۱۲۸۸۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نبی:

تیم ملی در اروپا و استرالیا اردو می‌زند

دبیرکل فدراسیون فوتبال از قطعی شدن اردوهای تیم ملی در اروپا، ایران و استرالیا خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل فدراسیون فوتبال از قطعی شدن اردوهای تیم ملی در اروپا، ایران و استرالیا خبر داد و گفت: تنها بازی تدارکاتی قطعی شده دیدار با کره‌جنوبی است و تمام حریفان عنوان شده صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای‌ است و ما هم منتظر نظر کارلوس کی‌روش هستیم.

مهدی محمد نبی درباره برنامه اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: درباره یکسری از اردوها و برنامه‌ها صحبت‌هایی با کارلوس کی‌روش انجام شده بود که بعضی از آنها قطعی شده و ایشان پس از بازگشت به ایران درباره سایر برنامه‌ها تصمیم نهایی را می‌گیرد.

** تیم ملی پیش از جام ملت‌ها در استرالیا اردو می‌زند

وی درباره اردوهای قطعی تیم ملی تصریح کرد: بنا بر اطلاعی که بنده دارم آنچه که در حال حاضر قطعی است، سه اردوی تیم ملی در اروپا، ایران و استرالیا است. تیم ملی از ۱۷ تا ۲۷ آبان اردویی را در تهران برگزار می‌کند که ۲۷ آبان دیدار تدارکاتی را با تیم کره جنوبی در تهران خواهیم داشت. همچنین پیش از شروع جام ملت‌ها در استرالیا، تیم ملی مدتی زودتر به این کشور سفر می‌کند تا آخرین اردوی تدارکاتی‌اش را متصل به شروع این مسابقات داشته باشد.

** اردوی اروپایی ملی‌پوشان هم قطعی شد

نبی از قطعی بودن اردوی تیم ملی در اروپا خبر داد و گفت: تیم ملی قطعا اردویی را در اروپا برگزار می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که با کدام تیم در آنجا بازی تدارکاتی داشته باشیم. قطعا کارلوس کی‌روش برنامه‌های دارد که با حضورش در ایران درباره آنها صحبت می‌کند.

** غیر از کره‌جنوبی تمام حریفان تدارکاتی مطرح شده گمانه‌زنی رسانه‌ای است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های چون پرو، ونزوئلا و حتی آخرین مورد شنیده شده یعنی انگلستان جزو کاندیدای بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در اردوی اروپایی‌اش هستند به ایسنا گفت: تمام این تیم‌ها نامشان صرفا در رسانه‌ها مطرح شده و جزو گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود. بازی با هیچ کدام‌ از آنها برای فدراسیون فوتبال قطعیت ندارد و هر گزینه دیگری می‌تواند در رسانه‌ها مطرح شود. بنابراین تا زمانی که کی‌روش به ایران برنگردد و نظرش را درباره بازی‌های تدارکاتی ندهد هیچ چیز قطعی نیست. ما منتظر او هستیم تا تقویم مدنظرش را بگیریم.

** کی‌روش ۲۹ مرداد به ایران می‌آید

دبیر کل فدراسیون فوتبال از بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) خبر داد و در واکنش به این که آیا طبق توافق فدراسیون با این مربی، او اکنون سرمربی تیم ایران بوده و برای تیم ملی کار می‌کند یا پس از بازگشت به کشور و امضای قرارداد کارش را به طور رسمی آغاز می‌کند؟ به ایسنا گفت: کارلوس کی‌روش از اول آگوست (۱۰ مرداد) سرمربی تیم ایران است، چون فدراسیون با او توافق‌های لازم را انجام داده است.

** حضور در لیگ ژاپن و استرالیا هم خوب نیست چه برسد به لیگ‌های عربی!

نبی همچنین درباره جدایی اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد از فوتبال اروپا و پیوستن به تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس و این که آیا این اتفاق منجر به کاهش قدرت تیم ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: از نظر بنده مهره‌های کلیدی تیم ملی در زمانی که در اوج دوران فوتبالی‌شان هستند بهتر است در لیگ‌های خارجی صاحب فوتبال به فعالیتشان ادامه دهند هر چند اگر دستمزد کمی هم بگیرند. فکر می‌کنم حضور در لیگ‌های آسیایی حتی در لیگ ژاپن، استرالیا و کره جنوبی هم درست نیست چه برسد به لیگ‌های عربی؛ اما در این که بازیکنان در این مقطع تصمیم درستی گرفته‌اند یا خیر، من دخالتی نمی‌کنم چه زمانی که آنها در اروپا بازی می‌کردند و چه الان که به غرب آسیا آمده‌اند با ما مشورتی نداشتند.

** درباره زمان تغییر نسل تیم ملی کی‌روش تصمیم می‌گیرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور این بازیکنان در لیگ‌های عربی، این پیغام را نمی رساند که تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ از الان باید تغییر نسل داده و در آن یک نوزایی ایجاد شود، گفت: این موضوعی است که کارلوس کی‌روش باید نسبت به آن تصمیم بگیرد که تیم ملی در چه مقطعی از چه بازیکنانی استفاده کند.

** برخی تیم‌ها در مسابقات زیر ۱۴ سال آسیا از بازیکنان بزرگتر استفاده کرده‌اند!

دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین درباره عملکرد تیم ملی زیر ۱۴ سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در حال حاضر در همدان برگزار می‌شود و این که فکر نمی‌کنید بعضی تیم‌ها مانند عراق و کره شمالی بازیکنان نسبتا بزرگ‌تری از سایر تیم‌ها دارند، اظهار کرد: فدراسیون در رده سنی پایه خوب کار کرده است و پیش‌بینی و همین طور انتظار ما این است که تیم ایران با وجود شکستی که در بازی اخیر مقابل کره شمالی داشت بتواند به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کند. امیدواریم این اتفاق بیافتد. استنباط ما هم این است که چند تیم در این بازی‌ها مثل ادوار گذشته مسابقات رده پایه، از بازیکنان بزرگسال‌تر استفاده می‌کنند.

** هفته آینده درباره تیم امید میان فدراسیون و سازمان لیگ جلسه برگزار می‌شود

نبی همچنین درباره تیم ملی امید هم به ایسنا گفت: با بازگشت این تیم از اردوی تدارکاتی ارمنستان و با توجه به برنامه‌های آماده سازی بعدی تیم امید جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، هفته‌ آینده جلسه‌ای میان فدراسیون و سازمان لیگ برگزار می‌شود که در آن علی کفاشیان، سید هادی آیت اللهی و مهدی تاج حضور خواهند داشت تا هماهنگی‌های لازم برای زمان بندی اردوهای تیم ملی و موضوع همکاری باشگاه‌ها با این تیم صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج