جاباما
۱۲۸۹۰۸
۳ نظر
۵۶۵۱
۳ نظر
۵۶۵۱
پ

۱۰ نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

نویسندگان برجسته با قلمی جادویی و تأثیر گذار، خوانندگان خود را مجذوب می‌کنند، به طوری که عاشقانه روند داستان را دنبال و حتی با شخصیت‌های خلق شده‌ زندگی می‌کنند. این موهبت همان عاملی است که درهای ثروت و موفقیت را به روی آنان می‌گشاید.

zoomit.ir - مریم اصلانی: نویسندگان برجسته با قلمی جادویی و تأثیر گذار، خوانندگان خود را مجذوب می‌کنند، به طوری که عاشقانه روند داستان را دنبال و حتی با شخصیت‌های خلق شده‌ زندگی می‌کنند. این موهبت همان عاملی است که درهای ثروت و موفقیت را به روی آنان می‌گشاید. در این مجال به سراغ گروهی از این نویسندگان شاخص می‌رویم. در ادامه با زومیت همراه باشید.

نویسندگان شناخته شده‌ای همچون نورا رابرتز و جی.کی.رولینگ، مدت‌ها پیش از آنکه در مقام نویسنده به شهرت و موفقیت دست یابند، تجربه بارها و بارها رد شدن داستان‌های‌شان از سوی ناشرین مختلف را در کارنامه‌ دارند. رمان‌های رمانتیک و عاشقانه نورا رابرتز به کرّات از سوی ناشری مورد پذیرش قرار نگرفت که خود در حال دزدی ادبی از آثار او بود. خالق هری پاتر که اکنون پله‌های شهرت و موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند، سال‌ها در مضیقه زندگی می‌کرد. اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر تحت عنوان "هری پاتر و سنگ جادو" از سوی دوازده ناشر مختلف رد شد، کتابی که بعدها سنگ بنای موفقیت رولینگ را پایه گذاری کرد. در ادامه با ۱۰ نویسنده معروف و ثروتمند جهان آشنا خواهیم شد که با تسخیر قلب میلیون‌ها نفر راه خود به سوی سعادت و ثروت را هموار کردند.

اِستفنی مِیِر(Stephenie Meyer)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

نویسنده آمریکایی اِستفنی میر در سال ۲۰۰۵، رمان خون آشامی و یکی از بهترین آثار خود یعنی "گرگ و میش" یا همان Twighlight را روانه‌ی بازار کرد. در طول سه سال، میر موفق شد ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب را به فروش رسانده و به عنوان پول‌سازترین نویسنده سال ۲۰۰۸ انتخاب شود. این رمان و دنباله‌هایش ماه نو، کسوف و سپیده دم به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان قشر نوجوان و جوان تبدیل شدند. تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از این رمان خون آشامی در جهان به فروش رسیده است، همچنین مجموعه فیلم‌هایی که با اقتباس از این کتاب ساخته شدند نیز، به نوبه خود به فروشی خیره کننده دست یافتند. اکنون بلّا، ادوارد و دیگر شخصیت‌های این کتاب برای دوست داران ادبیات تخیلی نام‌هایی شناخته شده هستند. مجموعه این عوامل دست به دست هم داده و این نویسنده را به چهره‌ای شناخته شده، محبوب و ثروتمند تبدیل کردند. میر که در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۵۰ میلیون دلار ثروت داشت، با مدیریتی حساب شده و تنها در طول چهار سال ارزش خالص دارایی خود را به ۱۲۵ میلیون دلار اِرتقا داده و رتبه دهم فهرست ما را از آن خود نمود.

دین کونتز (Dean Koontz)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی دین کونتز با اسامی متعددی شناخته می‌شود، اسامی همچون آرون وولف، دیوید اَکستون و لی نیکولز. آثار کونتز بیش از هر چیز بر پایه‌ی تعلیق و هیجان متمرکزند، هیجانی که رگه‌هایی از ادبیات علمی- تخیلی و ترسناک را نیز در خود دارد. همچون دیگر نویسندگان نامی، کارهای او نیز دست مایه ساخت فیلم‌های متعددی بوده که از آن جمله می‌توان به مخفیگاه (hideaway)، کثرت (Intensity)، یگانه بازمانده (Sole Survivor) و رودخانه سیاه (Black River) اشاره کرد. در سال ۱۹۶۸ بیش از ۴۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او در سطح جهانی به فروش رسید، رقمی که او را در فهرست نویسندگان برتر نیویورک تایمز قرار داد. امسال نیز کونتز با بیش از ۱۴۵ میلیون دلار ثروت، به عنوان یکی از نویسندگان و رمان نویسان ثروتمند و مطرح جهان انتخاب شده است.

نورا رابرتز (Nora Roberts)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

نویسنده و رمان نویس آمریکایی نورا رابرتز، شاید در شمار نویسندگانی باشد که چندان با او و آثارش آشنایی نداریم، اما در طول دوران کاریش آثار متعددی خلق و میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است. براساس تخمین‌های صورت گرفته ارزش خالص دارایی او ۱۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. رابرتز همچنین تحت عناوینی همچون جی دی راب، جیل مارچ و سارا هاردِست نیز قلم زده است. او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان رمان‌های عاشقانه آمریکا شناخته شده و اولین نویسنده‌ای است که تحت این عنوان به تالار مشاهیر آمریکا راه یافت. رمان‌های او به صورت منظم در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارند. برای سه دهه، این نویسنده‌ی کوشا مشغول فعالیت بوده و ما حصل کارش بیش از ۲۰۹ عنوان کتاب است که به چاپ فروش‌های قابل توجهی دست یافتند. اولین جرقه‌ی نویسندگی در وجود او در یک صبح برفی و کسل کننده در فوریه سال ۱۹۷۹ زده شد. کولاک و برف شدید او و دو فرزندش را در منزل گرفتار کرده بود، در نتیجه برای سرگرم کردن خود شروع به نوشتن ایده‌های اولیه‌ای از رویدادهای زندگی خود کرد. در سن ۶۴ سالگی، نورا هنوز از بازنشستگی فاصله‌ای بس طولانی داشته و آخرین اثرش "کلکسیونر" در ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۴ رونمایی شد.

جکی کالینز(Jackie Collins)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

جکی کالینز نویسنده‌ای انگلیسی است که تا کنون ۲۹ اثر پرفروش به بازار عرضه کرده است، آثاری که همگی در فهرست پر فروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته و فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متعددی بر مبنای آنها ساخته شده است. بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او تا کنون به فروش رفته و به ۴۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. اولین رمان کالینز "دنیا پر از مردان متأهل است" در ۱۹۶۸ به چاپ رسید، اما این کتاب بازخورد مناسبی نداشته و در کشورهایی همچون استرالیا و آفریقای جنوبی ممنوع اعلام شد. در دهه‌ی شصت بسیاری او را متهم به چاپ کتاب‌های تحریک کننده کردند، روندی که در دیگر کتاب‌های او نیز دنبال شده و به خوبی مشهود است. فهرست بلند بالای آثارش در مجموع ۱۸۰ میلیون دلار برای او به ارمغان آورده است.

جان گریشام (John Grisham)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

اگر به کتاب‌هایی با تم حقوقی علاقمند باشید، شاید جان گریشام یکی از نویسندگان محبوب شما باشد.

گریشام سلطان بلامنازع تریلرهای حقوقی و قضایی است. او که به عنوان وکیل جنایی برای یک دهه مشغول به فعالیت بود به خوبی با زیر و بم امور قضا آشنایی داشته و همین امر او را به یکی از نویسندگان معروف و محبوب در این زمینه مبدل نموده است. اولین کتاب او " زمانی برای کشتن" در ۱۹۸۹ به چاپ رسید و با اثر درخشان دیگری همچون "شرکت" در ۱۹۹۱ دنبال شد. در سال ۱۹۹۳ بر اساس این داستان فیلمی با بازی تام کروز در نقش شخصیت اصلی میچ مکدیر(Mitch Mcdeere)، ساخته شد که یکی از بهترین فیلم‌های اوایل دهه‌ی ۹۰ به شمار می‌رود. گریشام یکی از سه نویسنده ای است که در اولین تلاش موفق شده دو میلیون نسخه از کتاب‌های خود را به فروش برساند، دو نویسنده‌ی دیگر جی- کی- رولینگ و تام کلنسی هستند. تا سال ۲۰۱۲ این نویسنده‌ی زبده موفق شده بیش از ۲۷۵ نسخه از رمان‌هایش را درسطح جهانی به فروش رسانده و در حدود ۲۰۰ میلیون دلار عایدی کسب کند، رقمی که او را به ششمین نویسنده‌ی ثروتمند جهان تبدیل نمود.

تام کلنسی(Tom Clancy)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

رمان نویس آمریکایی و استاد ادبیات جاسوسی- تخیلی تام کلنسی، در سال ۱۹۸۲ پا به عرصه‌ی ادبیات و داستان نویسی نهاده و با انتشار کتاب "شکار اکتبر سرخ" در سال ۱۹۸۴ به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد، کتابی که به اولین عنوان پرفروش او تبدیل شد. به دنبال این موفقیت، دیگر آثار او در همین ژانر همچون "بازی وطن پرستان"، "خطر آشکار" و "مجموعه‌ی تمام ترس‌ها" به بازار آمد. داستان‌هایی که بر مبنای آنها فیلم‌های موفق و پرفروشی با بازی الک بالدوین، هریسون فورد و بن افلک ساخته شد. متأسفانه این کارشناس متبحر ادبیات علمی، نظامی و جاسوسی، در اکتبر ۲۰۱۳ دار فانی را وداع گفت. ارزش دارایی که او برای خانواده‌اش برجای گذاشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است، به علاوه دیگر متعلقات از جمله عمارتی که دو میلیون دلار قیمت دارد نیز از جزئی از این ارثیه قابل توجه است.

جیمز پترسون (James Patterson)

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

این نویسنده بیشتر به دلیل مجموعه داستان‌های الکس کراس (Alex Cross) شناخته شده است، جیمز پترسون همچنین به دلیل تریلرهای باشکوه، غیر داستانی و مستند و البته داستان‌های عاشقانه به شهرت رسیده است. پترسون بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آثارش را در سطح جهانی به فروش رسانده است، آثاری که او را به یکی از ثروتمندترین رمان نویسان این سیاره تبدیل کردند. از یک حقوق پایین در یک آژانس تبلیغاتی در سال ۱۹۹۶، پترسون راهی بس پرفراز و نشیب را طی کرده، و اکنون به جایگاهی مناسب دست یافته است. ارزش دارایی‌های او در حدود ۳۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

دانیل استیل

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

دانیل استیل را شاید بتوان یکی از معروف‎ترین و شناخته شده‌ترین نویسنده‌های رمان‌های عاشقانه غربی در بین مخاطب ایرانی و به ویژه قشر نوجوان و جوان دانست.

او که با نام اصلی "دانیل فرناندز دومینیک شولین استیل" به دنیا آمد، با نام هنری دانیل استیل خالق آثار مطرح و پر فروش متعددی شد. او اکنون با فروش ۸۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش به عنوان بهترین نویسنده‌ی در قید حیات جهان و همچنین چهارمین نویسنده‌ی مطرح و محبوب همه زمان‌ها انتخاب شده است. استیل آثار محبوب بسیاری به نگارش در آورده که همگی به ۲۸ زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار علاقمندان در اقصی نقاط جهان قرار گرفته‌اند، همچنین ۲۲ برداشت تلویزیونی نیز در کارنامه دارد که دو تای آنها نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بودند. رمان‌های او اغلب مملو است از شخصیت‌های متعدد که درگیر اتفاقات یا گرفتار تنگنا هستند. استیل همچنین کتاب‌هایی برای کودکان به رشته تحریر در آورده است. ارزش دارایی او ۳۷۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

استیفن کینگ

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

عاشقان فیلم در ایران حتماً فیلم‌های مطرحی همچون درخشش، میزری، رستگاری در شاوشنگ و مسیر سبز را به خاطر دارند، فیلم‌هایی که با الهام از کتاب‌های این نویسنده ساخته شده بودند.

تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه ا ز کتاب‌های استیفن کینگ، سلطان معاصر ادبیات ترسناک، جاسوسی، تعلیقی، علمی- تخیلی و فانتزی، به فروش رسیده است، کتاب‌هایی که بسیاری از آنها دست مایه ساخت فیلم‌های معروف سینمایی، تلویزیونی و همچنین داستان‌های مصور بوده‌اند. او بیش از ۵۰ رمان به رشته تحریر در آورده که تعدادی با نام اصلی و تعدادی را نیز تحت عنوان ریچارد بَچمن به چاپ رسانده است. کینگ همچنین نزدیک به دو هزار داستان کوتاه نوشته و برنده‌ی جوایز متعدد ادبی همچون جایزه برام استوکر، جوایز فانتزی اِوارد و جایزه‌ی انجمن فانتزی انگلستان شده است. کینگ را می‌توان یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان حال حاضر جهان دانست، داستان سرایی موفق که ارزش دارایی‌هایش ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

جِی. کِی. رولینگ

10 نویسنده مشهور و ثروتمند جهان

و بالاخره نوبت به ثروتمندترین نویسنده‌ی جهان رسید، نویسنده‌ای که به لطف خلق دنیایی جادویی و پسرکی با چشمان سبز بر قلّه موفقیت گام نهاده و در شمار ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است.

جوآن "جو" رولینگ با عناوینی همچون رابرت گالبریث (Robert Galbraith ) و جی.کی.رولینگ، خالق مجموعه کتاب‌های موفق و پر فروش هری پاتر است. فانتزی تخیلی رولینگ توجه جهان را به خود معطوف نموده و برنده جوایز متعدد ادبی شد، کتابی که بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از آن در سطح جهان به فروش رسیده است. این مجموعه به عنوان بهترین و پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های جهان در کل تاریخ شناخته شده و فیلم‌هایی که با اقتباس از آن ساخته شدند نیز به عنوان یکی از سودآورترین فیلم‌های تاریخ جهان شناخته شدند. داستان زندگی پر فراز و نشیب این نویسنده الهام بخش بسیاری بوده است، تبدیل شدن از زنی معمولی به نویسنده‌ای با یک میلیارد دلار ثروت آن هم در عرض تنها پنج سال، جهشی غیر منتظره به شمار می‌رود. هفتمین و آخرین جلد این مجموعه "هری پاتر و قدیسان مرگبار"، در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و نقطه‌ی پایان بر مسیری بود که با چاپ اولین کتاب در سال ۱۹۹۷ آغاز شده بود. اولین قسمت از فیلمی که با اقتباس از این کتاب ساخته شد در نوامبر سال ۲۰۱۰ و بخش دوم آن در جولای سال ۲۰۱۱ اکران شد. هم اکنون جی.کی. رولینگ عنوان ثروتمندترین نویسنده زمین را از آن خود نموده، او همچنین به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان حال حاضر جهان نیز شناخته می‌شود، بانویی که در حدود یک میلیارد دلار ثروت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      علت شهرت و محبوبیت و فروش کتاب های اونا به خاطر فرهنگ بالای غربی هاست که کتاب خوانی رو جز اصول مهم زندگیشون میدونن و باعث پرفروش شدن کتاب نویسندگان می شود ولی اینجا بیش تر مردم نویسنده های مشهور خودمون مثل دولت آبادی و درویشیان و احمد محمود و سیمین دانشور و... نمی شناسن و بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما ناشی از همین مساله هست

    • ناشناس

      تنها چیزی که مردم ایران اهمیت نمی دهند کتاب است همه در فکر مال اندوزی هستند حتی پزشکان متخصص چه رسد به مردم عادی. وبه نوعی نیز محدودیت داریم بعضی باورهای غلط فرهنگ را تحت تاثیر قرار می دهد .

    • amin

      کاشکي ايران فرهنگ قديميش رو پيدا کنه،کتاب خود فرهنگه،ولي حيف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج