جاباما
۱۲۷۲۹۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رقابت ایتالیا و لهستان برای جانشینی اشتون

در حالیکه اتحادیه اروپا به دنبال راهکاری برای مقابله با بحران اوکراین و سیاست های روسیه است، ایتالیا و لهستان عزم خود را برای جانشینی ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه جزم کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: در حالیکه اتحادیه اروپا به دنبال راهکاری برای مقابله با بحران اوکراین و سیاست های روسیه است، ایتالیا و لهستان عزم خود را برای جانشینی ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه جزم کرده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل نوشت: در شرایطی که ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا روز گذشته رسما ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان نامزد جانشینی اشتون برگزید، دولت لهستان نیز ˈرادک سیکورسکیˈ وزیر امور خارجه خود را مناسب ترین گزینه برای این مقام دانست.

دوره کاترین اشتون در ماه اکتبر سال جاری میلادی (مهر/ آبان) پایان می یابد و سران کشورهای اروپایی باید طی یک ماه آتی گزینه جانشین او را تعیین کنند.

بسیاری از کشورهای اروپای شرقی با انتخاب موگرینی به این مقام مخالفند و دلیل آن را روابط خوب موگرینی با روسیه و همچنین، فقدان تجربه لازم وزیر امور خارجه چهل و یکساله ایتالیا می دانند. اما به نظر می رسد سیکورسکی به دلیل انتقادات شدید از روسیه، از حمایت این کشورها برخوردار است. بسیاری از رهبران اروپایی از این بابت هراس دارند که انتصاب سیکورسکی به این مقام باعث شود روند آشتی بروکسل و مسکو بعد از پایان بحران اوکراین دشوارتر شود.

وزیر امور خارجه ۵۱ ساله لهستان که از سال ۲۰۰۷ در این مقام مشغول به کار بوده است، روابط کاری عملگرایانه ای با مسکو برقرار کرده بود، اما الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه باعث انتقادات شدید سیکورسکی از روسیه شد. وی همچنین از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو خواست پایگاه دائم در لهستان تاسیس کند که مسکو آن را اقدامی تحریک آمیز می داند.

بر پایه این گزارش، در مجموع بخت موگرینی برای انتخاب شدن به جای اشتون بیشتر از سیکورسکی به نظر می رسد. با آنکه ˈفرانتس تیمرمانˈ وزیر امور خارجه هلند و ˈکریستیا گئورگیواˈ کمیسیونر کمک های توسعه اتحادیه اروپا از بلغارستان نیز از جمله نامزدهای احتمالی این مقام هستند، دولت های این کشورها رسما آنها را نامزد این مقام اعلام نکرده اند.

قرار است سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز ۳۰ اوت (۸ شهریور) نشستی برای تعیین جانشین اشتون در بروکسل برگزار کنند. فرد تعیین شده باید به همراه ۲۷ کمیسیونر دیگر اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا حاضر شده و رای تایید نمایندگان پارلمان را دریافت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج