جاباما
۱۲۶۴۹۰
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

این اسلحه مرگبار نظامی به لطف مهندسی سطح بالا و پیچیدگی‌های فاش نشده طراحی، قیمتی معادل جت های جنگنده‌ شکاری دارد. 

بازارخبر: تمامی کشورهای جهان از زمان ساخت اولین تانک‌ها سعی کرده‌اند تا بهترین این وسایل جنگی را تولید کنند و در عرصه نبرد در برابر دشمنان خود پیروز شوند.

این ابزار جنگی در طول زمان به شدت پیشرفت کرده‌اند و هر روزه در زمینه های قدرت، توان و مقاومت پیشرفت کرده‌اند.

ساخت چنین ماشین آلاتی بسیار گران است و هزینه‌هایی چند میلیون دلاری برای تولید هرکدام لازم است. نگاهی داریم به تعدادی از گران‌ترین تانک‌های مدرن جهان.

ZTZ-۹۹ - چینی - ۲.۶ میلیون دلار

این تانک در سال ۲۰۰۱ توسط ارتش چین رونمایی شد. بدنه و ظاهر این تانک شباهت بسیاری به تانک‌های قدیمی شوروی دارد. این تانک همانند بسیاری از تانک‌های قدرتمند روز از توپی ۱۲۵ میلی‌متری استفاده می‌کند. این تانک از سیستم دفاعی پیشرفته ای نیز استفاده می‌کند که با لیز تلاش می‌کند تا مسیر موشک‌های هدف گرفته شده را از این تانک دور کند.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

T-۹۰AM - روسیه - ۴.۲۵ میلیون دلار

در زمان جنگ سرد، شوروی دو مدل تانک مختلف تولید می‌کرد، یکی مدلی ارزان در تعداد انبوه با نام T-۶۲ و T-۷۲ و مدلی گران‌تر و پیشرفته تر با نام‌های T-۶۴ و T-۸۰. این استراتژی در سال‌های اخیر نشان داد که هزینه بسیاری را برای کشور روسیه به همراه دارد، به همین دلیل این کشور مدل جدیدتر T-۹۰ را تولید کرد که می‌تواند جایگزین خوبی برای مدل‌های قبلی باشد. این تانک عظیم از توپی ۱۲۵ میلی‌متری استفاده می‌کند و برای حرکت نیز از موتوری با قدرت ۱۲۳۰ اسب بخار بهره می‌برد.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

Arjun Mk II - هند - ۶ میلیون دلار

تانک عظیمی که اولین بار در سال ۲۰۰۴ وارد ارتش هند شد. این وسیله ۵۵ تنی از بسیاری از مدرن‌ترین امکانات نظامی همانند توانایی شلیک موشک بهره می‌برد. این تانک از زره انفجاری، اشعه مادون قرمز و دو برای محافظت از سرنشینانش استفاده می‌کند.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

Leopard ۲A۶ - آلمان - ۶.۷۹ میلیون دلار

آلمان یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان تانک در جهان است . ماشین آلات زرهی این کشور در زمان جنگ جهانی دوم توانستند به راحتی تانک‌های فرانسوی و روسی را شکست دهند و در نهایت نیز بخشی از آخرین خطوط دفاعی آلمان را تشکیل دادند. تانک ۲A۶ نیز یکی از تانک‌هایی است که با وجود قدیمی بودن آن توانسته در مقایسه با بسیاری از وسایل زرهی روز بهتر عمل کند. این تانک اولین بار در سال ۱۹۷۹ تولید شد و از آن زمان تا به امروز در بخش‌های بسیاری ارتقا یافته است.

موتوری که این وسیله را به حرکت در می‌آورد ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند حداکثر سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را برای این تانک به همراه داشته باشد.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

M۱A۲ SEP - آمریکا - ۸.۵ میلیون دلار

در میان تمامی تانک‌های این فهرست ، این تانک در بیشترین عملیات‌های نظامی استفاده شده است. در جنگ‌های عراق و افغانستان این تانک توانست به شدت مفید واقع شود و در برابر تانک‌های عراقی مقاومت نشان دهد. بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن در زمان نبرد موشک‌های ضد تانکی بود که از قسمت‌های عقب و کنار به این وسیله اصابت می‌کرد.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

Challenger ۲ - انگلستان - ۸.۶ میلیون دلار

این تانک یکی از مورد اطمینان ترین وسایل جنگی مورد استفاده در جهان محسوب می‌شود و از سال ۱۹۹۸ مورد استفاده بسیاری از سرویس‌های نظامی در جهان است. گفته شده که این تانک از زره فوق پیشرفته ای استفاده می‌کند که مقاومتی دو برابری نسبت به استیل دارد. با وجود وزن ۶۹ تنی این تانک با موتوری ۱۲۰۰ اسب بخاری یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین تانک‌های جهان است.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

K۲ Black Panther - کره جنوبی - ۸.۸ میلیون دلار

به عنوان یکی از جدیدترین تانک‌های ساخته شده در جهان این وسیله قدرتمند تاکنون در هیچ جنگی شرکت نداشته است به همین دلیل نمی‌توان درباره عملکرد آن اظهار نظر کرد. ساخت این تانک به صورتی است که بهترین ویژگی‌های تانک‌هایی از سراسر جهان را در یک وسیله ترکیب کرده است.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

Type ۱۰ - ژاپن - ۹.۴ میلیون دلار

جدیدترین تانک ژاپنی که در سال ۲۰۱۲ وارد سرویس شد. این وسیله ۴۸ تنی توانایی مانور بسیار زیادی دارد و می‌تواند در صحنه نبرد به سرعت جا به جا شود. این وسیله به سیستم‌های دفاعی مدرن بسیاری مجهز است و به همین دلیل یکی از گران‌ترین تانک‌های بازار محسوب می‌شود.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس

AMX-۵۶ Leclerc - فرانسه - ۱۲.۶ میلیون دلار

تانک اصلی ارتش فرانسه و گران‌ترین تانک فعلی جهان این وسیله ۱۲ میلیون دلاری است که می‌تواند در بسیاری از نبردهای جهان پیروز میدان باشد. این تانک اولین بار در سال ۱۹۹۲ وارد سرویس ارتش فرانسه شد و از آن زمان تاکنون به عنوان تانک اصلی ارتش فرانسه شناخته می‌شود. سیستمم های پیشرفته این تانک به گونه ای طراحی شده‌اند که از چندین مدار مختلف استفاده می‌کنند تا در صورت آسیب دیدن بخشی از این وسیله به صورت کامل از کار نیفتد. گزارشات حاکی از آن است که این وسیله می‌تواند با سیستم پیشرفته‌اش در حدود ۱۲ توپ در هر دقیقه شلیک کند.

گران‌ترین تانک‌های جهان +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sadegh

      ع پس کو تانکای ایران؟!!

    • rashid

      میرکاوا کو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج