۱۲۶۴۱۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
پ

نماینده زن مجلس: «خاتمی» باید محاکمه شود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اظهار نظر خاتمی درباره انتخابات آتی مجلس، فرار به جلوست، گفت: خاتمی از عاملان فتنه۸۸ است و باید ابتدا محاکمه شود.

خبرگزاری تسنیم: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظرمحمد خاتمی درباره انتخابات مجلس دهم گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در رابطه با خاتمی مطرح است این است که پرونده ایشان در ماجرای فتنه ۸۸ باز است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این نوع موضع گیری‌ها و اظهارات چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد هدف اول خاتمی که نقش اساسی در فتنه داشته است، آزمایش افکار عمومی و ارزیابی بازخورد این اظهارات در جامعه است و قصد دارد موقعیت و پایگاه و جایگاه اجتماعی خود را بعد از رسوایی‌ها و لطمات معنوی، حیثیتی و مادی که فتنه ۱۳۸۸ به ملت ما وارد کرده است، ارزیابی کند؛ اینکه آیا حافظه تاریخی ملت ضعیف شده است یا نه.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره اینکه خاتمی با ارائه این گونه اظهارات، به دنبال مطرح کردن خود در جامعه است، گفت: هدف دیگر آنها رویکرد عمیق‌تری دارد که برخواسته از گعده‌ها و محافل اصلاح طلبان است؛ خیزی که اصلاح طلبان به زعم خود برای تسخیر مجلس دهم برداشته‌اند و تصمیم گیری درون محفلی آنها این است که گام به گام حرکت کنند.

آلیا در همین زمینه ادامه داد: اصلاح طلبان در گام اول مباحثی مانند آشتی ملی، گذشت، درکنار هم و صمیمی بودن را مطرح می‌کنند و با متهم کردن دیگران به آشتی ناپذیری، ناسازگاری یا افراطی‌گری، سعی می‌کنند مسئله آشتی ملی یا گذشت را مطرح کنند.

او با اشاره به اینکه ملت ما در اینگونه موارد هوشیار است و نسبت به این موضع‌گیری‌ها دقت کافی دارد، گفت: برای مردم ما قابل قبول نیست که عده‌ای به حیثیت بین‌المللی و آرامش عمومی مردم خدشه وارد کرده و در نظم عمومی جامعه اختلال ایجاد کنند، بعد از گذشت چند ماه بگویند حالا از این موضوعات گذشت کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه گذشت ملزوماتی دارد، گفت: فتنه‌گران حاضر نشدند به مردم بگویند ما اشتباه کردیم و به خاطر لطمه‌ای که به مردم وارد کردند، از آنها عذرخواهی کنند؛ حاضر نشدند به مردم جواب دهند که شعار "نه غزه نه لبنان" در کجای ادبیات حماسی و انقلاب ملت ایران جا دارد با این وجود هدف دوم آنها با توی دهنی مردم مواجه خواهد شد.

آلیا یارگیری را هدف سوم این گونه موضع‌گیری‌ها دانست و گفت: اخیراً آقای خاتمی متوجه شده است که تعداد زیادی از اصلاح طلبان معتدل و افراطی به این جمع بندی رسیده‌اند که مواضع وی در سال ۸۸ و بعد از آن، نمی‌تواند در بین اصلاح طلبان نقش مؤثری داشته باشد؛ لذا خود به خود اصلاح طلبان خاتمی را کنار گذاشته‌اند و به دنبال فرد دیگری هستند که در میان اصلاح طلبان بتواند نقش رهبری و مدیریت را ایفا کند.

او ادامه داد: آقای خاتمی در گیروداری که اصلاح طلبان به دنبال پر کردن خلأ رهبری اصلاح طلبان هستند، خودش را مجدد مطرح می‌کند و می‌خواهد بگوید برای انسجام اصلاح طلبان ظرفیت دارد بنابراین پیام اظهار نظر خاتمی در مورد انتخابات مجلس دهم به اصلاح طلبان این است که به آنها اعلام کند، ظرفیت انسجام بخشی به اصلاح طلبان را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه خاتمی با هر کدام از این ۳ هدف درباره انتخابات مجلس دهم موضع‌گیری کرده باشد، بی نتیجه و بی حاصل است، گفت: زیرا هم اصلاح طلبان از وی عبور کرده‌اند و هم جامعه حضور فردی که به آن ضربه زده است را نمی‌تواند قبول کند.

آلیا در پایان با بیان اینکه اظهار نظر خاتمی درباره انتخابات آتی مجلس، فرار به جلوست، گفت: خاتمی از عاملان فتنه۸۸ است و باید ابتدا محاکمه شود؛ وی به جای اظهار نظر درباره انتخابات آتی مجلس، بهتر است درباره نپذیرفتن رای مردم در سال ۸۸ و برپا کردن فتنه۸۸ پاسخگوی رفتارش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kiana

      شما بهتره نظر ندین

      پاسخ ها

      • مهدی

        درود بر خاتمی امیر کبیر زمان

      • بدون نام

        خاتمی از عاملان فتنه۸۸ است و باید ابتدا محاکمه شود
        من نميگذرم بايد محاكمه شوند

    • بدون نام

      ... پشت سر سید ما حرف نزن ...

    • ليلا

      حرف بیخود نزن...

    • اکرم

      خانم عزیز . شما لطفا اظهارات چند روز پیش مدیر خبرگزاری ایرنا در سال 88 رو بخونید تا متوجه شید چه کسی در سال 88 باعث و بانی حوادث آن سالها بود

    • علی

      خاتمی بهترین ریس جمهور ایران

    • نوید

      خاتمی در قلب ماست.چه امسال تو بخوان و چه نخوان

    • ناشناس

      چون با حداقل رأی به مجلس رفتی و آبروی تهرانیا رو بردی.
      درضمن مثل اینکه فکرکردی چون مصونیت داری هر کاری دلت خواست میتونی بکنی نه؟

    • محمد

      دم شما گرم

    • جاوید

      فتنه گران الان طلبکار هم شدن.البته وقتی باهاشون برخورد نشد این مسائل هم پیش میاد دیگه.اونها با همراهی برخی خواص که ثروت بسیار زیادی دارن با استفاده از ثروت و نفوذ خودشون بین سرمایه داران و تولید کنندگان فاسد با گران کردن کالاها ، دولت دهم رو تخریب کردن تا چهره منفی خودشونو تطهیر کنن.موفق شدن جوانان ناآگاه رو فریب بدن و میبینید که موقتا موفق شدن.اصولگراها هم حالا متوجه شدن که با تخریب احمدی نژاد در واقع خودشونو تخریب کردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت!
        شما هم مثل رئیس دولت نهم ، مثل اینکه کارشناس ارشد همه ی زمینه ها هستی؟!!!

      • الهه

        میشه شما اظهارنظر نکنی
        منفی هاتو نگاه کن بعد اظهار فضل کن

    • ناصر

      من نمیدونم اینایی که به نتایج انتخابات 88 اعتراض کردند از خارج اومده بودند که این خانم دم از "ملت" می زنند؟فکر نمیکنم آقای خاتمی نیازی به مطرح شدن داشته باشند، دارند؟

    • بدون نام

      ظاهرا اين خانم نسبتا محترم خودشون دنبال مطرح شدنن ، خانم عزيز كسي كه 8 سال رئيس جمهور مملكت بوده نيازي به مطرح كردن خودش نداره.

    • بدون نام

      حرف حق تلخه
      مثله شکلات ۹۵٪

    • بدون نام

      باسلام مهم نیست هرفردی میتونه نظربده ودیگران بایددرباره نظروی قضاوت کنند.بنظرمن سیدیکی ازبزرگمردان تاریخ است

    • ترسو

      يعني اين خانم موضوع ديگري به فكر كوچكش نرسيده ؟

    • Malek

      چه عجب شما هم حرف زدين بجاى اينكه از حقوق زنان دفاع كنيد تنها نظرى هم كه ميديد بر عليه خاتمى ميديد ?
      من خودم زن هستم اما هر جا حق زنى ضايع شده شما نمايندگان زن كارى نكرديد و بخدا گاهى يادمون ميره نماينده زن هم داريم

      حالا ببينيم مجله منتشر ميكنه؟ چون من هر وقت از نمايندگان زن انتقاد كردم چاپ نشد كه نشد

    • بدون نام

      اگر تو خانم وافاي خاتمي از هر شهر يا روستايي كانديد شويد مطمن باش راي خاتمي از تو بيشتر است

    • سینا

      خانم آلیا شما نهایتا نماینده 20یا30 هزار نفر از مردم ایران هستید و مملکت دستگاه قضایی دارد قانون اساسی دارد شما نمی توانید دراین رابطه اظهار نظر کنید آن هم به ریس جمهور اسبق این مملکت که دارای چندین میلیون رای از مردم این کشور بود این قبیل اظهار نظرها بیشتر به هدف مطرح شدن ایراد میشوند که البته خداروشکر مردم بسیار بیشتر ازاینکه درحدتصور شما باشد باهوش هستند.

    • بسیجی دلسوخته

      این خانم افراد نظری هم در باره اختلاسها و قانون شکنیها و. خودسریها و به روز سیاه نشوندن جانبازان و ..... دولت قبل و خط قرمز دولت قبل و مرتضوی ، بقایی ، رحیمی ، رسایی ، رحیم مشایی و ...... ارائه بدن بد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج