۱۲۹۰۱۸
۱ نظر
۵۲۷۷
۱ نظر
۵۲۷۷
پ

با این راهنما اصل پوش حرفه ای می شوید

خریداران ایرانی همیشه با یک سوال تعیین‌کننده رو به رو هستند؛ آیا محصولی که می‌خرند اصل است یا تقلبی؟ این سوال برای خرید اغلب محصولات از وسایل الکترونیکی گرفته تا لباس، کیف و کفش وجود دارد.

با این راهنما اصل پوش حرفه ای می شوید
مجله زندگی ایده آل: خریداران ایرانی همیشه با یک سوال تعیین‌کننده رو به رو هستند؛ آیا محصولی که می‌خرند اصل است یا تقلبی؟ این سوال برای خرید اغلب محصولات از وسایل الکترونیکی گرفته تا لباس، کیف و کفش وجود دارد. برای اینکه هنگام خرید پوشاک، سریع‌تر به جواب سوال‌تان برسید و بتوانید با اعتماد به دانسته‌های خودتان دست به خرید بزنید، راهنمای فشرده و مختصر ما را بخوانید.

با سابقه‌ترین شلوار جین دنیا را بپوشید

«لیوایز» را می‌توان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده شلوار جین دانست که سالانه میلیون‌ها شلوار جین تولید و در سراسر دنیا به فروش می‌رساند. برش خوب، دوخت دقیق و ماندگاری بالای شلوار جین‌های لیوایز باعث شده تا در سراسر دنیا محبوبیت زیادی داشته باشد و شرکت‌های زیادی به دنبال تولید شلوار جین با نام و نشان لیوایز باشند. این شرکت هم برای جلوگیری از این موضوع به ترفندهایی اندیشیده که هر چند بسیاری از آنها لو رفته‌اند و توسط کارخانه و کارگاه‌های تقلبی‌ساز، کپی‌برداری می‌شوند اما با دانستن جزئیاتی کوچک می‌توانید نمونه اصل و تقلبی را تشخیص دهید.

با این راهنما اصل پوش حرفه ای می شوید

سایر شرکت‌ها چه می‌کنند؟

تولید شلوار جین که یکی از پرکاربردترین نوع پوشاک در بین تمام مردم جهان است به لیوایز محدود نمی‌شود و اغلب شرکت‌های تولید پوشاک این محصول را با مدل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند. هر کدام از این شرکت‌ها می‌کوشند تا نام و نشانی منحصر به فردی برای محصول خود داشته باشند. بهترین کار این است که از فروشگاه‌های معتبر این برندها خرید کنید. اگر چنین امکانی در اختیار ندارید قبل از اقدام به خرید سری به سایت برند مورد نظر خود بزنید و نگاهی به نمونه‌های اصل بیندازید تا بدانید چه ویژگی‌هایی دارند و نام برند، لوگو و... در کجای لباس حک شده است؛ مثلا شلوار جین‌های گپ به جز برچسب‌های پارچه‌ای برچسب کاغذی کوچکی دارند که از شلوار آویزان است. نوارهای شناسنامه هم به جای پشت شلوار، جلوی سمت چپ دوخته شده است.

دکمه؛ راهی برای شناخت اصل

یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های لیوایز در تایلند قرار دارد چون با توجه به ارزانی نیروی کار و پارچه در این کشور، هزینه تمام شده شلوار جین کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل کارگاه‌های تقلبی‌ساز هم می‌توانند محصولی شبیه لیوایز اصلی در جنس پارچه تولید کنند اما کپی‌برداری از برش و دوخت چندان کار آسانی نیست.

به دوخت کنار شلوار جین دقت کنید. اگر دقت یک محصول حرفه‌ای را ندارد، در اصل بودن آن شک کنید. یکی دیگر از چیزهایی که تولید آن برای کارگاه‌های تقلبی‌ساز گران تمام می‌شود، ساخت دکمه‌هایی مشابه نمونه‌های اصل لیوایز است. روی تمام دکمه‌های این شرکت در تمام مدل‌ها و طرح‌ها، نام شرکت لیوایز به طور کامل « Levi Strauss & Co» حک شده است؛ حک شدنی تمیز و منظم که کپی کردن آن کار چندان آسانی نیست.

با این راهنما اصل پوش حرفه ای می شوید

دکمه‌های فلزی که در کنار جیب‌ها کوبیده شده‌اند در نمونه‌های تقلبی یا ساده هستند یا حروف بی‌ربطی روی آنها حک شده است اما در شلوار جین‌های اصیل لیوایز، روی این دکمه‌های کوچک هم می‌توانید نام شرکت را ببینید پس هنگام خرید شلوار جینی که قرار است مبلغ بالایی بابت اصل بودن آن پرداخت کنید، به دکمه‌ها و حک نام لیوایز روی آنها دقت کنید. در این بازبینی و بررسی دسته زیپ را هم از قلم نیندازید. نام شرکت روی دسته فلزی زیپ هم حک شده و می‌تواند کمک شما برای شناخت محصولی اصیل باشد.

نشانه لورفته

نشانه دیگر شلوار جین‌های لیوایز، نام لیوایز است که با حروف سفید روی پارچه قرمز و کنار درز جیب دوخته می‌شود. این نشانه شلوار جین اصل، نشانی لو رفته است که به‌راحتی توسط تولیدکنندگان تقلبی‌ساز استفاده می‌شود. به طور کلی تولید این نوع برچسب‌های پارچه‌ای آسان‌ترین کار برای تقلبی‌سازان است؛ به همین دلیل است که استفاده از آن در سال‌های اخیر توسط شرکت‌های تولیدکننده پوشاک محدود شده و تلاش می‌کنند با روش‌های دیگر محصولات اصل خود را از نمونه‌های تقلبی متمایز کنند ولی به هر حال بد نیست شما این موضوع را بدانید و در صورت نبودن برچسب قرمز کوچک در کنار جیب به اصل بودن شلوار جین خود شک کنید.

در این لوگو فقط حرف اول بزرگ است و بقیه حروف لیوایز کوچک نوشته شده‌اند. برچسب داخل شلوار جین‌های لیوایز هم دیگر از این نمونه‌های دوخته شده نیست بلکه پارچه‌ای سفید است که لوگو و نام شرکت به طور کامل با رنگ قهوه‌ای روشن روی آن چاپ شده است.

شناسنامه‌ای برای شلوار جین

با این راهنما اصل پوش حرفه ای می شوید

شرکت لیوایز به جز لوگوی قرمزرنگ خود، شناسنامه‌ای برای تمام شلوار جین‌های خود دارد که به صورت یک برچسب در پشت شلوار جین، محل عبور کمربند دوخته می‌شود. تصویر نمونه اصلی این برچسب را ببینید. هر شلوار جینی که در کارخانه لیوایز تولید شده باشد، برچسبی با این مشخصات، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر دارد.

قد، دور کمر و کد مدل شلوار جین هم روی این برچسب‌ها حک شده است. اگر جزئیات این برچسب را به خاطر بسپارید، قدم اصلی را در شناسایی لیوایز اصلی و تقلبی برداشته‌اید. تصویر نمونه اصلی این برچسب را در صفحه اول سایت لیوایز هم می‌توانید ببینید. این برچسب در طول سال‌ها فعالیت شرکت لیوایز تغییر کرده و در حال حاضر با این مشخصات تولید و روی شلوار جین‌ها دوخته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجیدقادری

      قیمت وتصویرمچ بندهاتووشکم بند لاغری باعکش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج