جاباما
۱۲۹۴۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۵ فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ زمین‌گیر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هواپیمایی ایران ۱۴۰ که روز گذشته سقوط کرد، آخرین هواپیما از این نوع بود که در آسمان ایران پرواز می کرد، گفت: ۴ هواپیمای ایران ۱۴۰ به دلیل نبود قطعه زمین گیر هستند و یک هواپیمای دیگر در اوکراین در حال تعمیر است.

خبرگزاری مهر: احمد مجیدی در گفتگویی در خصوص اینکه چه تعداد هواپیمای ایران ۱۴۰ قبل از سقوط این هواپیما پرواز داشتند، گفت: این آخرین هواپیمای ایران ۱۴۰ بود که در آسمان ایران پرواز می کرد و جز این هواپیمایی دیگری پرواز نداشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ نوع از این هواپیما در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این هواپیماها به دلیل کمبود قطعه در مرحله تعمیر هستند و اجازه پرواز ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک هواپیمای دیگر ایران ۱۴۰ هم برای تعمیر به کشور اوکراین فرستاده شده بود که تا یک ماه دیگر تحویل ایران می شود اما با توجه به دستور رئیس جمهور فعلا اجازه پرواز ندارد.

مجیدی در خصوص جعبه سیاه هواپیما، افزود: سازمان هواپیمایی اعلام کرده که امکانات خواندن اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را در کشور داریم اما به دلیل اینکه کشور سازنده هواپیما باید در زمان بازکردن جعبه سیاه حاضر باشد، بنابراین به کشور اوکراین درخواست دادیم که کارشناسان خود را به ایران بفرستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مجروحان این حادثه، افزود: سه نفر از مجروحان در کما هستند که امیدواریم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند و مابقی مجروحان حال مساعدی دارند.

رئیس جمهور دستور داده است که تا رسیدگی کامل به موضوع سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ ، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج