۱۲۶۶۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

"شيطان مجسم" در آمريكا محاکمه شد!

دادگاه نظامي سرباز آمريكايي كه متهم اصلي قتل غيرنظاميان افغان با نارنجك و مسلسل به همراه چند نظامي ديگر آمريكايي و بريدن انگشتان آنها به عنوان يادگاري است، آغاز شد.

دادگاه نظامي سرباز آمريكايي كه متهم اصلي قتل غيرنظاميان افغان با نارنجك و مسلسل به همراه چند نظامي ديگر آمريكايي و بريدن انگشتان آنها به عنوان يادگاري است، آغاز شد.

وكيل كالوين گيبس، سرباز آمريكايي تاييد كرده كه موكلش انگشتان اجساد غيرنظامي كشته شده افغان را بريده است، اما اينكه براي تفريح دست به كشتار غيرنظاميان زده را رد كرد.

كالوين گيبس كه توسط يكي از هم قطارانش به عنوان يك "شيطان مجسم" توصيف شده، ۱۶ اتهام مطرح شده عليه خود در دادگاه را كه از قتل تا بريدن انگشتان اجساد غير نظاميان را در بر مي‌گيرد، رد كرده است.

اين سرباز آمريكايي مدعي شده كه كشته شدن سه غير نظامي افغان كه اوايل سال گذشته اتفاق افتاد در درگيري‌هاي مشروع صورت پذيرفته و همدستان وي در اين كشتار پس از دستگير شدن دسيسه چيني كرده‌اند كه وي را به عنوان مقصر اصلي معرفي كنند.

وكيل اين سرباز در دادگاه به قضات گفت كه اگرچه موكل وي در بريدن انگشتان اجساد غيرنظاميان افغان و نگهداري آنها به عنوان غنيمت جنگي اقدام نامناسبي انجام داده اما به سربازان ارتش آمريكا ياد داده شده كه ميان افراد كشته شده در جنگ و انساني كه آن‌ها زماني بوده‌اند، تمايز قايل شوند.

دادستان‌ها مي‌گويند كه كالوين گيبس و همدستانش در جريان گشت در ولايت قندهار افغانستان با مسلسل‌هاي سنگين و نارنجك‌ غيرنظاميان را هدف قرار داده و سلاح‌هايي كنار اجساد آنها قرار داده‌اند تا وانمود شود آنها شبه نظامي بوده‌اند.

پنج سرباز در اين پرونده به عنوان اعضاي اين تيم كشتار متهم شناخته شده‌اند كه سه تن از آنها به جرم خود اقرار كرده و پذيرفتند كه عليه كالوين گيبس شهادت دهند. كالوين گيبس چنان چه گناهكار شناخته شود مي‌تواند به حبس ابد قطعي بدون هرگونه آزادي مشروط محكوم شود. كالوين گيبس ۲۶ ساله بلندپايه ترين سرباز متهم شده در اين پرونده است.

همدستان گيبس اظهار داشتند كه وي براي زندگي انسان‌ها احترام كمي قائل بوده، براي تفريح سگ‌ها را مي‌كشته، به تهديد سربازان مي‌پرداخته و آمار كشته‌هايي كه انجام مي‌داده را با خالكوبي روي پاي خود ثبت مي‌كرده است.

يكي از دادستان‌هاي پرونده، ضعف رهبران دسته نظامي اين سربازان را نيز در ارتكاب اين جنايات شيطاني سهيم دانسته است.

كالوين گيبس پيش از اين سابقه جنايت‌هاي ديگري را نيز داشته و در عراق به يك خانواده عراقي بي گناه در يك خودرو شليك كرده است.

جري مورلاك، سرباز آمريكايي ديگري كه متهم دوم اين پرونده است مدعي شده دليل اقدامات جنايتكارانه آنها اين بوده كه ابتدا قرار بوده آنها به عراق اعزام شوند و آنها انتظار درگيري و ماجراجويي داشته‌اند اما در آخرين لحظه تصميم بر آن شده كه به افغانستان بروند و آنجا به جاي درگيري و جنگ تنها نشست برگزار مي‌كرده‌اند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

"شيطان مجسم" در آمريكا محاکمه شد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      افغانستان ... چقدر اسمش اشناست .

      وقتی خودشون اینطور میخوان ... یک کشور عقب مانده با مردمی که نمیتونن حتی از حق خودشون دفاع کنن

    • بدون نام

      اینم ارمغان دموکراسی آمریکایی
      قابل توجه بعضی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج