جاباما
۱۲۷۵۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش وزیر به بخشنامه جنجالی شهرداری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اختلاف برداشت میان معاون بین الملل این وزارتخانه و شهرداری تهران درباره اشتغال زنان یادداشت نوشت و برخی کنواسیون‌های بین المللی و روابط حاکم بر جهان امروز را غیرعادلانه، ظالمانه و در برخی موارد، ابزار دست ظالمان عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اختلاف برداشت میان معاون بین الملل این وزارتخانه و شهرداری تهران درباره اشتغال زنان یادداشت نوشت و برخی کنواسیون‌های بین المللی و روابط حاکم بر جهان امروز را غیرعادلانه، ظالمانه و در برخی موارد، ابزار دست ظالمان عنوان کرد.

علی ربیعی در یادداشتی نوشت: بنا نداشتم فرصت محدودی را که در دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت و رفاه مردم به ویژه کارگران و گروه های آسیب پذیر در اختیار دارم به مجادلات بی حاصل اختصاص دهم، آن هم در ایامی که جنایات رژیم صهیونستی در غزه خواب را بر هر انسانی حرام کرده است.

اما با توجه به موضع گیری برخی عزیزان درباره اختلاف برداشت میان معاون بین الملل این وزارتخانه و شهرداری تهران به نظر می رسد بیان صریح دیدگاه در این خصوص ضروری است.

۱- بی تردید برخی کنواسیون‌های بین المللی و روابط حاکم بر جهان امروز غیرعادلانه، ظالمانه و در برخی موارد ابزار دست ظالمان است. مصداق بارز این امر واکنش های تاسف آور مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه است.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب «امپراتوری تبلیغاتی مسائل گوناگون فراوان را می سازند، جعل می کنند و بهانه گیری که خیلی مایه ای نمی خواهد انجام می دهند». این بدین معنا است که پذیرش بی قید و شرط برخی کنوانسیون‌های بین المللی ظلمی آشکار به تمدن‌های بشری است و سبب از بین رفتن میراث فرهنگی کشورها خواهد شد.

۲- اما از سوی دیگر نمی توان تمامی کنوانسیون‌های بین المللی را نامربوط خواند و بهانه دست دستگاه های تبلیغاتی بیگانه داد که چهره نظام اسلامی را مخدوش سازند.

یکی از سیاست‌های مدبرانه دولت تدبیر و امید مبارزه با «ایران هراسی» بوده است و در این چارچوب وظیفه همگانی این است که با تدبیر و هوشمندی با حفظ ارزش های اسلامی و ملی خود موارد و کنوانسیون هایی را که دولت جمهوری اسلامی ایران در آنها عضویت داشته و مفاد آنها با ارزش های دینی، فرهنگی ما تعارضی ندارد، اجرا و در عین حال با یک استراتژی مدبرانه تحول در ساختار روابط بین الملل و برخی کنوانسیون ها را پیگیری نماییم.

۳- حضور موثر زنان در جامعه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و درباره اشتغال زنان باید به این امر توجه کنیم که جمهوری اسلامی ایران تحت تعالیم اسلام عزیز و در عمل به آرمان های انقلاب، حضور با نشاط زنان در جامعه را به عنوان یک امر مسلم پذیرفته است و همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرموده اند «واقعا این یکی از بزرگترین افتخارات نظام اسلامی است که در سایه نظام اسلامی این همه زن فرزانه و تحصیل کرده و خوش فکر و ممتاز از لحاظ فکری و عملی در جامعه ما وجود دارند؛ خیلی نعمت بزرگی است و مایه افتخار است».

در این میان این وظیفه سنگین مدیران اجرایی کشور است که فضای کار را به گونه ای فراهم کنند که از یکسو حریم خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد زندگی بشری حفظ شود و از سوی دیگر هیچگونه تبعیضی به زنان جامعه تحمیل نشود.

باید توجه شود جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان الگوی اسلام ناب محمدی باید از حریم اسلام عزیز که در زمینه حقوق زنان همتا ندارد، دفاع کند و خوشبختانه این ایران اسلامی است که امروز به عنوان پرچمدارعدالت اجتماعی و دفاع از حقوق آحاد جامعه به ویژه زنان مطرح می باشد.

۴- به جاست که در اینجا یادآور شوم که به عنوان یک فرزند انقلاب، غیرت دینی را هم در ایستادگی مقابل زورگویی های ظالمان جهان و هم در ارتقای کرامت بانوان می دانم. غیرت دینی را در این می دانم زنی با فقر و گرسنگی سر بر بالین نگذارد، غیرت دینی تقویت بنیان خانواده است. تعداد زنان سرپرست خانوار به صورت تصاعدی افزایش یافته است، بنابراین غیرت دینی این است که اشتغال در کشور به ویژه برای این قشر رونق گیرد و آسیب های اجتماعی کاهش یابد، حقوق معلولان ادا شود، هیچ زنی از روی استیصال به کار تن در ندهد و بتواند مهر مادری را به نمایش بگذارد.

۵- متاسفانه در ماه های اخیر عده ای تلاش می کنند میان دستگاه های خدمتگزار و مدیران اختلاف انداخته، آنان را دچار تقسیم بندی خودساخته نمایند و درگیری های حیدری و نعمتی را راه بیاندازند. به عنوان عضو کوچک دولت بزرگترین آرمانم پایبندی به همه اصول و ارزش های اسلام ناب محمدی و پیاده سازی اندیشه های انقلاب اسلامی در جامعه است.

شاید روایت من از حفظ ارزش های نظام با روایت برخی دیگر متفاوت باشد اما موضوع مهم این است که در هدف یکسو هستیم. البته تصمیمات درون دستگاهی باید به نحوی اتخاذ شود تا بهانه به دست بدخواهان و تفرقه افکنان ندهد. راه درست این است که اینگونه تصمیمات همواره با هماهنگی دستگاه های مسئول در سطح ملی اتخاذ شود.

نکته آخر اینکه تقسیم بندی های ادعایی و اختلاف بین مدیران را به مصلحت نظام، انقلاب و مردمی که با هزاران امید به پای صندوق های رای آمده اند، نمی دانم و بر این باورم که همه باید با عزم ملی و مدیریت جهادی و البته با تدبیر، درایت و صداقت برای مردم کار کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج