۱۲۸۱۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جزییات آتش سوزی در ذوب آهن اصفهان

مدیرکل محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: حریق روز گذشته در مجموعه ذوب آهن در حوضچه‌هایی که در سنوات گذشته محل دفن قطران بوده است اتفاق افتاد و موجب شد حجم زیادی از آلودگی تخلیه شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: حریق روز گذشته در مجموعه ذوب آهن در حوضچه‌هایی که در سنوات گذشته محل دفن قطران بوده است اتفاق افتاد و موجب شد حجم زیادی از آلودگی تخلیه شود.

حمید ظهرابی در گفت‌وگویی، منطقه اصفهان، با اشاره به بررسی شاخص‌های کیفیت هوا در اصفهان پس از اطفا آتش سوزی در مجموعه ذوب آهن تصریح کرد: بررسی مدل انتشار آلودگی نشان می‌داد فرونشست آلودگی در شهر اصفهان اتفاق می‌افتد و موجب افت شاخص‌های سنجش کیفیت هوا در اصفهان خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون و سایر آلاینده‌ها در هوای اصفهان گفت: شاخص آلودگی هوا روز گذشته به مدت یک ساعت هوای ناسالم را نشان می‌داد که با توجه به اینکه برای بررسی آلایندگی هوا میانگین هشت ساعته را در نظر می‌گیریم، بنابراین نمی‌توان گفت یک روز ناسالم برای اصفهان رقم خورده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون ناشی از سوختن هیدروکربن‌ها اصلی‌ترین شاخصی آلودگی بود که پس از حریق در مجموعه ذوب آهن،‌ رشد کرد اما با توجه به اطفا سریع آتش سوزی تداوم نداشت.

ظهرابی تصریح کرد: سوختن قطران موادی مانند بنزن، ‌اتیلن و ... را در هوا افزایش می‌دهد که البته مدت کم تماس با آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ذوب آهن در سال‌های گذشته نسبت به رعایت موارد محیط زیستی بی توجه بوده است، ادامه داد: محیط زیست به عنوان یک اولویت در دستور کار این مجموعه نبوده است که مقرر شد کاهش آلاینده‌ها و سایر موارد محیط زیستی در اولویت این کارخانه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان افزود: متاسفانه به دلیل نبود پالایشگاه تصفیه قطران، ‌این ماده از ۴۰ سال پیش در حوضچه‌هایی انبار شده است و این مجموعه باید هرچه سریع‌تر برای بازیافت و خروج آن اقدام کند و برنامه مدیریت بحران را نیز تنظیم کند.

هم‌چنین مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در ذوب آهن اصفهان گفت: آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های امحای قطران کارخانه ذوب آهن به علت گرما اتفاق افتاد.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است، ادامه داد: حریق در مدت دو ساعت کنترل و اطفا شد و شایعاتی مبنی بر انفجار در انبارهای کک ذوب آهن صحت ندارد.

مسؤل روابط عمومی سازمان آتش نشانی اصفهان نیز در این خصوص گفت: آتش نشانی اصفهان همکاری در اطفا حریق روز گذشته ذوب آهن نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج