۱۲۹۲۵۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

شايد نتوان يك كتاب را از روي جلدش قضاوت كرد اما وقتي پاي محصولتان در ميان است، مصرف كنندگانتان حتما چنين نگاهي خواهند داشت.

ام بی ای نیوز: شايد نتوان يك كتاب را از روي جلدش قضاوت كرد اما وقتي پاي محصولتان در ميان است، مصرف كنندگانتان حتما چنين نگاهي خواهند داشت.

بسته بندي در اصل همان برند سازي است. اين همان چيزي است كه مصرف كنندگان قبل از دردست گرفتن محصول شما به آن توجه مي كنند بنابراين بايد براي آن وقت گذاشته و ضمن تحقيق براي ساخت چيزي كه به برجسته شدن كالايتان در قفسه فروشگاه كمك مي كند، پول نيز هزينه كنيد.

از اين رو برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده براي تازه كار ها اهميت ويژه اي دارد.

در زير شش نكته اساسي جهت ديزاين بسته بندي براي تازه واردها ارائه داده شده اند:

فرم و عملكرد

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

در سطح مقدماتي، بسته بندي از محصول شما محافظت كرده و مامن آن است اما بسته بندي يك كالا در پوششي حباب دار و جعبه اي سفيد تاثيري بر روي مصرف كندگان نخواهد گذاشت بنابراين بسته بندي بايد عين جذاب بودن فوايد استفاده از محصولتان را به مصرف كنندگان اطلاع دهد.

خلاق باشيد

كيفيت خوب و بسته بندي خلاق مصرف كنندگان را به سوي خود جذب مي كند. وقتي مشتري محصول شما را از قفسه بر مي دارد، در صورت مشاهده دقت بالاي شما در بسته بندي و تجربه لذت بخشي كه با آن به او دست مي دهد، در تصميم خود براي انتخاب كالايتان با وجود مشاهده يك رقيب ارزان تر تجديد نظر خواهد كرد.

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

براي نمونه بياييد به ديزاين بسته بندي اين قلم موهاي رنگ ريش دار نگاهي بيندازيم كه طراح آن سيمون لاليبرته براي شركت Poilu است.

اين ديزاين هاي غير مترقبه به شكلي هوشمندانه با نگاه به موي قلم موها به عنوان ريش، يك بسته بندي خلاق براي اين برند به وجود آورده اند.

واضح عمل كنيد

اغلب اوقات، وقتي در قفسه هاي سوپرماركت محلي خود به دنبال محصولي خاص مي گرديد، گستره محصولات مشخص نبوده و گهگاه حتي پيدا كردن نام يك برند سخت تر نيز مي شود.

شما محصولات زيادي را خواهيد ديد كه با طراحي هاي بيش از حد برجسته قصد انتقال منافع استفاده از يك محصول بدون مشخص بودن نام برند يا لوگوي آن را دارند. شما همچنين بسته اي را پيدا خواهيد كرد كه با وجود ثبت مشخص نام برند بر روي آن جزئيات كمي درباره فوايد يك كالا را به اطلاع شما مي رساند.

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

در حالي كه طراحي مينيماليستي براي برخي محصولات مانند لوازم آرايشي جذاب است اما شكست در شناساندن برند و محتواي يك محصول مي تواند مصرف كننده را از خريد آن بازدارد.

براي نمونه در اين نمونه بسته بندي كيسه برنج از Mighty Rice، نام برند واضح بوده و با فونتي قابل شناسايي نوشته شده است. فوايد استفاده از اين محصول نيز زير نام برند آمده اما قرار گرفتن روي يك نوع پلاستيك شفاف، به مصرف كنندگان اجازه مشاهده كيفيت محصول را مي دهد.

به چيزي فراتر از مشاوره فكر کنید

به عنوان يك تازه وارد، شايد بودجه كمي داشته باشيد. شايد به همان اندازه كه به توليد و تجاري بودن يك محصول دقت مي كنيد، در خصوص ديزاين بسته بندي چندان تيزهوش نباشيد.

چنانچه يك آژانس تبليغاتي را به خدمت گرفته ايد، از يك شركت مشاوره بسته بندي نيز براي كمك به توسعه برند بهره ببريد. آن ها واقف به يك سري نكات راهنما در حوزه كيفيت بسته بندي بوده و گاهي اوقات يك سري ملاحظات عملي در زمينه بسته بندي محصول به شما ارائه مي دهند كه احتمالا هرگز به آن ها فكر نكرده ايد.

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

مشاوره ها به منظور حفظ رقابت با يك شركت بزرگ تر با قيمتي پايين تر همان توصيه هاي خارق العاده را در خصوص قرار دادن يك نمايشگر، طرز چيدن محصولات در قفسه هاي فروشگاه يا عرضه آنلاين آن ها به شما مي كنند.

فروش يك محصول در فروشگاهي واقعي بسيار سخت تر از فروش آن در اينترنت است. در يك فروشگاه واقعي محصولتان به احتمال زياد در قفسه چيده شده يا از جايي آويزان است بنابراين اين فاكتور را در ديزاين بسته بندي محصول در نظر بگيريد. در فروش ديجيتال، مصرف كننده ها قادر به لمس محصول قبل از خريد نبوده و در نتيجه بايد به حواس ديگر فرد توجه كنيد. براي مثال، در حوزه تايپوگرافي و انتخاب رنگ دقت كنيد تا در مقايسه با ديگران جالب و منحصر به فرد به نظر برسد.

به عنوان نمونه، اين سمعك هاي Noté كه توسط Reynolds & Reyner طراحي شده براي نمايش فيزيكي داراي يك شكاف كوچك براي آويزان شدن در مكان هاي مختلف هستند. در ادامه، تركيب سمعك به عنوان نت موسيقي با خط ها و شماره هاي موسيقيايي، بسته بندي اين محصول را براي صفحه نمايشگر به اندازه كافي جالب مي كند.

ولخرج نباشيد

با توجه به نگراني هاي جامعه جهاني درباره بسته بندي پايدار، مصرف كنندگان روز به روز درباره تاثير محصولات مختلف بر روي محیط زيست آگاه تر مي شوند.

بسياري از خانواده ها به بازيافت محصولات توجه كرده و انتظار مي رود كه بتوانند به بازيافت بسته بندي محصولات خريداري شده بپردازند. بنابراين اجراي يك نوع ديزاين كه در ضمن دوستدار محيط زيست نيز هست، قلب مصرف كنندگان را ربوده و موجب فروش يك محصول خواهد شد.

برند سازي خوب و بسته بندي اغوا كننده +عکس

بسياري از سوپرماركت ها در حال حاضر فعالانه به كاهش سايز بسته بندي محصولات خود روي آورده اند.

ذكر اين نكته مهم است كه بدانيم كشور هاي مختلف دستورالعمل هاي مختلفي در حوزه بسته بندي را تصويب كرده و بنابراين قبل از صرف زمان و هزينه از بررسي اين نكات مطمئن شويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج