۱۲۶۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سه نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی

مبنای فروش ارز مسافری، قیمت شعب ارزی در مناطق آزاد اعلام شد.

مبنای فروش ارز مسافری، قیمت شعب ارزی در مناطق آزاد اعلام شد.

در راستای جلوگیری از اتلاف منابع ارزی و قطع دست سودجویان بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر ارائه ارز مسافرتی بر پایه نرخ بازار فرعی ارز ابلاغ شد .

آقای امیر رحیمی ، مدیر اداره سیاستها و مقررات ارزی در سخنان خود به نحوه پرداخت ارز مسافرتی در گذشته اشاره داشت و دلایل بانک مرکزی برای تغییر در نحوه پرداخت ارز مسافرتی را این گونه ذکر کرد :

براساس اطلاعات واصله در ماه های گذشته و پس از آن که اختلاف بین نرخ رسمی ارز با بازار غیررسمی زیاد شد ، بانک مرکزی تصمیم گرفت با پیش بینی مکانیزم هایی ، از سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری نماید .

به همین منظور ارائه ویزای کشور مقصد ، بلیت مسافرت ، اصل فیش پرداخت عوارض خروج از کشور ، تعهد کتبی مسافر مبنی بر خرید ارز مسافرتی فقط از یک منبع را الزامی و به بانکها اعلام نمود تا صفحه آخر گذرنامه و همچنین فیش پرداخت عوارض را به مهر« ارز مسافرتی پرداخت گردید » ممهور نمایند .

ولی متاسفانه علیرغم تمامی این پیش بینی ها از مبادی مختلف خصوصاً بانکها مطلع شدیم که این افراد از طریق جعل ، تقلب و همچنین انجام مسافرت های صوری حتی چند ساعته نسبت به دریافت ارز مسافرتی اقدام می نمودند و حتی در این رابطه با توافقات قبلی درخصوص انتفاع طرفین از ارز مسافرتی دریافتی ، از افرادی به صورت گروهی استفاده می نمودند .

مدیر اداره سیاستها و مقررات ارزی در ادامه افزود : به جز مراتب عنوان شده ، ازدحام مسافرین غیرواقعی در بانکها و کمیاب شدن بلیت مسافرتی برای مسافرین واقعی ، بانک مرکزی را بر آن داشت تا در راستای یکی از وظایف مهم این بانک یعنی صیانت از منابع ارزی و جلوگیری از به هدررفتن آن ، بخشنامه اخیر مبنی بر ارائه ارز مسافرتی بر پایه نرخ بازار فرعی ارز را صادر نماید .

رحیمی افزود : البته پرداخت ارز در بخشهای ضروری دیگر همچون :‌ ارز درمانی برای بیماران و دانشجویان اعزامی به خارج از کشور به همان صورت قبلی ادامه دارد .

ایشان در خاتمه اعلام نمود : نرخ بازار فرعی ارز ، نرخی است که واحدها و شعب ارزی مستقر درمناطق آزاد براساس آن نسبت به فروش ارز اقدام می نمایند و توسط بانک مرکزی تعیین می گردد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سه نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج