۱۲۸۱۶۱
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (۱۶+)

اسیدپاشی یکی از بی‌رحمانه‌ترین خشونت‌هایی است که همچنان در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

برترین ها: اسیدپاشی یکی از بی‌رحمانه‌ترین خشونت‌هایی است که همچنان در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم.

به گزرش برترین ها به نقل از دویچه‌وله، خشونت جبران‌ناپذیری که بیشتر در مورد زنان رخ می‌دهد؛ زنانی که دیگر هرگز هم‌چون گذشته زندگی نخواهند کرد اما همچنان مقاوم هستند.

۱. یک عکاس آلمانی به نام "کریستینه ووهرل" Christine Woehrl به تازگی به عکاسی از زنانی پرداخته است که در کشورهای مختلف قربانی این خشونت شده‌اند. زنانی که با وجود اینکه قربانی اسیدپاشی شده‌اند اما با قدرتی غیرعادی به زندگی ادامه می‌دهند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۲. "نصرت" در پاکستان از سوی همسر و برادر همسرش مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. این زن پاکستانی پس از اسیدپاشی بسیاری از موهای خود را از دست داد. با کمک پزشک "نصرت" حالا بخشی از صدمات وارد شده به صورتش و موهایش جبران شده است. عکاس این مجموعه از امیدی که در چشم‌های نصرت موج می‌زند یاد کرده و می‌گوید: «این زنان پس از مدتی دیگر خودشان را پنهان نمی‌کنند. آنها با امید به زندگی ادامه می‌‌دهند.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۳. هرچند در آلبوم عکس‌های این عکاس آلمانی، هیچ یک از زنان قربانی اسیدپاشی ایرانی حضور ندارند اما نگاهی گذرا به صفحات حوادث بسیاری از روزنامه‌های ایران، متاسفانه مهر تاییدی بر وجود چنین پدیده‌ای در ایران خواهد زد. معروف‌ترین قربانی اسیدپاشی در ایران شاید "آمنه بهرامی" باشد که در سال ۱۳۸۲ قربانی خشم همکلاسی سابق خود شد و یکی از پر سر و صداترین پرونده‌های اسیدپاشی در ایران را رقم زد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۴. "آمنه بهرامی" از همان دست زنانی بود که با وجود مشکلات فراوانی که دچارش شد، حتی از قصاص چشم عامل اسیدپاشی خود گذشت. در طول سال‌های درمان، کتابی درباره زندگی‌ او در آلمان با عنوان "چشم در برابر چشم" منتشر شد. آمنه همچنین برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از حوادث این چنینی در جلسه‌های بسیاری حضور پیدا کرد و از تجربیاتش گفت.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۵. "فلاویا" در سال ۲۰۰۹ از سوی فرد ناشناسی در اوگاندا مورد اسیدپاشی قرار گرفت. او و خانواده‌‌اش تا امروز نمی دانند که چرا و توسط چه کسی این کار انجام شده است. اما اسیدپاشی باعث توقف زندگی "فلاویا" نشد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۶. علی نجفی توانا" حقوقدان در این رابطه می‌گوید: «در بحث اسيد‌پاشی، بايد ابتدا آسيب‌شناسی صورت گيرد. علت‌ها را جست‌وجو كنيم و ببينيم چرا اين بزه در حال گسترش است. بررسی‌های علمی نشان می‌دهد كه دلیل افرادی که دست به اسیدپاشی می‌زنند معمولا برای انتقام گرفتن به دليل اختلافات خانوادگی به ويژه شكست‌های عشقی و عاطفی است.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۷. "نی‌هاری" ۱۹ سال دارد و اهل هند است. او هم یکی دیگر از قربانیان گمنام اسید‌پاشی است که عکسش در کتاب این عکاس آلمانی وجود دارد. کتابی که دربردارنده ۱۰۰ عکس از قربانیان اسید‌پاشی است. "نی‌هاری" از سوی همسرش مدت‌ها تحت شکنجه روحی و جسمی بود. میزان این شکنجه‌ها روحی و جسمی تا جایی پیش رفت که روزی تصمیم گرفت، خودش بر روی خودش اسید بریزد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۸. "نی‌هاری" که به خاطر آزارهای جسمی و روحی همسرش دست به این کار زده بود، حالا با وجود جراحت‌های بسیار به زیبایی‌ خود همچنان اهمیت می‌دهد. او معتقد است، زنان سوخته هم زیبا هستند. عکس‌های "نی‌هاری" و بسیاری دیگر از زنان قربانی اسیدپاشی در نمایشگاهی در موزه مردم شناسی شهر مونیخ در آلمان تا ۱۱ ژانویه ۲۰۱۵ در معرض دید بازدیدکنندگان است.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۹. مرجان آسیابانی، روانشنانس معتقد است: «در فرهنگ مردسالار بسیاری از کشورها، زمانی که مردی از به دست آوردن زن مورد علاقه خود ناامید می‌شود، با اقدام به اسیدپاشی به نوعی انتقام می‌گیرد. حس مالکیتی که نسبت به آن زن وجود دارد، خشم مرد را تا جایی پیش می‌برد که با ریختن اسید بر روی او می‌کوشد مانع از زندگی مشترک او با فرد دیگری شود.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۱۰. عکاس این مجموعه که برای جمع‌آوری مجموعه خود به بنگلادش، هند، پاکستان، کامبوج، نپال و اوگاندا سفر کرده است، می‌گوید: «این زنان تلاش می‌کنند با تنهایی و گوشه‌گیری‌ای که به آنها تحمیل شده کنار بیایند، اعتماد به نفس از دست رفته‌شان را دوباره بیابند و زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۱۱. "فریدا" اهل بنگلادش است و ۲۴ سال سن دارد. او از سوی همسرش که به مواد مخدر اعتیاد دارد مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. شوهر "فریدا" بسیاری از اموالشان را در قمار باخته بود. این زوج مشاجره‌های بی‌شمار خانوادگی داشتند که در نهایت شوهرش هنگامی که "فریدا" در خواب بود با پاشیدن اسید بر روی وی، انتقامش را از او گرفت. "فریدا" تاکنون ۱۷ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۱۲. انتقام‌جویی و کینه مردان اما در مواردی تنها به زنان بازنمی‌گردد. در موارد بسیاری کودکان یک خانواده هم همراه مادرشان قربانی اسیدپاشی می‌شوند. سمیه در روستای همت‌آباد بم و فرزندش از سوی همسرش که اعتیاد دارد، در خواب مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. بسیاری از حقوقدانان در ایران نسبت به فقدان قانون سخت‌گیرانه نسبت به این جرم بارها هشدار داده‌اند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)

۱۳. زنان قربانی اسیدپاشی با یکدیگر در پاکستان دیدار می‌کنند. آنها معتقدند در این دیدارها دیگر حس تنهایی نمی‌کنند و افرادی حضور دارند که کاملا آنها را درک می‌کنند. با این وجود عکاس این مجموعه پس از عکاسی از این زنان معتقد است، قربانیان اسیدپاشی با وجود همه تلاش‌ها نمی‌توانند احساس زن بودنشان را بازیابند. اما عکاس با گردآوری این مجموعه تلاش کرده این احساس را در آن‌ها بیدار کند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      من نمیفهمم اونکه عاشقه چرا اینکارو میکنه تازه اسیدو میریزه میره سراغ کس دیگه... عاشق نیستن بیمارن...

    • نمی فهمم

      خدا لعنت کنه اونیهایی که لحظه ای از خودشون رو با عمری از دیگری برابر میخوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اشتباه منفی دادم

    • amir

      خدا لعنتشون کنه

    • سفر

      خدا ایشالا زجر و مصیبت ابدی نصیبشون کنه که اینطوری با زندگی و احساسات یک یا چند خونواده بازی میکنن........

    • محمد حسین

      به نظر من باید در مدارس کل کشور مثل الان که سر یه سال بخصوص واکسن میزنن و بعضا معایناتی میکنن در سالهای اول و اخر تحصیل همه دانش اموزا اجبارا از طرف اموزش و پرورش تحت معاینه یه روانشناس قرار بگیرن تا اول اگه مشکلی دارن بر طرف بشه و به خانوادشون اطلاع بدن و اگرم در معاینه سالهای اخر فهمیدن طرف به صورت بالقوه احتمال ایجاد جرم و جنایت داره با کلاس گذاشتن بستری کردن و یا هر چیز دیگه کنترل و درمانشون کرد.اینجوری هم امنیت جامعه بیشتر میشه هم این همه امار زندانی جرائم جنایی اعدام و ... نداریم.این به نفع خودشونم هست.

    • بدون نام

      الهی بمیرم واسه اون دختر بچه که قربانی این کار شوم شده.آینده این بچه چی میخواد بشه.فقط خدا میدونه اون الان داره چه درد و رنجی رو تحمل میکنه.

    • بدون نام

      نه تنها فقدان قانون سخت گیرانه داریم بلکه حکم های صادره در این زمینه مثل قصاص مجرم در مواردی که چشم قربانی از بین رفته(مثل آمنه بهرامی) با پادرمیانی دیگر افراد برای بخشش در نهایت به بخشش مجرم منتهی میشه!! درحالی که فردی که اقدام به اسیدپاشی می کنه تهت هیچ شرایطی قابل بخشش نیست!! چرا که فرد با اطلاع از این موضوع که زندگی قربانی تباه خواهد شد و حتی شاید برای اجرای نقشه خود روزها برنامه ریزی کند، اقدام به این عمل زشت بزند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا موافقم -قضات محترم در ای زمینه نمدونم چرا از اختیاراتشون استفاده نمیکنن. حالا اگه یه دختر پسر و با هم بگیرن زود یاد دارن جریمه کنن شلاق بزنن و ابرو ببرن

    • mlm

      فقط اعدام

      پاسخ ها

      • امیر

        فقط پاشیدن اسید روی صورتشون + قطع کردن دستان کثیفی که این عمل شنیع رو انجام داده اند. مطمعن باشید با این کار انجام این عمل در جامعه کمتر میشود

    • الهه

      کاملا با نظرآقای محمد رضا موافقم
      چه خوبه این معاینات در آغاز دوران ابتدایی انجام بشه
      گل گفتی...

    • مریم

      به نظر من دلیل اصلی اینکه مردان اقدام به این کار وحشیانه میکنند اینه که زن رو کالا میدونن، و وقتی این کالا این اسباب بازی مال اونها نشده نمیخوان مال دیگری هم باشه
      این نتیجه تعلیماتیه که از کودکی به خیلی از مردان داده میشه و حتی زنان، که زن رو جنس دوم، کالایی برای مرد، کشتزار مردان و... مینامند
      تا زمانی که زن به عنوان یک انسان مورد قبول جامعه قرار نگیره، و این عقاید خرافی ریشه کن نشه شاهد چنین رفتارهایی خواهیم بود و دیگر خشونتها علیه زنان، کتک زدن، رجم و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج