۱۲۷۲۷۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تفاوت عروس «پدرسالار» و «فاخته»

کمند امیرسلیمانی که پس از گذشت ۲۰ سال از ایفای نقش در سریال «پدرسالار»، بار دیگر نقش عروس خانواده را در سریال رمضان ۹۳ بازی کرده است، در مورد تفاوت‌های عروس سریال «پدرسالار» و «فاخته» می گوید.

خبرگزاری ایسنا: کمند امیرسلیمانی که پس از گذشت ۲۰ سال از ایفای نقش در سریال «پدرسالار»، بار دیگر نقش عروس خانواده را در سریال رمضان ۹۳ بازی کرده است، با اشاره به تفاوت‌های عروس سریال «پدرسالار» و «فاخته» تشریح کرد: من آن سریال را در اوج جوانی بازی کردم و در آن زمان حرف شنوی از بزرگ‌تر فامیل بسیار جذاب بود، اما الان شرایط متفاوت است و شاید چنین عروسی در زمان حال قابل پذیرش نباشد.

او می‌گوید: در حقیقت شخصیت آن عروس مناسب زمان خودش بوده و این عروس هم برای این زمان ساخته شده است.

امیرسلیمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که مخاطب ۲۰ سال پیش سریال «پدرسالار» با مخاطب امروزی مجموعه «فاخته» - با توجه به شباهت نقش شما در دو سریال - چه تفاوتی کرده است، گفت: ۲۰ سال گذشته تنها شبکه‌های یک و دو وجود داشت و خبری از ماهواره، اینترنت و ... نبود. سریال‌ها هفتگی پخش می‌شد؛ سریال «پدرسالار» در زمان خود به سبب بازیگران و شرایطی که داشت بسیار پرمخاطب بود و توانست مورد توجه مردم قرار گیرد ولی بعد از ۲۰ سال کار سخت‌تر شده؛ چرا که تولیدات بالا رفته است.

تفاوت عروس «پدرسالار» و «فاخته»

امیرسلیمانی تاکید کرد: قطعا «فاخته» سریالی قوی است که با توجه به شرایطی همچون محدودیت زمان برای تولید آن و رقابت با دیگر شبکه های تلویزیونی توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: طی چند سال اخیر نقش‌هایی که بازی کردم حالت تدافعی و استقلال داشت و در این سریال شخصیتی متفاوت با کاراکترهای قبلی بازی کردم و درگیری حسی و عاطفی مادرانه میان مادر و فرزند وجود داشت.

امیرسلیمانی با ابراز رضایت از انتخاب بازیگران در سریال فاخته گفت: انتخاب بازیگران در این مجموعه خوب و همه در جای خود قرار داشتند، حس خانواده بودن کمک کرد این نقش برای من باورپذیر و جذاب تر شود.

مجموعه تلویزیونی «فاخته» - محصول شبکه دو سیما در ماه مبارک رمضان - عصر روز دوشنبه، ششم مرداد در قالب شصت و یکمین نشست سکانس خانه فیلم « فرهنگسرای فردوس» با حضور محمود معظمی(کارگردان)، داود قچاق(تهیه کننده)، سامان شهامت(صدابردار)، مرتضی قیدی(مدیر تصویربرداری)، مهدی دیلم صالحی(طراح صحنه)، آرش بادپا(آهنگساز) ، رحیم نوروزی، متین ستوده، کمند امیرسلیمانی، شهرام عبدلی(بازیگران) و محمدرضا لطفی (مجری و منتقد) نقد و بررسی شد.

تهیه کننده واقعی مردم هستند

در این نشست همچنین داود قچاق، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی فاخته در ابتدای این نشست اظهار کرد: تلاش‌ من در این مجموعه این بود که ارزش‌ها و اعتبار خانواده‌های ایرانی را به نمایش بگذارم و فکر می‌کنم که در این کار موفق شده‌ام.

قچاق با اعتقاد بر این که خودسازی منجر به توده‌سازی می‌شود، گفت: اگر خانواده خوب داشته باشیم به دنبال آن جامعه و کشور خوب خواهیم داشت؛ با توجه به این مهم محوریت تمامی کارهای من خانواده، احترام به والدین و ... است.

لطفی: کارگردانی نقطه مثبت سریال فاخته است

در ادامه نشست محمدرضا لطفی مجری و منتقد سلسله نشست های سکانس، جوان بودن کارگردان این مجموعه تلویزیونی را یکی از ویژگی های فاخته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تلویزیون به تازگی اعتماد به جوانان را آغاز کرده است که البته هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله دارد.

لطفی با بیان این که نقطه مثبت سریال فاخته کارگردانی و بخشی که می توان نقد کرد فیلمنامه است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی کارهای محمود معظمی توجه به مخاطب است، شبکه دو سیما معمولا از دیگر شبکه های تلویزیونی در مناسبت هایی همچون ماه رمضان، نوروز و ... عقب بوده است که دلایل خاص خودش را دارد، حال امسال در شبکه دو مجموعه ای توسط این کارگردان جوان ساخته شد که با توجه به این که نسبت به دیگر سریال های ماه رمضان زمان پخش مناسبی نداشت ولی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

معظمی: دغدغه من مخاطب است

در بخشی دیگر از این نشست محمود معظمی، کارگردان سریال فاخته، ارزش قائل شدن برای وقت مخاطب را از دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: این ارزش قائل شدن شامل موارد بسیاری می شود که یکی از آنها دعوت از بازیگران محبوب مخاطبان است؛ بازیگران مجموعه تلویزیونی فاخته هر یک به تنهایی می توانند یک سریال را برای جذب مخاطب پوشش دهند حال حضور مجموعه این دوستان در سریال فاخته برای مخاطبان جذابیت دارد.

وی با ابراز رضایت از بازی تمامی بازیگران مجموعه تلویزیونی فاخته گفت: خوشبختانه بازیگران این سریال بازی یکدست، مینیاتوری و دقیقی داشتند به طوری که تماشاگر کمتر لحظات آن را از دست می دهد.

در ادامه این نشست لطفی گفت: معمولا نسل جوان که می خواهد فیلم یا سریال کار کند در راستای فرمی که به تازگی مد شده است از دوربین بازی و نماهای نامتعارف استفاده می کند که خوشبختانه مجموعه فاخته به دور از این موضوع کارگردانی روان و راحتی دارد.

وی با اشاره به تفاوت‌های مخاطب امروزی نسبت به ۱۰ سال گذشته گفت: شاید مجموعه تلویزیونی فاخته برای مخاطب امروزی ریتم کندی داشت.

معظمی در پاسخ به این نظر منتقد برنامه گفت: به نظر من این سریال ریتم قابل قبولی داشت چرا که ریتم بستگی به قصه دارد و روایت قصه ما این را می طلبید. فاخته قصه لحظات، باورها و اعتقاداتی است که این آدم ها نسبت به هم دارند، در این مجموعه تلویزیونی با قصه ای سراسر اتفاق و ماجرا روبرو نیستیم بلکه داستانی خانوادگی است که خانواده را با خود همراه می کند.

تفاوت عروس «پدرسالار» و «فاخته»

اعتراض بازیگر فاخته به فیلمنامه

شهرام عبدلی بازیگر نقش محسن در سریال فاخته در بخشی دیگر از این نشست با بیان این که فیلمنامه مجموعه فاخته را به صورت مشترک علی‌اکبر محلوجیان و احمد حامد نوشته‌اند، گفت: محلوجیان اگر قدیمی می نوشت اما نوشته های وی دوست داشتنی و قابل لمس بود و همچنین ارتباط خوبی میان نویسنده، کارگردان و بازیگر وجود داشت اما متاسفانه از قسمت دهم که احمد حامد به گروه اضافه شد من احساس کردم فیلم نامه سلیقه ای نوشته می شود.

وی با بیان این که کاراکتر محسن در فاخته از نیمه سریال کمرش شکست و آنچه که می‌خواستم نشد، افزود: از قسمت دهم به بعد مدیون تماشاچی هستم چون فیلمنامه نویس من را رها کرد.

عبدلی تاکید کرد: به نظرم نویسنده فیلمنامه باید مشخص باشد اگر یک نفر وظیفه نگارش را به عهده بگیرد، اثر تولید شده بسیار بهتر خواهد بود.

همچنین در ادامه متین ستوده از دیگر بازیگران سریال فاخته گفت: کار در این مجموعه را با اعتماد آغاز کردم و تا آخرین لحظه با توجه به این که فیلمنامه در اختیار نویسنده دیگری قرار گرفت، با اعتماد جلو رفتم.

شهامت: «صدا» مظلوم ترین گروه در تلویزیون

سامان شهامت صدابردار مجموعه تلویزیونی فاخته در این نشست نقد و بررسی اظهار کرد: متاسفانه در تلویزیون مظلوم ترین گروه فیلمبرداری صدا است با توجه به این که تنها همان صدا است که باقی می ماند.

وی افزود: سعی من در تمامی کارها گرفتن صدای سالم است و در صداگذاری نیز صداسازی می کنم. کار در مجموعه فاخته با توجه به محدودیت زمان و فیلمبرداری در اماکن پر سر و صدا بسیار دشوار بود ولی در مجموع راضی هستم.

در ادامه نشست لطفی با اشاره به تصویربرداری این مجموعه گفت: فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی فاخته در عین حال که فرم های نامتعارف را ندارد ولی تصاویر رنگ و لعاب خودشان را دارد و این از ویژگی های کار محمود معظمی است.

قیدی: به دنبال ارتقاء سطح سواد بصری مخاطبان بودم

مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری فاخته گفت: اگر از فضاهای نامتعارف به جا استفاده شود قطعا کارایی خواهد داشت ولی متاسفانه چون طی سال های اخیر از این فضاها در همه جا استفاده شده است کارایی خود را از دست داده است.

وی افزود: در سریال فاخته از این فضا دوری کردم و درصدد ارائه تصویری بودم که ارتقاء سواد بصری مخاطبان را به همراه داشته باشد نه این که سبب کاهش، تنزل و حتی در مواقعی اذیت و آزار شود.

در ادامه مهدی دیلم صالحی طراح صحنه این مجموعه گفت: اساس فضا، گرافیک، رنگ و حتی فضایی که قرار است در آن اتفاقی بیافتد با توجه به شخصیت ها، فیلمنامه و انتظاری که قرار است برآورده شود تا حدودی با همکاری گروه تولید به عهده صحنه است.

وی افزود: تا کنون حدود هجدمین کاری است که با معمود معظمی انجام می دهم و با نگاه وی به تصویر و صحنه آشنایی دارم. همکاری خوب عزیزان باعث شد مثلث صحنه، کارگردان و تصویر شکل بگیرد و عملکرد موفقی داشته باشیم.

لطفی در بخشی دیگر از این نشست گفت: یکی از ویژگی های این مجموعه موسیقی بوده است چون کمتر کاری بوده که موسیقی در آن کارکرد درستی داشته باشد. موسیقی فیلم یک تخصص جداگانه است و کسی که در این زمینه کار می کند باید تصویر، ریتم و درام بشناسد.

آرش بادپا که آهنگسازی مجموعه فاخته را بر عهده داشت است، گفت: من جزء آخرین نفرات بودم که به این مجموعه پیوستم، فاخته یک ملودرام اجتماعی است در این کار می توان فیتیله احساسی را زیاد کرد و یا نه موازی با کار جلو رفت.

وی افزود: در آهنگسازی این مجموعه سعی کردم شعور موسیقی به عنوان مولفه مستقل از خود کار زیر سوال نرود و طوری نباشد که بیننده را نسبت به موسیقی بی اعتماد کند. در بسیاری از کارها آن قدر دوز احساسی در برخی از صحنه ها را زیاد می کنند که جلوتر که می رود موسیقی اثر خود را از دست داده است و نمی تواند تاثیرپذیری خاص خود را داشته باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از عوامل سریال فاخته تقدیر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      من حتی نتونستم یک قسمت را هم کامل ببینم خیلی لکنت داشت و بی نمک بود. خوب به نظر کارشناسان احترام میگذارم. احتمالا تجزیه اش خوب بوده نمیدونم چرا همیشه بعد از ساخت سریالهای مناسبتی تلویزیون اینقدر خود تحویل گیری داره جای صاحبدلان و میوه ممنوعه و اون سریال مشترک با تاجیکستان بخیر حتی در حد نردبام آسمان و شاید برای شما اتفاق بیافتد هم نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج