۱۲۸۵۰۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بازار خودرو خارجی هم از رونق افتاد

در شرایطی که آخرین آمارهای منتشره از گمرک، نشان از رشد ورود خودروهای خارجی به کشور دارد، گویا بازار این خودروها تا حدی اشباع شده و خرید و فروش به شدت افت کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: در شرایطی که آخرین آمارهای منتشره از گمرک، نشان از رشد ورود خودروهای خارجی به کشور دارد، گویا بازار این خودروها تا حدی اشباع شده و خرید و فروش به شدت افت کرده است.

اوضاع به شکلی است که حتی برخی نمایشگاه‌داران، رو به‌فروش چکی و قسطی خودروهای خارجی آورده‌اند و در این بین می‌توان خودروهای لوکسی مانند بی‌ام‌و و تویوتا را نیز مشاهده کرد.

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، اندک واردکنندگان محصولات خود را به‌صورت اقساطی به‌فروش می‌رسانند و نمایشگاه‌داران و نمایندگی‌هایی نیز که خودروهای خارجی را از آنها (واردکننده‌ها) خریده‌اند، از روش‌های فروش چکی و قسطی استفاده می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، بازار خودروهای خارجی تا حدی اشباع شده و از همین رو نمایشگاه‌داران برای فروش این خودروها روش اقساطی را به کار بسته‌اند و حتی در مواردی ۶۰ درصد قیمت خودرو را قسطی کرده‌اند.

با توجه به آنکه بخش بسیار محدود و خاصی از جامعه، مشتری خودروهای خارجی است و معمولا هم این نوع خودروها روی دست نمایشگاه‌داران نمی‌مانند، خیلی کم پیش می‌آید خودروهای خارجی به‌صورت قسطی به‌فروش برسند، اما حالا این اتفاق به دلیل اشباع بازار، رخ داده است.

کارشناسان بر این باورند که رشد واردات خودرو به کشور، عرضه را بیشتر از تقاضا کرده و از همین رو است که بازار خودروهای خارجی به حد اشباع رسیده است؛ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد با توجه به قوانین جدید مربوط به واردات خودرو، احتمال کاهش واردات در ماه‌های آینده وجود دارد.

تا پیش از این، واردکنندگان می‌توانستند بدون اسقاط خودروهای فرسوده و تنها با واریز وجه آن به حساب سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، مجوز واردات را دریافت کنند، اما با توجه به قوانین جدید، آنها پس از از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، مجوز لازم را برای انجام واردات، دریافت خواهند کرد.

اما نگاهی بیندازیم به بازار خودروهای وارداتی و ببینیم اوضاع قیمتی آنها در چه حال است. به گفته فعالان بازار، با وجود آنکه برخی خودروهای وارداتی طی هفته‌های اخیر با افت قیمت روبه‌رو شده‌اند، در کل می‌توان به ثبات قیمت در بازار وارداتی‌ها اشاره کرد؛ زیرا بیشتر خودروها تغییر قیمتی را تجربه نکرده‌اند.

آن‌طور که خبر می‌رسد، هم‌اکنون هیوندای سوناتا با افتی پنج میلیونی، قیمتی برابر با ۱۴۰ میلیون تومان دارد، اما هیوندای آزرا روزهای با ثباتی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر ۲۱۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

هیوندای در مدل النترا، اما دو میلیون تومان کاهش قیمت را به خود دیده و هم‌اکنون ۱۱۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر مدل‌های هیوندای، مدل IX۵۵ قیمتی برابر با ۲۳۸ میلیون تومان داشته و IX۳۵ هم ۱۴۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رود. همچنین سانتافه و i۳۰ نیز به ترتیب ۱۹۵ و ۱۰۵ میلیون تومان قیمت دارند و این از ثبات قیمت آنها حکایت دارد.

از سویی اما خبر می‌رسد که کیا اسپورتیج با قیمتی معادل ۱۴۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و اپتیما و سراتو نیز به ترتیب قیمتی برابر ۱۴۷ و ۱۱۷ میلیون تومان را دارا هستند.

در بین محصولات تویوتا نیز کرولا ۱۲۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و اوریون هم ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا R۴ هم که افتی دو میلیونی داشته، در حال حاضر ۲۰۲ میلیون تومان به‌فروش می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سه برابر 2011 رشد قیمت !!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج