۱۲۸۹۳
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

گزارش کامل از صادرات پزشک ایرانی

کمیسیون اروپا گزارشی را درخصوص وضعیت بهداشت حرفه ای در ۱۷ کشور اروپایی منتشر کرد که آمارهای جالبی را درخصوص جایگاه پزشکان ایرانی در سیستم بهداشتی کشورهای اروپایی نشان می دهد.

کمیسیون اروپا گزارشی را درخصوص وضعیت بهداشت حرفه ای در ۱۷ کشور اروپایی منتشر کرد که آمارهای جالبی را درخصوص جایگاه پزشکان ایرانی در سیستم بهداشتی کشورهای اروپایی نشان می دهد.

حرک بهداشت حرفه ای روی کارایی و کیفیت عملکرد سیستم بهداشتی اثر می گذارد. نتایج تازه ترین تحقیقاتی که در گزارشی با حدود ۶۰۰ صفحه و عنوان «تحرک بهداشت حرفه ای، تحرک سیستم بهداشتی حرفه ای و سیستم های بهداشتی» نام داردو در قالب پروژه Prometheus کمیسیون اروپا و با همکاری سازمان بهداشت جهانی در بخش اروپا در ۱۷ کشور اروپایی انجام شده است، نشان می دهد که پزشکان ایرانی در رتبه های نخست پزشکان خارجی قرار دارند که در بسیاری از این کشورها مشغول به کار هستند.

گزارش کامل از صادرات پزشک ایرانی

این اطلاعات در یک دوره چهارساله موقعیت پویایی و سیاستگذاری های بهداشتی در کشورهای اتریش، بلژیک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، لهستان، رومانی، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، ترکیه و انگلیس را نشان داده که در روزهای اخیر در قالب یک کتاب منتشر شده است. بر پایه این گزارش، در کشورهای سوئیس، اسلوونی، ایرلند و انگلیس بین ۵/۲۲ درصد تا ۳۷ درصد از پزشکان، شهروندان خارجی هستند.

ایتالیا

این گزارش نشان می دهد که این کشور در جذب استعدادهای بین المللی در بخش پزشکی بسیار فعال است. به طوری که هار درصد از کل پزشکان این کشور را شهروندان خارجی تشکیل می دهند.

بر پایه این آمارها، هزارو ۲۷۶ پزشک از آلمان، ۸۶۹ پزشک از سوئیس و ۸۵۱ پزشک از یونان در این کشور مشغول به کار هستند.

این درحالی است که رتبه چهارم پزشکان خارجی فعال در ایتالیا متعلق به ایران است. به طوری که ۷۵۲ پزشک ایرانی موجب شده اند که کشورمان به عنوان اولین کشور خارج از منطقه اروپا که بیشترین پزشک را به ایتالیا صادر کرده است شناخته شود.

پس از ایران کشورهای فرانسه با ۶۸۶ پزشک، آمریکا با ۶۱۸ پزشک، آرژانتین با ۵۸۴ پزشک، رومانی با ۵۵۵ پزشک و آلبانی با ۴۳۱ پزشک به ترتیب سایر پزشکان خارجی فعال در این کشور را تشکیل می دهند.


آلمان

به گزارش مهر، در سال 2008 آلمان بیشترین تعداد پزشکان خارجی را به خود اختصاص داد. به طوری که 44 درصد از پزشکان این کشور (هزارو 453 پزشک) شهروندان خرجی هستند. رتبه اول پزشکان خارجی این کشور متعلق به ایران است. پنج درصد از کل پزشکان خارجی ساکن آلمان ایرانی هستند (178 پزشک). پس از ایران کشورهای سوریه (2 درصد برابر با 54 پزشک) و مصر (یک درصد برابر 41 پزشک) در رتبه های بعدی ایستاده اند.


اتریش

در این کشور بیشترنی تعداد پزشکان خارجی از آلمان آمده اند. به طوری که ۷/۴۳ درصد (هزارو ۴۵۳ نفر) از پزشکان خارجی فعال در اتریش آلمانی هستند.

رتبه دوم به ایتالیا اختصاص یافته است. ۲/۹ درصد از پزشکان خارجی فعال در ا تریش (۳۰۵ پزشک) ایتالیایی هستند و رتبه سوم در اختیار ایران قرار گرفته است. ۱۷۸ پزشک ایرانی شاغل در این کشور ۴/۵ درصد از پزشکان خارجی اتریش را تشیکل داده اند.

جدول موقعیت پزشکان ایرانی در سه کشور عضو اتحادیه اروپا

جدول موقعیت پزشکان ایرانی در سه کشور عضو اتحادیه اروپا

نام کشور

تعداد پزشکان ایرانی

رتبه ایران

ایتالیا

۷۵۲

۴

آلمان

۱۷۸

۱

اتریش

۱۷۸

۳


همچنین در این گزارش آمده است که منبع اصلی پزشکان در این 17 کشور اروپایی توسط کشورهای اتریش (در مجموع هزار و 802 پزشک ثبت شده)، یونان (درمجموع هزارو 708 پزشک ثبت شده)، فدراسیون روسیه (در مجموع هزارو 685 پزشک ثبت شده)، جمهوری اسلامی ایران (درمجموع هزارو 92 پزشک ثبت شده) و رومانی (در مجموع 927 پزشک ثبت شده) تامین می شود.


پزشکان ایرانی همچنان آمریکا

علاوه بر اروپا پزشکان ایرانی در آمریکا هم بسایر فعال هستند. طبق آمارها آمریکا در جذب پزشکان ایرانی در رتبه اول قرار می گیرد و در حال حاضر حدود هشت هزار پزشک ایرانی در آمریکا مشغول به کار هستند. درآمد یک پزشک متخصص در آمریکا تلورانس های زیادی دارد و می تواند از ۲۶۰۰۰ دلار تا ۵ میلیون دلار در سال تغییر کند. در میان پزشکان متخصص در آمریکا، بالاترین درآمد را پزشکان متخصص غدد با درآمد سالیانه ۲۰۲ هزار دلار و سپس متخصصین نورولوژیست دارا هستند. پزشکان متخصص مرد در آمریکا ۲۰ هزار دلار بیشتر از متخصصین زن (۱۳۰ هزار دلار در سال) دریافت می کنند. پزشکان مشهور ایرانی بسیاری در آمریکا سمت های مهمی مانند رئیس بیمارستان و مراکز درمانی، معاون انجمن جراحان لاپاراسکوپیک آمریکا و... هستند. دکتر نادر نیلی متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه پرینستون، شهلا مسعود، ریاست گروه بیماری شناسی دانشگاه فلوریدا، روشن باستانی ریاست پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، علی ناجی، ریاست مرکز پیوند کبد و کلیه دانشگاه پنسیلوانیا، عبدالمحمد رستمی، ریاست دانشکده عصب شناسی دانشگاه توماس جفرسون، رضا حکاک، پروفسور تغذیه و رئیس مبحث علوم پزشکی دانشگاه آرکانزاس، فرهاد معمارزاده، ریاست بخش منابع فنی موسسات ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا و... فقط قسمت کوچکی از پزشکان شاغل در آمریکا هستند.

میانگین درآمد ماهانه پزشکان عمومی در برخی کشورها

متوسط درآمد ماهیانه

کشور

۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار

آمریکا

۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار

آلمان

۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار

ایتالیا

۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار

فرانسه

۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار

استرالیا

۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار

پرتغال

۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار

رومانی



آلمان یکی از کشورهایی است که تعداد قابل توجهی پزشک موفق ایرانی را در خود جای داده است. تعداد این پزشکان اینقدر بالا بوده که از ۴۵ سال پیش پزشکان و دندانپزشکان ایرانی تصمیم گرفتند برای دفاع از حقوق صنفی خود «کانون دندانپزشکان و پزشکان ایرانی مقیم آلمان» را تشیکل دهند. این کانون فعالیت های زیادی دارد و هر از چند گاهی سمپوزیومی برگزار می کند و از پزشکان موفق ایرانی تجلیل می کند. برگزاری کنگره ها و کنفرانس ها و انتشار نشریات تخصصی به زبان فارسی و آلمانی از فعالیت های این کانون است. اسامی چند تن از پزشکان موفق ایرانی عضو این کانون به شرح زیر است:

چند پزشک موفق

پروفسور عباس کریمی نژاد - جراح مغز

عباس کریمی نژاد در سیرجان کرمان متولد شد و از سال ۱۹۵۲ به آلمان رفت و در سال ۱۹۵۷ دکترای خود را گرفت. از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۷ به عنوان پروفسور و جراح مغز در کلن مشغول بود.و ایشان چند جایزه بین المللی دریافت کرده و از سال ۹۷ در اتاق پزشکی آلمان و چند کمیته اجرایی مشغول کار است.

پروفسور جواری - پوست

در سال ۱۹۴۱ در شهرستان اهر به دنیا آمد و در ۱۹ سال بعد پس از دریافت مدرک دیپلم مستقیم از اهر راهی اتریش شد. او دکترایش را در سال ۱۹۷۰ با معدل عالی، در رشته پشکی از دانشگاه فرایبورگ آلمان گرفت. دکتر جواری در سال ۱۹۷۵ تخصص خود را در رشته ایمونولوژی با موفقیت به پایان رساند و در سال ۱۹۸۰ موفق به دریافت فوق دکترای دیگری در رشته درماتولوژی شد.

نصرت الله پزشکیان - روان شناس

پروفسور دکتر نصرت الله پزشکیان در سال ۱۹۳۳ میلادی در ایران به دنیا آمد و از سال ۱۹۵۴ در آلمان زندگی می کند. رشته پزشکی را در دانشگاه های فرایبورگ، ماینس و فرانکفورت آلمان به پایان رساند و تخصص در رشته سایکاتری و سایکوتراپی را در کشورهای آلمان، سوئیس و آمریکا خاتمه داد. پزشکیان در سال ۱۹۶۹ روش «روان درمانی مثبت» را برای معالجه بیماران بنیان گذار. این روش نتیجه تحقیقات علمی و روانشناختی پروفسور پزشکیان در ۲۲ کشور جهان است و تا امروز بیش از ۳۸ هزار پزشک روان شناس، روانکاو و همچنین معلمان و متخصصان امور اجتماعی در آلمان پیش او دوره دیده اند و او ۲۲ کتاب نوشته که به ۲۳ زبان دنیا ترجمه شده است.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گزارش کامل از صادرات پزشک ایرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تارا

      انشاالله منم جزء پزشکای صادراتی خواهم بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج