به دست انسان هستم. حالا هر انسان با هر نژاد و فرهنگی ملتی که می‌خواهد باشد. خالق ما، انسانها را به روی این کره خاکی خلق کرده است و ما بیش از هر کسی مسئول امنیت کودکانی هستیم که آینده این کره خاکی برای آنهاست و وراث چیزی هستند که بشر به عنوان فرهنگ ایجاد کرده است.

او افزود: من به عنوان فردی که در حوزه فرهنگ کار و فکر می‌کنم، با این همه خشونت و عدم درک همدیگر مخالف هستم.

این هنرمند اقلیت مذهبی تاکید کرد: حضور ما سیاسی نیست بلکه رفتار فرهنگی و انسانی نسبت به اتفاقات خشن کره زمین است بنابراین برآمده از مناسبات سیاسی نیست.

به گزارش ایسنا، هنرمندان در ادامه به سمت مسیرهای راهپیمایی روز قدس حرکت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج