جاباما
۱۲۷۶۱۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۲۰ درصد زنان ایرانی کم خون هستند

مدیر کل برنامه ریزی جذب و آموزش اهدا کننده سازمان انتقال خون ایران گفت: ۲۰ درصد خانم های ایرانی دچار کم خونی هستند.

خبرگزاری مهر: مدیر کل برنامه ریزی جذب و آموزش اهدا کننده سازمان انتقال خون ایران گفت: ۲۰ درصد خانم های ایرانی دچار کم خونی هستند.

دکتر بابک یکتاپرست ظهر یکشنبه در نشست خبری هفته انتقال خون اظهار داشت: ۴۹ درصد جمعیت کشورمان را خانم ها تشکیل می دهند که این جمعیت بالغ بر ۳۵ میلیون نفر می شود که از این بین ۱۸ میلیون نفر آنها به عنوان زن فعال می توانند در بحث اهدای خون مشارکت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سهم اعطای خون زنان در سال ۹۲ فقط ۵۰ هزار نفر از جمعیت ۱۸ میلیونی بوده است افزود: کاهش مشارکت زنان در اهدای خون به مسائل متعددی بازمی گردد که یکی از آنها بحث فرهنگی است.

یکتاپرست با اعلام اینکه در سال ۸۴ سهم زنان از اهدای خون در کشور ۱۰ درصد بوده است افزود: متاسفانه طی این سال ها میزان مشارکت زنان در اهدای خون کاهش یافته است.

وی در ارتباط با اهدای خون هنرمندان برای کمک به مجروحین غزه اظهار داشت: این اهدای خون تنها به عنوان یک حرکت نمادین در جهت همبستگی با مردم غزه انجام شده است چون ارسال خون و فرآورده های خونی از کشوری به کشور دیگر مشکل و تقریبا غیر ممکن است زیرا ارسال خون و فرآورده های خونی نیازمند یک زنجیره سرد است که امکان آن تا حدود زیادی ممکن نیست.

وی در ارتباط با سهم استان ها در مصرف خون نیز گفت: استان های تهران، مازندران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین مصرف کنندگان خون در کشور هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج