۱۲۷۲۴۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

شاید برخی از این تصاویر را در گوشه و کنار وب دیده باشید اما دانستن داستان آنها می تواند برایتان جالب باشد.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

برترین ها: یک عکس کافی است تا همه احساسات آدم تغییر کند. با یک عکس می توان از ته دل خندید و حس خوب داشت یا می توان گریه و بغض کرد. حسی که عکس به انسان می دهد را نمی توان از واژه ها و کلمات گرفت. از همین رو است که عکاسان حرفه ای همیشه به دنبال شکار لحظه هایی هستند که آنها را در دوربین خود قاب ببندند و برای همیشه در تاریخ ماندگار کنند. در ادامه این مطلب، عکس هایی را تماشا خواهید کرد که بسیار دردناک هستند و ناخواسته درد موجود در تصاویر، قلب انسان را به درد می آورد.

شاید برخی از این تصاویر را در گوشه و کنار وب دیده باشید اما دانستن داستان آنها می تواند برایتان جالب باشد. برای آگاهی باید بگوییم جایزه پولیتزر (Pulitzer) جایزه ای که هر ساله در حوزه های روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی به افراد خلاق اهدا می شود.

۱۰. طوفان هائیتی

در این تصویر، جسد بی جان دختری به نام «تاماشا جین» را می بینید که در حال حمل کردن و گذاشتن در وانتی است که مملو از جنازه کودکان کشته شده در طوفان است. عکس را «پاتریک فارل» برداشته است و به موجب آن جایزه Pulitzer را در سال ۲۰۰۹ میلادی از آن خود کرد.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۹. پاکسازی نژادی در دانشگاه تایلند

خبر بازگشت دیکتاتور تبعید شده تایلند به نام «تانوم کیتیکاچورن» موجب برافروخته شده خشم مردم سراسر کشور شد. در ششم اکتبر سال ۱۹۷۶ میلادی به دستور این دیکتاور، دانشجویان دانشگاه تاماسان مورد کشتار دسته جمعی قرار گرفته بودند. بسیاری از دانشجویان با وارد کردن ضربات متعدد یا سوزانده شدن، جان خود را از دست داده بودند. یعنی بدترین حالت کشتار. همین موجب خشم ملت شده بود که هرگز هم خاموش نشد. «نیل اولویچ» این عکس را برداشته و در سال ۱۹۷۷ میلادی برنده جایزه پولیتزر شده است.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۸. قحطی در اوگاندا

کمبود و قحطی در سال ۱۹۸۰ میلادی در اوگانادا بی داد می کرد. این عکس، دست یکی از قربانیان قحطی و گرسنگی را در دستان یکی از اعضای نیکوکار سازمان خیریه نشان می دهد. این عکس حزن‌انگیز توسط «مایک ولز» برداشته شده است.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۷. فاجعه گاز در بوپال (هند)

ذر سال ۱۹۸۴ میلادی، در کارخانه Pesticide آتش سوزی بزرگی روی داد و علاوه بر خسارت ۵۰۰ هزار روپیه ای، ۵۸ هزار نفر مجروح و ۱۵ هزار نفر در نتیجه نشت گازهای مسوم جان خود را از دست دادند. «پابلو بارتولومئو» که در آنجا حضور داشته این عکس را برداشته است.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۶. فوران آتشفشان در کلمبیا

در سال ۱۹۸۵ میلادی، فوران آتشفشان در نوادا د روئیز، موجب وارد آمدن خسارت های بسیاری در کلمبیا شد. خسارت های این فوران بسیار وسیع و گسترده بود. از جمله باید به ریزش کوه ها اشاره کرد که موجب تخریب خانه شده بود. در این تصویر، دختر ۱۳ ساله ای را می بینید که زیر آوار خانه های تخریب شده گیر کرده است. تلاش برای نجات او بی نتیجه ماند و این دختر بیچاره پس از ۶۰ ساعت در آب ماندن غرق شد و جان خود را از دست داد.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۵. عکس کنایی از سرطان

این عکس دختری را به تصویر کشیده که مبتلابه سرطان است. او در اثر شیمی درمانی موهای خود را از دست داده است. در این عکس، او در در حال ترسیم رویاهای خود است. معلوم نیست آیا او اکنون زنده است یا در اثر بیماری جان باخته است!

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۴. قطحی و گرسنگی در سودان

این تصویر برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. در آن زمان، عکاس نه تنها به شهرت جهانی رسید، بلکه مورد نقد و نکوهش بسیاری نیز قرار گرفت. «کویت کارتر» برای این عکس بسیار دردناک و دلخراش، در سال ۱۹۹۴ میلادی جایزه پولیتزر دریافت کرد. در این عکس کرکسی را می بینید که در انتظار مردن کودک گرسنه، بیمار و نحیف است. انتقادات شدید به این عکس این بود که چرا کوین این کودک را از دست این لاشخور نجات نداده و بیشتر به ثبت عکس خود فکر می کرده است. همین مساله موجب ناراحتی و افسردگی شدید کوین کارتر شد که به موجب آن در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۹۴ میلادی خودکشی کرد.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۳. موسیقی سوگواری برای معلم موردعلاقه

پسر برزیلی به نام «دیه گو فرازائو توکادو» در حال گریستن برای از دست دادن معلم مورد علاقه خود در مراسم به خاک سپاری او است. این پسربچه همزمان با نواختن ویولن، غم و اندوه نت های موسیقی را در اشک هایی که بر گونه هایش جاری شده است نشان می دهد. معلمش به او موسیقی را آموخته بود تا از فقر و گدایی فاصله بگیرد.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۲. مردی در حال سقوط از مرکز تجاری جهان

برج های دوقلوی آمریکا در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی توسط حمله تروریست ها با خاک یکسان شدند. بسیاری از مردمی که در این ساختمان ها حضور داشتند برای فرار از آوار از پنجره بیرون می پریدند. این عکس را «ریچارد درو» از لحظه پرش یک مرد برداشته است.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند

۱.زمین لرزه در راناپلازا

در صبح روز ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، ساختمانی در Dhaka فرو ریخت و حدودا ۳ هزار نفر در زیر آوار جان خود را از دست دادند. این عکس، دو نفر از قربانیان را نشان می دهد که برای زنده ماندن یکدیگر رادر آغوش گرفته اند. این عکس واقعا تاثیر گذار و دردناک است.

عکس‌هایی که هرگز از یاد تاریخ نمی‌روند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      یعنی (( 2. مردی در حال سقوط از مرکز تجاری جهان )) از حوادث غزه و استفاده بمب شیمیایی علیه ایران تاریخی تر هستش . این تیتر ها چه معنی داره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج