۱۲۸۳۷۰
۸ نظر
۵۱۳۶
۸ نظر
۵۱۳۶
پ

زندگی سالم به سبک کامران تفتی

تمام آنهایی که دیدن سریال‌های شبانه تلویزیونی پای ثابت برنامه شبانه‌شان است کامران تفتی را می‌شناسید و با کاراکترهای جذاب او در سریال‌ «خواب و بیدار» آشنایید. او بازیگری است که می‌خواهد هم در عرصه ورزش و هم زندگی شخصی‌اش نامبر وان باشد.

زندگی سالم به سبک کامران تفتی
مجله سیب سبز: تمام آنهایی که دیدن سریال‌های شبانه تلویزیونی پای ثابت برنامه شبانه‌شان است کامران تفتی را می‌شناسید و با کاراکترهای جذاب او در سریال‌های «خواب و بیدار»، «پای پیاده»، «زیر هشت» و « پنجره» آشنایید. او بازیگری است که می‌خواهد هم در عرصه ورزش و هم زندگی شخصی‌اش نامبر وان باشد.

بازیگری که در کنار هنر، ورزش کردن از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زندگی اوست. او یک مرد تمام عیار ایرانی است و عاشق قورمه‌سبزی و غذاهای خانگی به‌خصوص دستپخت مادرش. از خوردن داروهای شیمیایی بیزار است و برای آرام کردن دردهای خود تنها از داروها و عرقیات گیاهی استفاده می‌کند. پای صحبت‌های او باشید تا از راز و رمز تناسب اندام و آرامش یک مرد هنرمند ایرانی بیشتر بدانید.

سال‌های ابتدایی که تئاتر کار می‌کردم تمرین‌های بدنی و بیانی تئاتر کمک فراوانی به تناسب اندامم می‌کرد. اگرچه من از کودکی ورزش‌های مختلفی ازجمله رزمی، والیبال و فوتبال کار می‌کردم اما ضرورت داشتن بدنی آماده، نداشتن شکم، تناسب بالاتنه و پایین‌تنه همیشه مجبورم می‌کرد یک ورزش روتین را در کنار فعالیت‌هایم داشته باشم و هرچه به سمت میانسالی و گذشتن از مرز ۳۰سالگی رسیدم سعی کردم همیشه پرهیز را در برنامه‌ام داشته باشم. به نظر خودم قدم اول تئاتر و قدم دوم ورزش حرفه‌ای بود که کمک شایانی به از دست ندادن تناسب‌اندام من کرد.

چون کنار خانواده زندگی می‌کنم و مثل تمام مادرها، مادر به‌شدت کدبانویی هم دارم مدیریت مصرف تمام ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، سبزیجات و میوه‌ها با وی است و اگر زمانی خودم در مصرف هرکدام از این مواد غذایی ضروری کاهلی یا غفلتی کنم با گوشزد به‌موقع و سریع مادرم همه آنها را در برنامه غذایی‌ام می‌گنجانم.

در عین اینکه اشتهای زیادی دارم و عاشق خوردن هستم، اصلا پرخوری نمی‌کنم. همه می‌دانند من شدیدا مرد سنتی و عاشق غذاها به‌خصوص قورمه‌سبزی و خوردنی‌های مامان پز و ایرانی هستم و همیشه از غذاهای خانگی لذت بی‌اندازه‌ای می‌برم بنابراین زیاد اهل غذاهای بیرون و فست‌فود نیستم. نمی‌گویم اصلا پیتزا و فست‌فود نمی‌خورم، نه اما انتخاب اول و آخرم غذای خانه و به‌ویژه دستپخت مادرم است.

زندگی سالم به سبک کامران تفتی

هیچ‌وقت بدنسازی با وزنه نداشتم چون به خاطر استعدادی که بدنم داشت به محض کار کردن با وزنه درشت می‌شد و کاملا وضعیت انعطاف‌پذیر و قابل تغییر خود را از دست می‌داد. به همین خاطر ایروبیک و ورزش‌های کششی و نرمش در هر مکانی حتی بدون وسیله و امکانات از ضروریات برنامه‌ها و تفریحاتم بود و به جرات می‌گویم همین تمرینات ساده حالم را همیشه خوب می‌کرد و می‌کند. ورزش کردن شما را خوش‌اخلاق می‌کند و ایده‌های تازه‌ای را در رابطه با شکل زندگی‌تان به شما می‌دهد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم تبحر فراوان مادرم در درست کردن و تهیه کردن عرقیجات گیاهی است. چهل گیاه، عرق نعناع و کاسنی از دارو و درمان‌های همیشگی خانه ماست. شربت سکنجبین با یخ فراوان نوشیدنی محبوب من به محض رسیدن به خانه است که مادرم با ترکیبی هنرمندانه آن را آماده کرده و در اختیارم می‌گذارد. به‌دانه، چهارتخم، ترکیب شیر و عسل و شکرتیقال و نشاسته و همه این چیزهای آشنایی که همه آنها را می‌شناسند، نوشیدنی‌های من برای صاف و رسا نگه‌داشتن صدایم است.

عاشق درست کردن غذاهای من‌درآوردی و ترکیب مواد خوشمزه و رنگارنگ و مقوی با هم هستم اما چون خیلی فرصت آشپزی ندارم، معمولا آشپزی نمی‌کنم. اما موقعی که مشغول غذا خوردنم حتما به ریز نکات سلامت و مقدار کلسیم و پروتئین غذایی که می‌خورم توجه می‌کنم و حتی درمورد چیزهایی که نمی‌دانم از مادرم کمک می‌گیرم و به دایره اطلاعات غذای‌ام می‌افزایم.

از آنجایی که اساسا آدم درون‌گرایی هستم سعی می‌کنم با انرژی که در خودم ایجاد می‌کنم، بیماری‌ها و ناراحتی‌های بدنم را از این طریق بهتر کنم. مثلا هیچ‌وقت با یک سردرد یا زانودرد ساده پنج قرص مسکن نمی‌خورم چون کلا اهل خوردن قرص و داروهای شیمیایی نیستم و معتقدم زندگی به شکل خودکار سیر طبیعی خود را طی می‌کند و مرکز فرماندهی مغز تا حدی درست و منطقی حرکت‌های سلولی و تغییرات بدن را کنترل می‌کند که هیچ احتیاجی نیست درد‌های گذرا و پیش پاافتاده را به دست هزار و یک‌جور قرص و داروی شیمیایی بسپاریم.

اینکه با یک قلب پاک و بدون کینه مي‌توانید به هر چیزی که دوست دارید برسید، اگر«ترس، حسادت و دروغ» را از زندگی دور کنید با آرامش زندگی مي‌کنید به‌خصوص اگر حسادت را از خودتان دور کنید، این بزرگ‌ترین درسی بود که من از زندگی گرفتم.

اینکه فرصت برای خوب بودن خیلی کم است، «ممکن است چند دقیقه دیگر وقت تو تمام شود و تو هنوز هیچ کاری نکرده باشی.» این جمله را همیشه با خودم می‌گویم.

همه ما باید بدانیم فرصت کم است و تمام امکاناتی که در اختیارمان است در این مسیر باید با تمام توان به خدمت بگیریم تا به بهترین شکل زندگی کنیم و تا لحظه آخر دست از مراقبت و پرورش روح و جسم برنداریم. من به عنوان یک انسان با درک از نعمت‌هایی که خداوند به من داده باید بدانم تا آخر عمر مراقب ویژگی‌های خدادادی‌ باشم و از آن لذت ببرم.

تا آخر عمر مراقب ویژگی‌های خدادادی‌ باشیم

شرایط استرس‌زا و پرتنش زندگی امروز احتیاج دارد که شما هرازگاهی درنگی در مسیرتان کنید تا آرامش به شما بازگردد. پیشنهاد جدی و عالی من به همه نوشیدن شربت بهارنارنج کم‌شیرین قبل از خواب است که به وضوح تاثیر آن را در داشتن خوابی آرام خواهید دید. اگر سنگینی بعد خوردن غذا را در معده‌تان احساس می‌کنید عرق نعناع با کمی آب و شکر معجزه می‌کند. وقتی خنکای شربتی که می‌نوشید به وسط قفسه سینه شما می‌رسد و این آرامش را به کل سلول‌های عصبی شما می‌رساند به وضوح تاثیر بی‌نظیر تمام این عرقیات گیاهی با ریشه و قدمتی که دارند را می‌توانید احساس کنید.

حسادت را از زندگی دورکنید

هر کدام از ما باید هرازگاهی به اطراف‌مان و به آدم‌های که از نعمت سلامت محروم هستند نگاهی بیندازیم چراکه همین‌ها مصداق بزرگی برای درک ماست تا بدانیم پروردگار تا چه اندازه لطف و عنایت به ما بابت نعمت سلامت داشته است پس بهترین کار این است که در این فرصت کم زندگی حسابی قدر لحظه‌های‌مان را بدانیم و با مراقبت از سلامت و لذت بردن از زندگی‌مان انرژی خود را به اطرافیان‌مان هم منتقل کنیم.

اینکه با یک قلب پاک و بدون کینه مي‌توانید به هر چیزی که دوست دارید برسید، اگر«ترس، حسادت و دروغ» را از زندگی دور کنید با آرامش زندگی مي‌کنید به‌خصوص اگر حسادت را از خودتان دور کنید، این بزرگ‌ترین درسی بود که من از زندگی گرفتم. اینکه فرصت برای خوب بودن خیلی کم است، «ممکن است چند دقیقه دیگر وقت تو تمام شود و تو هنوز هیچ کاری نکرده باشی.» این جمله را همیشه با خودم می‌گویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدم میاد ازش.چندش آوره یارو

      موندم اینا چی تو خودشون دیدن که شدن بازیگررررررررررررررررررررررررررررررررر.هههههههههههه

      پاسخ ها

      • راشين

        يه قلب پاك و استعداد خدادادي و يه خانواده كاملا هنري و پشتكار و علم اين رشته تمام چيزيه كه آقاي تفتي داره.

      • شیلا

        ایشون از 8 سالگی داره تئاتر کار می کنه، هر نقشی بازی کرده انگار خود واقعیش بوده، وقتی منفی بازی می کنه ازش می ترسه آدم و وقتی مثبت بازی می کنه به حال معصومیتش دلت می خواد زار بزنی . . . اونوقت جنابعالی می گی چی تو خودش دیده که بازیگر شده ؟ فقط باید مخالفت کنی با همه چیز دیگه ؟ داری راجع به کامران تفتی حرف می زنی ها نه محمدرضا گلزار

      • المیرا

        شما معیارتون برای بازیگری لابد چشم رنگی و فیس زیباست که اینطور نظر میدی.

    • مهدیه

      ایشالا همیشه سلامت باشید.

    • بدون نام

      عمار داداشته؟؟؟

      پاسخ ها

      • المیرا

        نه

    • سینا

      عشق منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج