جاباما
۱۲۶۰۲
۴ نظر
۵۰۲۷
۴ نظر
۵۰۲۷
پ

پيشگيري از ريزش مو در ۶ مرحله

با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

حدود يك سوم مردان در طول زندگي خود با پديده طاسي يا نازك‌شدن موهاي سر مواجه مي‌شوند. برخي از زنان نيز در طول زندگي خود با ريزش مو و كاهش تارها يا نازك شدن آن‌ها روبه‌رو مي‌شوند و براي درمان آن شيوه‌هاي مختلفي از قبيل مصرف داروهاي شيميايي، استفاده از گياهان دارويي، ماساژ و... را تجربه مي‌كنند.

با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد
حدود يك سوم مردان در طول زندگي خود با پديده طاسي يا نازك‌شدن موهاي سر مواجه مي‌شوند.

برخي از زنان نيز در طول زندگي خود با ريزش مو و كاهش تارها يا نازك شدن آن‌ها روبه‌رو مي‌شوند و براي درمان آن شيوه‌هاي مختلفي از قبيل مصرف داروهاي شيميايي، استفاده از گياهان دارويي، ماساژ و... را تجربه مي‌كنند. ريزش مو در زنان و مردان دلايل مختلفي دارد. از ميان شايع‌ترين دلايل بروز ريزش مو در زنان و مردان مي‌توان به استرس، فشارهاي عصبي، بيماري‌هاي پوستي، رژيم نامناسب غذايي، استفاده از مواد ‌مخدر و سيگار اشاره كرد. به اعتقاد درمانگران مكاتب درماني طبيعي، استفاده از ماساژ در درمان ريزش مو در صورتي كه يكي از دلايل ذكر شده عامل آن باشد مي‌تواند، روند درمان ريزش مو را تسريع كند. درمانگر با افزايش جريان گردش خون در ناحيه سر و از بين‌بردن تنش‌هاي عصبي در اعصاب اين ناحيه به درمان ريزش مو كمك مي‌كند.



گام اول : ماساژ سر با روغن رزماري

براي ارائه ماساژ ضد‌ريزش مو مي‌توانيد از ۲ روش استفاده كنيد. درروش اول مي‌توانيد تكنيك‌ها و ماساژهاي ارائه شده را بدون روغن و با كمك سرانگشتان دست به آرامي روي نقاط مشخص شده ارائه كنيد و در روش دوم مي‌توانيد اين تكنيك‌ها را با كمك عصاره يا اسانس رزماري- يكي از گياهاني كه موجب تقويت ريشه و ساقه مو و افزايش رشد مو مي‌شود- انجام دهيد. طي مراحل ارائه ماساژ مراقب باشيد كه فشار سرانگشتان دست‌تان به حدي باشد كه موجب كنده‌شدن ريشه مو و جدا شدن تار مو از سر نشود.


با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

گام دوم : ماساژ محل رويش موها

در مركز سر نقاطي وجود دارد كه از ديدگاه مكاتب درماني طب‌هاي شرقي بخش بزرگي از انرژي رويش موها در اين نقطه تامين مي‌شود. درمانگران براي پيشگيري از ريزش مو و افزايش توان و انرژي ريشه‌هاي مو در پوست سر، اين ناحيه را ماساژ مي‌دهند. براي ارائه ماساژ به اين نقاط كافي است در مركز سر، خطي را متصور شويد كه بلندترين نقطه گوش چپ را به بلندترين نقطه گوش راست متصل مي‌كند و در مسير اين خط با كمك انگشت شست كه با روغن رزماري آغشته است، به آرامي نقاط روي اين خط را دايره وار ماساژ دهيد. دقت كنيد، براي ماساژ دادن موها بايد از انتهاي بند اول و دوم انگشتان دست براي ماساژ استفاده كنيد.


با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

گام سوم : مقاومت ريشه مو را افزايش دهيد

در اين مرحله براي افزايش مقاومت ريشه موها و تحريك آن‌ها براي رشد بيشتر و بهتر كافي است با كمك انگشت شست و حركت‌هاي دايره وار ۲ نقطه‌اي كه روي شكل به آن‌ها اشاره شده را ماساژ دهيد. براي پيدا‌كردن اين ۲ نقطه كافي است ۴ انگشت نيمه باز را از بالاي گوش روي سر گذاشته و نقطه‌اي را كه انگشت كوچك روي آن قرار مي‌گيرد با كمك انگشت شست و با حركت‌هاي دايره وار آهسته و آرام با عصاره رزماري ماساژ دهيد. مراقب باشيد كه فشار سرانگشت‌تان به‌گونه‌اي باشد كه موجب آسيب ديدن ريشه و ساقه موها نشود.


با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

گام چهارم : تقويت اعصاب سر در 3 دقيقه

ايجاد آرامش و تخليه فشار و استرس از اعصاب سر يكي ديگر از روش‌هايي است كه به بهبود رويش موها و عملكرد پيازهاي مو كمك مي‌كند. اين روش در شرايطي كه دليل ريزش موها عصبي و ناشي از فشارهاي روحي است بسيار موثر است. در اين حالت كافي است با كمك نرمي انگشتان شست آخرين محل رويش موها در ناحيه پشت سر را ماساژ داده و اين كار را به‌مدت ۲ تا ۳ دقيقه تكرار كنيد.


با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

گام پنجم : اين نقطه را 3 دقيقه ماساژ دهيد

در اين مرحله از بيمار خود بخواهيد كه به روي شكم روي تشك ماساژ دراز بكشد. در اين مرحله با مشخص كردن نقطه‌اي كه بين استخوان ۲ كتف و روي مهره سوم ستون فقرات قرار دارد به ارائه ماساژ بپردازيد. براي اين منظور كافي است هر ۲ انگشت شست را به‌صورت همزمان روي نقاط مشخص شده قرار دهيد و با ميزان فشار متعادل كه موجب آزار بيمار نشود اين نقطه را به آرامي ماساژ دهيد و به مرور در طول جريان ماساژ فشارها را عميق‌تر كنيد تا جايي كه بيمار احساس رضايت داشته باشد. اين ماساژ را به‌مدت ۳ دقيقه روي بيمار تكرار كنيد.


با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد

گام ششم : ترشح هورمون‌ها را تنظيم كنيد

در آخرين مرحله از ماساژ از بيمار بخواهيد كه به پشت روي تشك ماساژ دراز بكشد. در اين مرحله به اندازه ۴ انگشت بسته از زير ناف بيمار، نقطه‌اي وجود دارد كه به تنظيم هورمون‌ها و ترشحات دروني بيمار مرتبط است. اين نقطه را به‌مدت يك تا ۳ دقيقه با كمك انگشتان هر ۲ دست خيلي آرام و آهسته ماساژ دهيد. كافي است سرانگشتان دست راست را روي اين نقطه قرار داده و با قرار دادن سرانگشتان دست چپ به روي آن اين نقطه را به آرامي ماساژ دهيد. ارائه ماساژ به اين نقطه موجب تنظيم ترشح هورمون‌هاي داخلي و بهبود رشد موها در سر مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

با این ماساژ، ريزش موهاي‌تان را متوقف كنيد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      از انتقال اطلاعاتتون خیلی متشکرم

    • babak

      خسته نباشید . ممنون .

    • Alireza

      thanks for your valuable information

    • بدون نام

      خيلي خوب بود.منون شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج