جاباما
۱۲۷۸۰۲
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

اگر همسر قدرشناسی ندارید، بخوانید

فداکاری توأم با « توقع » چندان موجب تحریک هورمون عشق و الفت نمی شود، زیرا آمیخته با منفی بودن و عصبانیت است. البته اگر شوهر قدرنشناسی دارید، این نکات می تواند به شما کمک کند.

خراسان نیوز : وقتی زنان فداکاری می کنند اما فداکاری شان دیده نمی شود یا به اندازه کافی چیزی به دست نمی آورند، به عنوان مثال به اندازه کافی حمایت نمی شوند یا مورد قدردانی و توجه قرار نمی گیرند فداکاری خود را یک فشار تلقی می کنند یعنی فداکاری منفی! ولی آن چه ارزش دارد یک فداکاری مثبت است. در فداکاری مثبت زن با کنار گذاشتن آرزوها و خواسته های خود به منظور حمایت از دیگری (همسر، فرزند و ...) اهمیت بیشتری به شخص مقابل می دهد و توانایی خود را در دوست داشتن تقویت می کند.

اگر همسر قدرشناسی ندارید، بخوانید

فداکاری توأم با « توقع » چندان موجب تحریک هورمون عشق و الفت نمی شود، زیرا آمیخته با منفی بودن و عصبانیت است. فداکاری بدون قید و شرط تولید کننده قوی آرامش و عشق است و هرگز فرد را دچار نفرت و پشیمانی نمی کند، مثل بیدار شدن در نیمه شب و مراقبت از فرزند مریض یا آرام کردن نوزادی که گریه می کند. البته اگر شوهر قدرنشناسی دارید، این نکات می تواند به شما کمک کند:

۱ - انتظارات خود از همسرتان را به او بگویید

به عنوان مثال به او بگویید که با یک تشکر ساده احساس بهتری در ادامه این رفتار خواهید داشت.

۲ - معنای مثبتی برای رفتارتان بیابید

به عنوان مثال کاهش فشار مالی از همسرتان، پیشرفت اقتصادی خانواده، انجام یک کار خیر و معنوی (گره گشایی از مشکلات مالی همسر)، تقویت احساس مردانگی در همسر و جلوگیری از احساس ضعف او و ... می تواند دلایل خوبی برای مشارکت شما در امور اقتصادی خانواده باشد.

کارهایی که باید انجام داد

اجازه ندهید مسائل مالی تنها حرف مشترک شما باشد

مهم نیست که یکی از شما ۱۰ میلیون در سال درآمد دارد و آن دیگری ۱۰۰ میلیون. مهم این است که هر دوی شما براساس توانایی های خود کار می کنید پس باید ساعت های مشخصی در روز و هفته را به خود و خانواده تان اختصاص دهید. حتی اگر بر سر مسائل مالی اختلاف دارید، باز هم فرصت های با هم بودن را از دست ندهید، این کار باعث می شود، اختلافات تان تنها در حد مسائل مالی بماند و به دیگر حوزه های زناشویی سرایت نکند.

به طور قطع مشکلات مالی بین شما و همسرتان یک شبه حل نخواهد شد

چرا که ذهن هر زوج با الگوهای سنتی، انتظارات و توقعات خود و والدینشان و البته نظرات خودشان درگیر است. این مسائل ساده نیست و معمولا به طرقی پیچیده و عجیب پیش می رود. پس اگر با چند جلسه گفت وگو به نتیجه نرسیدید، ناامید نشوید و باز هم درباره تصمیم گیری های مالی صحبت کنید. البته بهتر است این گفت وگوها زمانی باشد که لازم نیست هیچ تصمیم مهمی آن زمان گرفته شود.

درباره جزئیات به نتیجه برسید

وقت بگذارید و در این باره حرف بزنید که درآمد هر کدامتان چقدر است؟ به چه حساب های بانکی نیاز دارید؟ کدامتان به کدام هزینه ها و پول ها دسترسی دارید؟ قبض ها چطور باید پرداخت شود؟ کدام تصمیمات مالی را باید به تنهایی و کدام ها را در کنار هم بگیرید؟ هزینه های اصلی و بزرگ تر مانند اجاره خانه، شهریه دانشگاه و... چگونه باید پرداخت شود و...

برای کمک گرفتن از مشاور تردید نکنید

اینکه صرفاً مسائل مالی بخواهد یک رابطه خوب را خراب کند واقعاً ناراحت کننده است.

اگر شما و همسرتان مدام سربحث های مالی، تصمیم گیری ها و کارهای خانه مشاجره می کنید لطفاً به این نتیجه نرسید که مشکل همسر شماست، در اولین قدم به یک مشاور متخصص و بی طرف مراجعه کنید که احساسات، برخوردها و رفتارهای هر کدام از شما را بررسی و راهکار مناسبی را به شما ارائه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابك خرمدين

      زنان قدرنشناس چي؟

    • رهگذر

      بدانید که مردقدرنشناس من وقتی به او انتظارتشکرراگفتم باتمسخردربرابردیدگان فرزندانم تشکرکرد اما زن قدرنشناس از جنس مرد ناسپاس است من فداکاریم رابخاطر ارادتی که به خالقم دارم وانچه که اوازمن خواسته انجام میدهم ان که باید بدانداوست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج