۱۲۸۴۳۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دیه دانش‌ آموزان شین‌ آباد کامل پرداخت شود

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت کامل دیه دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی شد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت کامل دیه دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی شد.

رسول خضری اظهار کرد: از پانزده آذر ۹۱ که حادثه آتش‌سوزی در یکی از مدارس شین‌آباد اتفاق افتاد من سه درخواست تعیین مستمری مادام‌العمر برای دانش‌آموزان، پرداخت کامل دیه و تعیین کمک هزینه برای خانواده‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی را به دولت ارائه کردم.

وی افزود: با توجه به ابعاد و شدت حادثه انتظار این است که این دانش‌آموزان دختر نصف دیه را دریافت نکنند و دیه کامل به آنها تعلق بگیرد. اگر هم بیمه نصف مبلغ دیه را برای آنها در نظر می‌گیرد دولت باید آن را جبران کند تا یک ریال از دیه کامل کمتر نباشد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه ۲۰ خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی دیه دریافت کردند، اظهار کرد: شش تا هشت خانواده هنوز دیه‌هایشان را نگرفتند زیرا خواسته آنها این است که مبلغ دیه به صورت کامل به آنها پرداخت شود.

خضری ادامه داد: البته در سال ۹۱ که دو دانش‌آموز حادثه دیده شین‌آبادی فوت کردند مبلغ دیه به خانواده‌های آنها پرداخت شد و مابقی که در سال ۹۲ ختم درمان گرفتند دیه‌هایشان را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ما پروتکلی از دولت گرفتیم تا از درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی اطمینان حاصل شود. خوشبختانه اکنون هم اولیای این دانش‌آموزان از بحث درمان رضایت کامل را دارند. همچنین پروتکل دیگری از دولت دهم گرفته بودیم که استخدام این دانش‌آموزان در آموزش و پرورش یا سایر دستگاه‌های دولتی تضمین شود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اشاره به تصویب مصوبه‌ای در هیات دولت برای تعیین ردیفی جهت کمک به دانش‌آموزان شین‌آبادی در بودجه، اظهار کرد: دولت یازدهم مصوب کرد که برای همه دانش‌آموزان شین‌آبادی که دچار حادثه شده بودند ردیفی در بودجه سنواتی برای پرداخت مستمری مادام‌العمر، هزینه درمان و همچنین پرداخت کمک هزینه به خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

دانش‌آموزان شین‌آبادی پیش از آتش‌سوزی تحت پوشش بیمه نبودند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شین‌آبادی پیش از حادثه آتش‌سوزی تحت پوشش بیمه نبودند، تاکید کرد: ظاهرا در آن زمان بین بیمه ایران و آموزش و پرورش اختلافی بوده و آموزش و پرورش دانش‌آموزان را بیمه نکرده بود اما خوشبختانه پیگیری‌ها باعث شد که این دانش‌آموزان دو بیمه عمر از بیمه معلم و بیمه ایران دریافت کنند و اکنون دیه آنها هم در حال پرداخت است.

خضری ابراز امیدواری کرد که دیه دانش‌آموزان دختر شین‌آبادی به صورت کامل پرداخت شود و در صورت پرداخت نیمی از مبلغ دیه از سوی بیمه، دولت مابه‌التفاوت آن را بدهد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در پایان گفت که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده بابت تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان شین‌آبادی و برای اینکه آنها دچار وقفه آموزشی نشوند کلاس‌های کمک آموزشی و تقویتی در اوقاف فراغت‌شان در محل زندگی آنها برقرار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج