جاباما
۱۲۶۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تهران بیشترین آمار مرگ شیرین را دارد

فقط چند روز از شروع سرما در تهران می گذرد که خبر مرگ خانواده ها بر اثر گازگرفتگی اعلام می شود.

پنجشنبه پیش اعلام شد که یک خانواده سه نفره بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند. زمستان ۸۶ که بر خلاف روال سال‌های اخیر زمستان سردتری داشتیم، مطابق اعلام سازمان پزشکی قانونی تنها در یک هفته یعنی در روزهای ۱۶ تا ۲۱ دی ماه، ۶۸ نفر از ایرانیان بر اثر نشت گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست‌دادند.

متاسفانه داستان همه این مرگ‌ها شبیه هم است، شبیه ماجرای همین مادر و دو دختری که پنجشنبه گذشته در منطقه بریانک تهران به خاطر نامناسب بودن دودکش‌ها و نقص فنی در اتصالات وسایل گرمایی فوت شدند.

ماموران آتش‌نشانی حاضر در محل حادثه اعلام کرده‌اند که روشن بودن دو وسیله حرارت‌زا که غیراستاندارد نصب‌شده بودند، در فضای کوچک این واحد مسکونی که حتی درزهای در و پنجره‌های آن نیز مسدود شده بود، باعث شد که کم‌کم اکسیژن موجود به حداقل رسیده و موجب گازگرفتگی افراد شود.

بنابر آمار پزشکی قانونی کشور، تهران با ۲۰۹ کشته، استانی بود که بالاترین تعداد مرگ های ناشی از گازگرفتگی را در سال ۱۳۸۹ ثبت کرد و پس از آن، اصفهان با ۸۲ و آذربایجان شرقی با ۵۸ نفر، دومین و سومین رتبه را در تعداد گازگرفتگی دارند. کمترین میزان گازگرفتگی در سال گذشته نیز در استان های هرمزگان با یک نفر، بوشهر با دو نفر و ایلام با ۴ نفر در طول سال گذشته روی داده است.

همچنین در شش ماهه نخست امسال به ترتیب در فروردین ماه ۸۵ نفر (۶۷ نفر مرد، ۱۸ نفر زن)، اردیبهشت ماه ۷۵ نفر (۴۱ نفر مرد، ۳۴ نفر زن)، خردادماه ۵۸ نفر (۳۹ نفر مرد، ۱۹ نفر زن)، تیرماه ۳۴ نفر (۲۲ نفر مرد، ۱۲ نفر زن)، مردادماه ۲۳ نفر (۱۵ نفر مرد، ۸ نفر زن) و شهریورماه ۱۲ نفر (۱۰ نفر مرد، ۲ نفر زن) بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تهران بیشترین آمار مرگ شیرین را دارد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج