۱۲۸۷۳
۵۱۷۸
۵۱۷۸
پ

اسیدپاش ها تحمل این حکم سنگین را دارند!

اين قانون كه انتظار مي‌رود به تصويب مجلس سنا و پادشاه كامبوج نيز برسد، همچنين به تنظيم مقررات مربوط به صدور مجوز فروش اين مايع سوزاننده مي‌پردازد كه در حال حاضر با قيمتي ارزان و به طور گسترده در اين كشور قابل دسترسي است.

اين قانون كه انتظار مي‌رود به تصويب مجلس سنا و پادشاه كامبوج نيز برسد، همچنين به تنظيم مقررات مربوط به صدور مجوز فروش اين مايع سوزاننده مي‌پردازد كه در حال حاضر با قيمتي ارزان و به طور گسترده در اين كشور قابل دسترسي است.

تنگ ساوونگ ـ معاون وزير كشور كامبوج و مدير كميته حقوقي اسيد ـ به خبرگزاري فرانسه گفت: اين قانون از جرايمي كه با استفاده از اسيد صورت مي‌گيرد، پيشگيري خواهد كرد.

اسيد پاشي شكل متداول انتقام‌گيري در اين كشور جنوب شرق آسياست و فعالان از مدت‌ها قبل، اعمال مجازات‌هاي شديد را براي مرتكبان اين جنايت خواستار شده‌ بودند زيرا تا كنون تعداد معدودي از اين مجرمين در برابر قانون قرار گرفته‌اند.

زياد سمان ـ مدير پروژه خيريه قربانيان اسيدپاشي كامبوج ـ نيز كه به حمايت از حقوق افرادي مي‌پردازد كه دچار سوختگي‌هاي ناشي از اسيد شده‌اند، اظهار كرد: اين گامي مهم در جهت رسيدگي به خشونت اسيدپاشي در كامبوج است.

وي در عين حال افزود كه از حداقل مجازات در نظر گرفته شده براي اين جرم تحت قانون جديد دلسرد شده است و تاكيد كرد كه اين مجازات منعكس‌كننده ماهيت وحشيانه اين جنايت نيست.

اين فعال حقوق بشري ادامه داد: اگر يك مجرم به فقط دو سال حبس محكوم شود ممكن است حتي قبل از اينكه قرباني اسيدپاشي توانسته باشد دوره‌هاي مداوا را تكميل كند، دوران محكوميت مجرم به سر برسد.

در حالي كه هيچ آمار رسمي از اسيدپاشي در دست نيست و بسياري از اين جنايات گزارش نمي‌شود اما صندوق خيريه حمايت از قربانيان، ۲۸۷ فقره اسيدپاشي را بين سال‌هاي ۱۹۸۴ و ۲۰۱۱ ثبت كرده است كه به بيش از ۳۰۰ نفر آسيب رسانده است.

در ۹ ماهه اول سال جاري ميلادي اين صندوق خيريه ۱۰ حمله را كه منجر به ۱۶ مورد سوختگي شده به ثبت رسانده است.

تا كنون تعداد كمي از پرونده‌هاي اين جرم در دادگاه بررسي شده است و مدير پروژه خيريه قربانيان اسيد پاشي اعلام كرد كه ۹۰ درصد پرونده‌هايي كه در دست دارد به دادگاه نرفته‌اند.

وي گفت: در موارد معدودي مرتكبان، مقصر شناخته شده‌اند و با مجازات‌هاي بين دو تا چهار سال روبه‌رو شده‌اند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اسیدپاش ها تحمل این حکم سنگین را دارند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج